Dogges parningar=)
S*Rockringen`s I Want a dog ska få träffa 3 underbara flickor detta år
Sin första kull beräknas runt midsommar med
S* Blue Season's Amadora NFO f 22
Sen blir det S*Vimmerskogen`s Blondie(när?)
Sen en flicka till hösten
Det blir hans parningar detta år, man ska ju hinna med och följa upp och se vad han ger, träffa, gosa med samtliga osso
Satin är ju ett frågetecken, kanske är dom för mycket nära vänner, han verkligen älskar henne, dom leker, dom tvättar på varandra mm, och vem vill göra DET med en nära vän?
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Hallo Kerstin!
Lycka till med planerna ang. Dogge
Tack, för att Du tycker som jag; att även vi hankatts ägare är väldigt nyfikna och minst lika intresserade och också vill se bilder, komma och mys o pysa med de små… Och även finnas med lite även när barna har flyttat hemifrån… Kanske är det som så att om man är uppfödare så är det helt OK. att finnas med i utkanten när det just gäller avkommor… Men alla är inte uppfödare men intresset finns och är ju lika starkt för oss (tycker jag i alla fall).. Jag har tur; 3 st av 4 kullar som vi har med vår kille Xeke håller kontakten även med mig.. och jag har en viss brevkontakt med de nya ägare till Xeke`s barn. Och det är jag så himla glad över… 
Visst, man måste många ggr själv ta första steget.. men för en annan som är ny (i avelsrulljansen) är det inte lätt att "hitta" de nya ägarna… Jo, om det är en uppfödare går det (under förutsättning att uppfödare håller sin hemsida uppdaterad någorlunda..) men de andra (som precis som jag inte har en egen hemsida utan bara detta sätt eller via e-mail) är det svårare med. Jag kräver inte att ALLA uppfödare hela tiden ska uppdatera hankattägaren.. för de är ju ändå Ni med honorna som får det "tyngsta" lasset… Men glöm inte bort oss… Usch, nu kanske många kommer i fråga sätta detta inlägg… men, men det må vara hänt. För det är så här JAG tycker. 

Ha en jätte fin sommar så hoppas jag att vi ses snart igen på någon utställning (vi kommer inte till Örebro i Juni.. pga den bilolyckan jag var med om för nu 2 månader sen…). Hösten vet jag inget om en, men jag hoppas att jag åtminstonde får tillbaks den rörlighet jag hade innan.. även om den var begränsad men jag kunde ju gå i alla fall…
Kram Jane

Så härligt för Dogge att få träffa lite tjejer
Antar att han är överförtjust. Blir en spännade midsommar, antar att du hoppar över midsommarsnapsen för att kunna ge dej iväg till barnaföderskan och hålla tass.
# 1 Att hankattsägaren är intresserad av hankattens avkommor tycker jag är superviktigt och jätteroligt. Hälften av generna kommer ju från honom och det är ju så spännade att se vad även hanen ger vidare.
Och som honkattsägare är det bara roligt att ha en engagerad pappakattsägare. Så i vårt hem kommer du att vara välkommen att komma och snusa, klämma och känna på småttingarna så mycket du vill. Och jag kommer att ringa och väcka dej, om dom skulle komma ut mitt i natten också, så du kan vara med och känna glädjen från första början (om du vill bli väckt förstås, för på natten kommer dom väl) Men det är ju en bit dit ännu, först ska dom ju in i magen, innan de kan komma ut igen
Vad roligt att Dogge ska få träffa lite damer, Kerstin!
Med tiden inser han säkert att Satin också är en tjej värd att uppvakta.
Kram på dig!

Grattis Kerstin till Dogges första kull! Ja, de är inte födda ännu men kul att han har fått chansen att föra sina gener vidare! Blir spännande att få se de små. Vi håller tummarna för att Dogge får upp ögonen för Satin också och det har ju faktiskt hänt att vänner har blivit mer än vänner 

stor kram till till er vänner, och ni har helt rätt, jag tycker det är lika viktigt för mig som hankattsägare, att visa intresse att följa upp, gosa mm mm. Och jag vill ha en bra relation till honkattsägarna, att dom ringer, skickar sms eller nåt, när det är dags, jag kommer fälla många glädjetårar över de små, som senare ska bli stora fina och vackra kissar
#4 det stämmer det du säger, visst kan man vara vänner, och bli kär i varandra, jag vet
Och ur någon ur dessa kullar(talar inte om vem
) så kommer en hona att flytta hit

Spennende
Her må der da komme vakre små
Jeg krysser fingrene og ønsker lykke til
Jeg er ny, men for meg virker det helt naturlig og ønskeligt at hankatteieren ønsker å ta del i hele prosessen. Slik ønsker jeg det selv med de parringer jeg gjør på mine hunner. Er så heldig at for det som ser ut som å bli mitt første kull, føler jeg det er ett felles prosjekt for meg og hankatteieren
.

Kerstin, vi är så himla glada att vi fick låna Dogge!
Han är verkligen en jättehärlig kille och fantastiskt lugn för att vara fertil.
Amadora mår kanonbra och magen börjar bli riktigt STOOOR redan nu…. Och vilken aptit damen har fått!
Jag har en känsla av att det blir många bebbar.
Gud vad vi längtar!
Kramar från Desireé

Tack Desiree, ett nöje att låna ut honom till er, och du vet mina krav
kramar i massor, och glöm inte kramen till Amadora

Lycka till med planerna
hoppas vi får snart se små Doggebarn
// Jaana & Anders

Lycka till med fina Dogges blivande kullar

Lycka till från oss med =) Kanon kul=)
*kramar* från oss vi ses på conventum=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Om ca 20 dagar, väntas hans första småttingar
S* Blue Season's Amadora
#12 Nedräkningen har m a o börjat…

#13 japp, ca 13 dagar kvar

Spännande.. lova att höra av Dig så fort Du bara hinner… 
Kramar Jane

Gud så spännande, ser fram emot att se Dogge barn