Sparkar :)
Nu är det inte långt kvar tills Tindas bebisar är här, har tagit ledigt från jobbet för att vara till hands för min lilla docka :)
Hon är i 63 dygnet idag, har kännt sparkar från den stora magen :) Hon säger själv att hon ska ha 3 kattungar, nu får vi se om det är det, då ska jag skryta om att min katt kan räkna ;)
Bild på Tindra & Rufus när dom pussas, tidigare idag när Tindra har värkar.
/ Tindra & Theresa
S*Uncut Diamond

Spännande, bland det mysigaste jag vet, är att vara "kattmorska".
Så lycka till.
//Kristin

Jag är lite nervös … Har hört skräckexempel..
Men vi får hoppas att det går bra! :)
Tänk vad roligt att vi är på precis samma dygn, hur spännande som helst blir det. Vi vet inget om antal och jag har svårt att känna sparkar eftersom hon spinner så mkt så fort man tar i henne.
Numer pensionär i Nynäshamn

Vad kul :) haha, hon vill att sina små ska sova .. precis som min :)
"-Somna om nu mina små" ..
När tror du att din hona får ?? :) Eller ja.. svårt att säga men hur verkar hon? :) Hur många tror du att det är?

#2 #3 Vad roligt! och spännande!
Åh, jag hoppas det går bra för era honor med allt jobb de har framför sig. Följer detta med spänning, ni måste lova titta in igen och tala om hur det gått för er! Önskar er lycka till!! // Åsa

Det lovar jag ! :))

Farfar Mums hälsar sina kommande barnbarn välkomna ut i den stor spännade världen! Kom nu vi är såååå nyfikna!

Vi med Camilla! Detta är så spännande och man bara sitter och väntar.. och väntar .. Ja herregud, vill att de små ska vara här nu ! :)

Jag jobbar i natt så om det blir nåt kan du inte skriva här då? Herre gud så spännande! Det är ju mina första barnbarn så det är ju lite speciellt! Pussa på de stolta blivande föräldrarna från oss!

#9 Det är klart att jag skriver ! :) Nu håller vi både tummar och tår :) Pussa på blivande farfar Mums från oss! :)
Min hona är lugn. Sover mest och går runt och jamar ibland och provar lite olika varianter av låda…

Ja det är som Tindra gör , varje gång hon går i lådan tror jag att det är på g. Nu börjar det bli segt. är rädd att jag ska somna och att hon föder överallt i hela huset… HJÄLP!!!

Tror du kan vara lugn, du kanske vaknar av några gulliga pip
Men honorna brukar vara bra på att ta hand om sina små. När min Mia fick sin första kull så kom hon ut på ballkongen och hämtade mig när hon kände de första krystvärkarna, hon ledde mig direkt till bolådan och försökte jag gå ut så kom hon efter. Ville väl ha lite moraliskt stöd

Jaha, nu har jag suttit vid Tindra hela natten, och hon har absolut inte tänkt att föda dom där små inatt .. jag hoppas verkligen att dom kommer nu på morgonen/dagen, så att dom inte kommer inatt .. är lite tufft med vaknätter .
#13 Så duktig hon var som kom och hämtade dig
Brukar dom göra så? Man kan ju alltid hoppas .. .:)

GUUD så spännande!! Du får hålla oss underättade!! ;) Ja det exemplariska är ju om honon kommer och hämtar en när det är dags! Du får hoppas att Tindra gör det :)
kram kram
Jobbigt med all väntan och framförallt med vaknätter till sist gör man inget annat än att titta på blivande mamma katt…
Men du ska se att snart är dom här
Håller alla tummar och tår för att det kommer att gå bra…
/Maria

#15 Ja vi får ju hoppas att hon kommer och hämtar mig, men man vet ju aldrig eftersom det är Tindras första kull :) Detta ska bli sååå kul! Åh vad jag längtar!! :)
#16 Ja nu håller vi tummar och tår ;) OCh hoppas på att dom kommer snart .. annars får jag ta en veckas semester till för att sova ut .. haha ;)

Förstår att de är spännande!
Här håller vi alla tummar och tassar för massa söta bebisar!
Gosa med alla katterna från oss!
//Sanna
ohvad härligt med sparkar i magen, förhoppningsvis får vi känna det hos Thea om några veckor. Lycka till med förlossningen!

