Jordbruksminister...SUCK!!!!
Ibland blir man ju mörkrädd, vår kära jordbruksminister verkar inte se det grundläggande problemet.
Vilken idiot!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

vilket pucko…

De tråkiga med denna artikeln är ju att det vinklas på de viset som de gör. Reporten skriver som om Eskil själv har sagt "Skjut dem" men de har han ju inte gjort. Reporten la orden i munnen på honom. Han tycker att det finns bättre sätt att lösa "problemet".
Sen är sommarkatternas situation fruktansvärd men det är fel att puckoförklara ministern för något han inte har sagt.
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Om alla chipmärkte eller tatuerade kattungar som föds skulle skulle en del problem lösas tror jag

Straffa dom som gör det istället
Jag säger som nr 3. Det känns litet väl vinklat det här och tror inte alls att ministern uttalat sig i enlighet att man bör skjuta förvildade katter. Sen är jag kritisk till hur långt man ska gå när det gäller att "rädda" vissa katter som aldrig kommer att kunna acklimatisera sig i en lägenhet. För att komma till roten av problemet anser jag att det ska vara en lag på att alla katter ska id-märkas med ägares namn.
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Fram för en lag på märkning och kastrering på alla katter som inte ska gå i avel så slipper det bli fler hemlösa förvildade katter.
Fattar inte att det ska vara så svårt att få till det i detta landet 
Med märkning kan man dessutom spåra ägaren och ställa han/hon till svars om katten missköts !!!

Detta är ett stort problem, och vi tycker nog alla, att huskatterna ska vara kastrerade och id märkta. Det är så lätt att skaffa katt, billigt värre, 50kr på annons eller blocket
men många vet inte vad kostnaderna blir, för det är för dyrt att kastrera och id märkta tycker många, och vem ska stå för det, för alla herrlösa som föds?
jo, det får alla katthem som tar emot de herrlösa. Kan ju bara säga, att Örebro katthem ligger på ca 30 000kr i vet avg varannan månad, och vi får tigga ihop alla slantar. Just nu rasar det in mammor med kattungar, ensamma kattungar folk ställer utanför katthemmet och på många andra platser.
Själv tror jag stenhårt på, att om alla kommuner börjar ställa upp, och hjälpa till att bidra till katternas status, så skulle det börja minska på gatukatterna, vissa kommuner gör det, men dom är väldigt få
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Vill bara ge ett förslag som jag själv kommer göra nästa kull jag får
jag kommer höja mina kattungepriser, men 200kr, och dom 200kr kommer jag skänka till just katthemmet, per kattunge, det kommer hjälpa någon utslängd, någon hittekatt, just till vacc, kastrering och id märkning. Så länge vi bara diskuterar problemen, utan att själv hjälpa till, så kommer missären fortsätta
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

#9 Det var en kanonbra ide Kerstin , hade jag haft min uppfödning i gång hade jag hängt på direkt 
Att få slut på det helt undrar man om det någonsin kommer gå rötägg kommer alltid finnas, men om det fanns regler och riktlinjer för alla kattägare att hålla sig efter så skulle det hjälpa mycket tror jag.
Och följer man inte dom ska det svida rejält i plånboken med dryga böter, så att det i stället lönar sig för kattägare att kastrera sina katter.
För pengar verkar ju vara något alla är rädda om, en del mer än om sina katter
så riktigt saftiga böter för dem som inte sköter sina katter kanske kunde göra nytta.