Putande mage?
Vilken vecka brukar era honor få putande mage när de är dräktiga?
Puttilutt

Kanske det börjar visa sig vid 4:de -5:de veckan,,,,,,,
Svårt att svara på då det är så individuellt. Detta beroende på honans kroppsbyggnad och storlek samt även på antalet kattungar. Men so fjellans skriver i #2 är väl ganska normalt.
//RolfH
Mina brukar puta omkring 5.e veckan som fjellis skriver ….
…sedan brukar de få "packåsneväskor" på sidorna som sedan trillar ner när det är dags att föda
hahha…roligast tror jag är när honan morrar åt magen när ungarna är för busiga där inne;)

Ha, Ixa, mina brukar se ut som kameler,,,,,,,,,,,,uppifrån alltså
hahhahah…är du riktigt säker på att du inte menar en dromedar;)
Har märkt på mina att magen liksom ökar från bröstbenet och utåt….svårt att beskriva med ord

Kanske dromedar, ser dom annorlunda ut uppifrån än en kamel, hmm
// Rita
håller på att bryta ihop här i asgarv Rita, med kameler och dromedarer i huvudet…

Ja,,,,,,,,, jag har en del som ser ut som dromedarer å kameler utan att vara dräktiga,kan du se det framför dig, min gamla MAJABAJA 14 år, å lite lätt rund om magen

Nu vet jag vad puttelliputtput betyder = putande mage!!!!!!
…har en kattflicka med kropp som en köttbulle och en liten frågetecken svans…trodde att hon efter två graviditeter skulle bli smal som en puma…men trots ivrigt tuttande förblev hon sådär lite lagom svenssonmullig….ingen ide att ställa upp i topmodell minsann;)
Så här finns det bengetter och köttbullar.
#10: hoppas inte Maja hörde dej kalla henne det du kallade henne, tror inte det uppskattas 
här är det en dryg vecka kvar, tror hon har både köttbullar och packväskor =). Putar lagom åt båda hållen, jag tror själv på jämnt antal, troligen fyra..Jag säger som Nacka Skoglund sa en gång när han refererade: - Nääe, man får väl se på reprisen sen hur re går..
// Maja

Nä Maja, "Maja" var på nedre våningen o sov, annars så hade hon kanske blivit lessen, men vi brukar kalla henne MajaBaja, eller när hon var yngre så hette hon AjaBajaMajaBaja, för det var fullt ös på henne då från morron till kväll, så hon e van
.
// Rita