#18 Ja vi vill ha massa söta bebisar !! :)) Men dom kommer ju alldrig .. :( Buhu, vill att dom ska komma nu ju! :) Längtar så efter dom små liven :)))
#19 Ja det är ju jättemysigt att känna sparkar från dom små, undrar hur många det är … :))
Jag har haft en lugn natt mellan dag 63 och 64. Hedvig har sovit i min säng och bara krupit lite närmare än vanligt och hon blir så nöjd när jag kliar hennes lite runda mage. Hon är inte jättetjock, men var ju rätt tunn innan, så nog syns/känns det.

#21 Ja jag har inte haft någon lugn natt … har sovit igen idag på eftermiddagen. Men nu är hon väldigt lugn, och några kattungar har inte kommit än. men hon väntar väll till inatt …

Jag ser också fram emot vaknatt…

#24 just nu ligger min lilla hona i sin födslolåda och tvättar sig .. man kan ju alltid hoppas på att det händer något nu! :))

Ja hoppas att de kommer snart så man får se hur de ser ut=))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#26 Ja.. jag håller på att sprika utav nyfikenhet .. !! :)

spricka* :)

Oj så rund o go hon är=))
S*Luddhuvet´z

#31 Haha, ja :) detta kommer bli spännande, jag undar hur många det är .. ååh, vad jobbigt att vänta..! :)
Oj vad spännande! Vilken tur jag hade som kom nästan mitt i förlossningen då
LYCKA TILL!!!

#33 ja jag hoppas verkligen att du kom mitt i förlossningen.. :) haha.
Åhhh gosig mage på en snosigt vacker blivande mamma katt..
Förväntar mig snart att dom kommer ju
för inte kan hon väl hålla oss på halster längre väl???
Hihi Lycka till igen vännen!

#35 Vi får hoppas att hon inte kan det.. vill ju att dom ska vara här NUUU!! :)
Men har pratat med en, och hon sa att dom kan gå ända till 67 dygnet… det låter som om det är ett år dit … :(((

#24 Har din hona fått än ?? :)
Inte alls, hon tumlar runt med Bellis och slåss just nu…
#37 och #38 Åh vad era tjejer håller oss på sträckbänken…

Hoho….Bäbbarna, kom dåååååå!
Ni ska se båda två att i dag händer det. Jag håller tummarna och väntar med spänning på gullen. Det är en så stor lycka varje gång att få bebbar så man blir alldeles lyrisk. Kram Laila

#38 Jag har stängt in mig med Tindra inatt, hon har legat och morrat i sömnen, jag antar att det är värkar, så jag tror att dom ät på g snart? :)
#39 Ja detta kan jag verkligen kalla för sträckbänken, jag vill ju at dom små ska vara här för länge sen! :))
#40 "-Jaa-a? Vi tycker att det är så varmt och skönt här inne..men det börjar bli trångt .. Kommer sna-art :))
#41 Jag hoppas verkligen Laila att du har rätt :) Önskar att dom vill komma nu dom små :)
Det märks att vi är på samma dygn 

#43 Haha, ja 

ååå.. va härligt för er!! :) ni ska se att de kommer snaaart, väntan för er måste vara olidlig:P lr för oss oxå som är så nyfikna!! åå jag är så avis , jag kommer och kidnappar era sen när de är födda jag vill oxå vara extra mamma!!!!:P:P hehe

#45 Ja detta kommer att bli underbart om hon ju föder någon gång .. det tar ju en oändlig tid detta… det är nästan värre än när man själv ska ha, för då känner man ju iallafall vad som händer och sker. Men här får man bara vara som en efterhägsen lite fluga … :P Tindra är rätt trött på mig nu skulle jag tro … ;)
Åh guuuud va spännande detta kommer bli!!!
Margareta o UncutDiamond har NI några webbkameror så kan ni följa varandras förlossningar
Såg nu på Kolhydrat sidan att Margareta har babisar på G
Guuuuud så spännande!!!!
KRAAAAAAM Margareta LYCKA TILL!!!! Tänker på dig!!!!

Den som väntar på något gott….

#48 GUUD så spännande! vet du om hon har fått än?? :)
#49 Jag väntar, jag väntar, jag väntar.. Haha ;)

Har tagit temp. på Tindra nu, hon hade 38.0 och hon är i 65 dygnet idag, hjälp mig? Ska det vara 38.5? :S
#51 Från vilken dag räknar du? Om du har "otur" så kan dom faktiskt gå uppemot 70 dagar utan att det behöver vara något konstigt. Hur mår honan eg? Äter, dricker, går på toan? Jag har aldrig tempat mina honor, men det sägs att tempen sjunker ung 1 grad dygnet innan dom ska föda.

