Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 06-mat-leksaker
Läst 473 ggr
Sisikarlstad
0

Koktfisk? Sardiner?

Är det farligt o ge katterna mkt koktfisk?? Åh sardinerkattmat på burk?Fundersam

Mina "råkade" få kokt fisk en fredagkväll!! Åh då var all annan mat Bläääääää så nu lever de på koktfisk o sardiner på burk ÅH givitvis så står det Royal Canin framme jämt!!!

Jag bara undrar för va jag hörde förr så kunde de få i sig mkt "kvicksilver" va det det tro????Hemlis Eller???

WesthKiowas
0

Detta hittade jag om fisk på denna sida.

http://www.topcat.nu/tips2.html

*Några saker som katter inte tål så bra är: fisk och allt annat från havet (ger för höga magnesiumhalter vilket leder till ökad risk för urinsten), katter i frihet äter inte fisk! *

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Frej
0

Ensidig kost av bara fisk, ger ju inte alla näringsämnen, sen är det kanske inte säkert att de äter tillräckligt med torrfoder för att kompensera det. Sedan är det något med att, om de får för mycket fisk så hindrar det upptaget av ( jag tror det var ) B-vitaminet. Jag är aningen osäker, men tror det var B.

Sisikarlstad
0

Mina katter får varje dag 3-4 tabletter Vita B vitamin. JO jag får väl ge dem burkmat igen men den står ju bara o blir dålig…. Jag ser att de äter en massa torrfoder för Bella o Maran har sina speciella ställen som jag fyller på åt dem.

Anneli_G
0

Tillslut äter de det de blir serverade iaf… även om det kan vara protester i början för att nåt annat är gott/godare… men jag låter inte mina missar vara så kräsna… de får äta det de får eller bara torrfoder… det brukar bara ta en dag så går den "nya" sorten blötmat ner iaf… Mina katter äääälskar oxå fisk… så om de fått det en kväll så brukar de vägra blötmat nån dag efter… men det går som sagt över…