#51 från den 28augusti, hon äter som en häst, går på toaletten ofta, men är lös i magen och fiser mycket..

#52 * :P
Men vilken dag av parningsdagarna räknar du som dag 1? Första eller andra dagen? Att hon är lös i magen kan vara ett tecken på att det satt igång lite smått, dom blir ofta lite lösa dagen innan… Jag tippar på att dom kommer imorgon så håll ut :-) Och lycka till!

#55 28 augusti blev hon parad, så det 29 var dag 1 som hennes "dräktiga tid"

Tempen ska gå ner någon grad för att sedan gå upp tillbaka, så man måste tempa regelbundet för att få ett hum om det är på G eller inte. Har tempen gått ner och upp tillbaka till normaltemp så kan man nästan räkna med att de föder inom ett dygn.

#57 jaha, då gäller det att tempa på här nu då .. har bara tempat en gång, det var idag när jag skrev inlägget #51
Åhh va spännande! Jag vill oxå ha bebbar igen! Gud så mysigt men väntan är lång…
Stort lycka till, till töser och mattar!

#59 Ja lång väntan vill jag verkligen stryka under :) Jag längtar efter dom små liven nu!! :)
Nu ska jag lägga mig efter att ha sytt burskynke hela kvällen och äntligen är det klart…
Du vet vad jag saa dom kommer klockan 4, så när jag vaknar i morgon bittia så hoppas jag att ni kan stilla min nyfikenhet..
Sov nu så gott och klappa Tindra från mig så hörs vi i morgon..
Kram till dig Theresa

#61 ….Du får nog sy ett till byrskynke .. sy ett dubbelbur .. *fniss* Hon verkar helt oberörd, hon vill absolut inte ha några kattungar .. än.

Inte verkar det som hon vill klämma ut några bebisar heller!
Hoppas allt går bra och att ni snart har massa smått att gosa med!
//Sanna

#64 Det värsta är att jag ska iväg och jobba nu, men om det händer något så får Bea vara kattmorska de 4 timmarna jag är borta.

Tog temp på tindra nu, igår hade hon 38,0 idag hade hon 38,5

Kan ju faktiskt vara så också att parningen inte tog de första dagarna. Ha is i magen du, så länge hon mår bra brukar allt vara ok. Om man ska kunna lita på tempning så måste man tempa flera gånger om dagen för annars är det lätt att missa om tempen varit nere och sedan vänt upp igen. Tempen bör ner till runt 37,5 tror jag, så är det på hundar i alla fall. Jag har aldrig tempat en dräktig katt.

#68 ok .Jag får ha is i magen
dom kommer nog inatt

Hur går det för er?
Är det nå bebisar på gång?
Eller njuter hon bara av eran uppmärksamhet och kniper ett tag till?
//Sanna

Hon njuter av all uppmärksammhet och kniper som bara den
Men det börjar väll lida till sitt slut om det inte har kommit till på Måndag så blir det farbror docktorn för då är det 70 dygn
om jag nu inte har räknat fel
bara hon nu inte går tom
jag har drömmt det hela natten

Ja vad hemskt det skulle vara….Hemska tanke. Nej vi får hoppas på att det sätter igång…..

Är hemma nu , Efter en lång dag på djursjukhuset, Satt och intalade mig att Tindra var säkert tom,en mentalträning så att jag inte skulle börja stortjuta om dom skulle säga att hon inte väntade några kattungar ,dom började med att ta rönkenbilder 2st, då sa dom att hon väntade 3 evntuellt 4st så det var därför dom var tvugna att ta 1 till, jag sa att Tindra har redan sagt att det är 3 bebisar i magen"Min katt kan räkna vad var det jag sa" Jag är sååå lycklig att det är bebisar i magen så jag har så svårt att förmedla den lyckokännslan "YES YES" sedan tog vi ett ultraljud för att se om bebisarna var levande ..Jaa det var tur att det var mörkt där inne tårarna bara rann när man såg dom små hjärtarna jobba ..Tindra var så duktig hon låg helt stilla hela tiden .jag tror att hon förstod hur nervös jag hade varit hon låg med slutna ögon och riktigt njöt min lilla prinssesa. Dom tror att det kan dröja tills helgen innan kattungarna kommer. har hon inte fått tills nu på Måndag så får jag åka igen , då får vi sätta i gång henne .men jag hoppas på lördag kl 13.00 . och hon verkade hålla med mig när jag föreslog det på vägen hem….:)))
De kan verkligen hålla en på halster…jag önskar er all lycka den dagen de behagar att titta fram!//Gisela

Gud va skönt det måste vara att få veta att det är några små därinne iaf!
Pussa Tindra och Tove från oss!
Kramar Sanna
Oj vad härligt Theresa.. Då har det hjälpt att jag hållt mina tummar för dig och lilla Tindra..
Ha det gott och du inget är som väntans tider
/Maria

#73 Ja det kan dom, dom små liven.Tack!!
#74 Ja det var väldigt skönt nu är jag mycket lugnare … man blir ju helt nojjig
Vet inte vad man har kännt sparkar eller ifall det var tarmar
men un vet jag att det var små sparkar 
Jag pussar dom hela tiden
kram från Tove
#75 Ja du är en pärla Maria
Det har hjälpt att du har hållt tummarna för oss
Kram Kompis!!
en liten fråga, har hennes mage sjunkt nedåt?
den brukar göra det ca 1dygn före förlossningen, (ibland 2-3 dar innan). :)
sedan brukar de ju ej heller äta något samma dag som de ska föda, och de brukar oftast vara allmänt oroliga, gå fram o tillbaka , leta boplats osv.. ;)
jag håller tummarna att hon föder SNART!!! kanske t.o.m nu inatt 
Hej!! Theresa!
Va bra att du fick henne riktigt undersökt gött då känns det ju mkt lugnande.
Nu är det ju "bara" o vänta igen ojojoj denna väntan!!
Men det ordnar sig nog o jag ska hålla tummarna för ER!
KRAAAAM Susanne på S*Silverfåran´s
oj vad spännande och vad skönt att Du fick ett besked.
Även om vårt besked inte var lika positivt var det ändå bättre med ett där katten är frisk och inte har fått några idag synliga men av sitt lilla "äventyr"…att veta är alltid bäst!!!

#77 Jag tycker att den har sjunkit ner lite men hon äter hela tiden hon vill gärna vara där jag är nu, har hon blivit bra i magen också tidigare var hon lös, nu hoppas jag att hon håller sig till på lördag . Jag ska jobba från 8.30-18.00 ons tors fre . Håll tummarna för lörd
#78 Ja det känns mycket lugnare 
#79 Jag har verkligen lidit med dig Marareta. En sådan enorm besvikelse det måste ha varit när dom sa att din hona var tom jag satt och intalade mig när jag var hos veterinären att Tindra var tom för att inte börja gråta om dom hade sagt det. Tänkte på dig och tänker på er kram från oss
Tack…
Det känns ändå rätt bra nu eftersom vi först planerade kattungar efter att vi skulle ha som mest tid med dem eftersom vi först och främst vill ha dem för att få njuta av kattungar själva. Sen har vårt livs husköp kommit emellan och nu känns det rätt skönt att få spara godbiten till efter flytten.
Just nu är vi mest glada att Hedvig mår bra och tycks ha kommit över sorgen. Hon jamar fortfarande, men vi vet inte om det är för att hon letar ungarna… det låter inte så längre. Nu vill hon mest UT, så jag hoppas det är löp på gång…

#81 Ja det är konstigt men inget ont som inte har något gott med sig… Lycka till framöver med allt
**Spännande** 

#83 Ja mycket ! men nu tycker jag att det kan komma…JAG VILL HA BEBISAR NUUUUUUUUUUU
. Inte nog med detta tror ni inte att en kompis på öland fick kattungar i går
Hon skulle ju ha efter mig.4st killar med fantastiska vikter. Mamma katt var smal …VAR HAR HON HAFT DOM STORA KATTUNGARNA???? i halsen eller? Tindra börjar se ut som en val och hon har 3st som inte är födda än
Låter JAG avundsjuk??? NEEHE!!!! GRATTIS LENA!!
Din kompis katt hann före men du får å andra sidan njuta av kattungarna några dagar till när hennes har flyttat. 

Vilket dygn är Tindra på nu? Jag börjat bli orolig över att hon ska klara föda dom utan att snittas. När de går över så växer ju kattungarna ganska mycket. De allmänna rådet brukar ju vara att katten inte bör gå över 70 dygn.

#85 just det
. HMM
Den som spar har har
ÅHHH Vad här ska njutas lääänge

#86 Det jag har räknat efter så skulle det vara 70 dygn i måndags då jag var hos veterinären .Men efter 2 rönken bilder så tyckte dom att kattungarna inte såg så stora ut, utan dom tror att den parningen inte tog och att Tindra löpte om rätt raskt därefter och att jag inte såg att hon löpte, och blev parad med än gång och att den parningen tog . Så dom tror att kattungarna kommer i denna veckan, om inte så får jag åka till farbror dockton på Måndag igen. Dom har ultraljudat henne , och alla kattungarna levde man såg hur deras hjärtan slog . så på Måndag om hon inte har fått så får jag åka och då kanske dom sätter i gång henne

Hur går det för er? Blir de några småbebisar?
//Sanna

#89 Ja detta var drygt
. Nu ser man hur det går med att ha alla katterna tillsammans,
det resulterar i att man igentligen inte vet när kattungarna kommer.
Denna erfarenheten så har jag lärt mig att ha honor för sig och hanar för sig.Detta blir väldigt dyr erfarenhet med tanke på att man ska till docktorn i morgon igen, Jag har ju inte märkt att Tindra löpte igen 2 veckor senare än vad jag har beräknat nedkomsten
så hon har smyglöpt utan att någon har märkt det , utom Miracle förstås
. Men nu hoppas jag att alla kattungarna mår bra och att dom kommer snart
. detta har varit superjobbigt att väääänta
Är nyfiken på hur det har gått. Vad sa veterinären? Är det bebbar på gång snart?

#91 Ja det hemska är att veterinären vet inte dom tog nya plåtar i dag . Dom tycker att kattungarna ser färdiga ut men dom vågar inte snitta ifall dom har fel , dom menar att kattungarna kan dö om hon inte är fullgången och går hon förlänge kan dom dö av det
Ja vad säger man
Dom vill vänta tills Tindra börjar må dårligt då ska dom ta ett kejsarsnitt med en gång
annars så ska vi vänta tills på fred då ska dom snitta hur eller hur.Håll Tummarna för att hon får snart. Tindra mår bra nu och hennes tre bebisar med , på ultraljudet såg man att dom levde.Ja nu önskar man att detta var över
Stackars Tindra och dig. Vilken jobbig väntan! Hoppas verkligen att allt går bra.

Jag ska hålla tummarna för er och extra hårt för Tindra… måtte allt gå vägen.

Håller tummarna!

#94 #95 #96 Tusen tack för eran omtanke den värmer
Det är skönt att veta att ni bryr er
TACK!

siste kullet mitt kom 5 dager før termin (de parret bare ett døgn) og det gikk bra.. Håper alt ordner seg..

#98 Skönt att höra….Tack!

Jag håller också tummarna för att Tindras värkar startar inom kort, och att allt går bra på hemmaplan, så ni slipper åka in och ta kejsarsnitt. Tänker på er! //Åsa
#92 Men Lilla du ska detta aldrig ta slut!! det måste vara några speciella kissebarn detta som kommer vara något MYCKET EXTRA!! o se på mm. UjUjUjUj va spännande när de ÄNTLIGEN kommer!!!

#100 Ja jag hoppas att hon slipper kejsarsnitt
Nu när jag kom hem så tyckte jag att hon såg så smal ut … Man kan ju alltid önska att det sätter i gång . Men hon äter som bara den. Och det ska dom ju inte göra det sista dygnet. Tack Åsa!! för din omtanke
#101 Nu hoppas jag att det är sluttampen
… Detta hade jag aldrig kunnat föresälla mig att det skulle bli så här jobbigt
, men nu bara måste dom komma. Och speciella kommer dom värkligen att bli för mig i resten av deras liv
Det känns skönt att ni alla är så gulliga .TACK FÖR ATT NI FINNS
#102 Om hon ser smal ut så kanske magen äntligen har sjunkit och då är det på G
Och det där med maten… det är väldigt olika från hona till hona. Jag har en hona som äter hela tiden och alldeles precis innan hon ska föda, medan ett par av dom andra inte ens tittar åt matskålen sista 8-10 timmarna. Håller tummarna hårt för dig och Tindra!

#102 ÅHHH Vad glad jag blir
Hoppas Hoppas!! TACK ANN!!

#105 Lite förvirrad
. Det som står övers är till dig Ann
Lycka till Theresa och Tindra, har följt tråden med spänning och hoppas lika mycket jag att de kommer snart och framför allt , att allt går bra!

#106 TACK SNÄLLA 

Jag har en ny undran . Vad skulle ni göra om ni inte visste när eran katt blev med kattungar. skulle ni snitta om katten mår bra och äter ,eller skulle ni ha is i magen och hoppas på att det satte igång av sig själv och vänta tills honan blev dårlig och då snitta? Hoppas på många svar

Mycket svår fråga och här måste det vara upp till var och en att själv bestämma. Men personligen så ser jag helst till honans väl och mående först… //Kaisa

Jag skulle inte snitta i förväg om honan mår bra. Skulle vänta och hoppas på att det satte igång själv. Men eftersom ni inte riktigt vet hur gamla och hur stora kattungarna är så skulle jag vid första tecknet på problem att föda fram dom åka till djursjukhuset. Det kan ju hända att de är för stor att föda fram, har varit med om att röntga en dräktig tik där de sa att hundvalparna var så små att de inte skulle klara sig men dagen efter så födde tiken normalstora valpar. Därför litar jag inte så mycket på röntgen. Men eftersom du inte vet när de blev till så är detta en jättesvår frågeställning. Jag skulle nog inte vänta tills honan blev dålig för jag skulle hellre riskera ungarnas liv är honans. Hu, jag känner verkligen med dig och förstår att du har det jobbigt!
Kram Camilla
Hur svårt det än måste vara så skulle jag försöka ha is i magen och vänta så länge honan mår bra. Ofta är det väl oxå så veterinären tycker, att man ska vänta så länge honan mår bra. Men minsta lilla tecken på något annat så skulle jag åka.
Styrkekram!

#109 Jag har redan sagt till veterinären att det viktigaste är Tindra klarar detta Sen vill jag ju att kattungarna också ska må bra
#110 Det som är jobbigt är ju att ingen vet om det är i förväg eller om det är överburet…När dom har tagit röntken har dom kollat på en annan katt som var fullgången och tyckt att dom såg jämnstora ut..Det är vad vi har att gå efter
#110 ja om honan mår dårligt då åker jag genast…..
Snart ska du se att det är över och du siter med tårarna som rinner av lycka över dina små diamanter. Följer er med spänning och skickar en nospuss till Tindra och en kram till dej/Laila

#113 Jag hoppas värkligen det. Jag har aldrig längtat efter något så här mycket och det är otroligt jobbigt att det är så ovisst…Tindra tackar så mycket för nospussen det tycker hon om
och jag tackar för kramen
Vi behöde det både Tindra och jag..TACK LAILA!!

Hoppas de små kommer snart, Tindra ser STOR ut! ;) Lycka till!

#120 Visst gör hon kan du fatta att det bara är 3 Kattungar???? Hur ser dom som ska ha fler ut????Tack!!

Hoppas dom små kommer snart, och att allt går bra!
//Sanna

#124 Ja det hoppas vi , det känns som om dom måste komma snart . Tindra börjar tröttna .i stället för att äta en hel måltid så äter hon många små

stakkar så stor hun er…. krysser fingre vi her i Norge også..
Hoppas bara att hon inte går över för länge, näringen i moderkakorna räcker inte hur länge som helst. Det kan bli näringsbrist till de ofödda ungarna då.

#127 Tack det känns skönt.
#128 Det lät inte bra…
. Nej nu ska jag prata lite med Tindra och se om vi inte kan få ut dom där små i natt… HOPPAS HOPPAS………….
Efter SISTA parningen, hur länge har hon gått då ? Om hon börjar blöda eller nåt annat "dumt" så kan det redan vara väl sent för ungarna. Nej! Ska inte måla fan på väggen, det går nog bra, det gör det för det mesta.

Lycka till nu! Vi är många som håller tummarna o hejjar på Tindra!
Jag håller tummar och tår för att det kommer att gå som smort.. Jag tror att Tindra kommer inom rimlig tid nedkomma med 3 stycken väldigt efterlängtade bebisar
Förresten det var väldans vad hon har rundat till sig dom sista dagarna*fniss*
Lycka till nu och puss på Tindra och be henne snällt att hon skynda på FÖR VI ÄR SÅ NYFIKNA……

#130 Jag har inte sett någon annan parning än den som jag har räknat efter den29 augusti 63 dygnet 30 oktober, men den parningen kan ju inte ha tagit så hon måste ha löpt om kvickt därpå och att jag inte märkte att hon löpte utan att hon blev dräktig på 1 parning som jag ej såg . jag har både honan och hanen hemma…I natt så var det som en vit gele klump eller slem som kom ,Tindra är så stor så hon nådde inte att slicka sig ren så jag fick hjälpa henne och torka rent. Det luktade inte illa eller var gult utan vitt, vad var det????

#131 Tusen tack ni är så gulliga allihop
#132 Tjena Kompis!!! Tack för att du finns:)

Min Heidi fikk også sånn slim før hun fødte (begynte to dager før), det kan ha vært PROPPEN, men dersom det endre farge blir gul-aktig må du få henne dyrlege og på pencilin… da er muligheten for en infeksjon der..
Antagligen slemproppen, då sätter hon nog igång inom ett dygn. Spännande!

Ja det låter som slemproppen… Det var lika för min Aili… den kom några timmar innan hon födde… Luckie hälsar till syrran 

Åh, va kul! Det låter som slemproppen gått! Tjohoo! Nu håller vi tummarna ännu hårdare för er!!!!
ÅH ÄNTLIGEN PÅ G!!!!! LYCKA TILL!!!!!
vad härlig för er
, en lång väntan är på väg mot sitt slut
Nu kommer de, skall du se.
Slemproppen är ett säkert tecken. Ännu ligger dom där lungt o fridfullt men snart kommer dom ut till stora världen och till sin längtande matte. Du har gjort allt som du kan göra nu tar hon över. Vi är många som är med dej och Tindra i våra tankar.

#136 Den var inte gul den var vit och luktade inte illa , det var som en vit klet 
#137 Hoppas att det var det
#138 Hoppas hoppas
Tindra hälsar med en nospuss till Luckie 
#139 JA nu håller vi tummarna
#140 TACK TACK
#141Ja verkligen! nu hoppas jag att den är slut 
#142 Hoppas det
#143 Ni har alla varit ett större stöd än vad ni förstår för mig jag hoppas att jag får vara till hjälp någon annan gång , detta har varit en omtummlande känsla….och jag vill att ni ska veta att jag är så tacksamm att ni finns

Ja snart ska du se att du får hålla i dina och Tindras små underbara bebisar.mamman ser så lugn ut på bilderna.SÅ LYCKA TILL allt kommer säkert att gå så bra för er.
Jag kikar in här flera gånger per dag,det är så spännande att följa alltihopa.
Hej Tindras matte!
Även vi följer denna resa som Du nu gör med spänning!
Vid något tillfälle varje dag kikar vi in på "din föda kattunge väntans tråd" 
Vi hoppas snart få se de vackra småkattizarnas först bilder här oxå. Lycka till!

#145 Tindra är väldigt lung och framförallt kärleksfull, Både Tindra och jag längtar efter att få se dom små gnistrande Diamanterna. Tack för din omtanke
#146 Ja detta kan man värkligen kalla resa, en lång en. Det är klart att ni ska få se mina älsklingar så fort dom behagar komma ut..
Jag hadde gärna lagt ut dom i går*FNISS*
TACK!

Hur går det för er?
Vi håller alla tummar och tassar som finns inom räckhåll för att allt går bra för er!
Kramar Sanna
Jag är också nyfiken på hur det går.

#148 Har varit med Tindra till Docktorn i dag igen. Hon tyckte inte att vi skulle snitta. Vi ultraljudade istället bebbarna mådde bra hjärtat slog på alla tre hon trodde att dom skulle komma till helgen
Tack Sanna det känns att ni håller tummar och tassar

#149 Det är skönt att ni är så gulliga som tänker på oss 

JAAAAA NU SÄTTER DET IGÅNG YES YES YES!!!! PUSS PÅ ER VI HÖRS!!

…..

Lycka till, jag lägger mig nu… men gissa vad det första jag kommer att gör imorgon bitte!!! Jo! kolla den här tråden.
Äntligen….
Berätta då, vad händer? Nu kan man ju inte sova…. Lycka till!!!!!
Åhhh LYCKA TILL nu min vään och pussa på Tindra från oss!!
Kram Kompis!

Nu är mina Diamanter här
Jag är så lycklig
. Nu är det värt allt elende som man har gått i genom… Jag skulle gärna göra om det igen
.Det är konstigt att man glömmer så fort
Det är som bortblåst
Vill bara berätta hur duktig Tindra var … När röstningen var slut på idol så märkte jag att det sipprade lite vatten med blod i.Tindra hade starka sammandragningar jag pratade med henne och masserade hennes mage och det verkade som om hon tyckte om det . Så här låg hon till kl3.00 sen började hon springa på toa flera gånger, tillsist hörde jag konstiga ljud så jag tog av kåpan på toan då såg jag att hon hadde krystvärkar kl3.16 bar henne till sin korg där hon krystade på 3.38 var första kattungen född hon skötte allt själv ,jag behövde bara tala om hur duktig hon var en ljusgrå hona "tror jag" vikt 123. Nästa krystvärk kom 4.01 en grå hane med vit svanstipp kom kl 4.22 vägde 128. hon var så duktig och fixade med allt .4.41 kom krystvärkarna igen, En mörkgrå hane kom kl4.42 vikt 121. Detta var en så stark upplevelse så jag önskar att alla skulle få vara med om detta, Ja vad säger man… Titta och njut….

Jag kan bara säga äntligen & stort grattis!!!!! Måste kännas nderbart nu!!! Lycka till!
/Mia
Ett stort GRATTIS! Vilken lättnad att de äntligen kommit de små.
//RolfH
GRATTISKRAM till Tindra och dej.Så duktiga ni varit båda två och nu ska ni bara njuta av dom söta diamanterna. Det ska bli så roligt att få se mer kort på dom. Lycka till!/ Laila
STORT Grattis vännen!!
Äntligen är väntan över och nu kan ni bara njutaaaa
Detta är ni värda!
Kram
Jättegrattis till bebbarna! Vad skönt att allt gått bra och framför allt att det är ÖVER! Jag säger som övriga; stort LYCKA TILL och njut! /Ann.

Å vilken natt du har haft men en lykad sådan… GRATTIS till de små och lycka till med dem//Kristin
ÄNTLIGEN!!!!!!
Ta nu o titta o njut o se dessa "underbara" kissebarn! Nu är ju allt över! Åh vilka vikter!!!
Ha de gött nu det är du VÄRD!!!
KRAAAAM Susanne S*Silverfåran´s

Åhhh GRATTIS GRATTIS 

Äntligen!!!! Vad kul!
Grattis!!! Åhhh vad skönt att allt gick bra till sist! 

Hänger på alla andra här och vill oxå gratulera till era efterlängtade bebisar! // Kaisa
Grattis! Skönt att allt gick bra.
Susanna

Vad skönt att höra att de äntligen kommit och att allt gick såå bra! STORT grattis!!
Underbara bilder, hon ser ut att njuta, Tindra. // Åsa

GRATTIS GRATTIS till trillingarna! Så skönt att allt gick bra och att alla mår fint.Ha det så mysigt nu
// Anna

Grattis till de små underverken!!!

Store gratulsjoner fra meg også!!

OJ! Här har det hänt saker medans man var borta!
JätteGrattis till både dej och Tindra!
Kramar Sanna

[
Tindra 061118 NYfödda 051.jpgJPEG-bild51,14 kB](../ShowFile.aspx?BinaryId=2ec510c8-6d77-41fc-aac7-60a02479a168&Filename=Tindra 061118 NYfödda 051.jpg "Öppna länk i nytt fönster") Jag vill tacka er ALLA
Ni har varit helt underbara som har stöttat oss på vägen
Det har känns tryggt att ha er som stöd. Tindra och jag tackar Puss på er

STORT grattis till er, Tindra och Miraklet från oss och farfar Mums!
/Camilla

#177 Tack! Miracel är ovetande än om vilket Mirakel han har ställt till med
Men han blir nog varse
Barnbarnen piper till farfar
Grattis till de efterlängtade bebisarna! Så duktig hon var Tindra!
Lycka till med dem!
//Katarina

#179 Tindra är så duktig med sina små .Hanen som vägde 128 vid födseln väger nu på kvällen 144gr Den andra hanen vägde 121 vid födseln väger nu 124gr .Honan som vägde 123 vid födseln väger nu 134gr . så duktig är den lilla mamman. Tack för lyckoönskningen

Vad roligt att de äntligen kom de små.=) Så skönt att få reda på att allt har gått bra. Nu får du lycka till med de små o pussa på den nyblivna mamman=)
S*Luddhuvet´z

#181 Ja det har gått över förväntan vägde dom små i morse . Honan vägde vid födseln 123gr väger nu 155gr hanarna väde 128gr nu 166gr, 121gr nu 147gr , så dom äter bra och går upp i vikt.
Jag pussar på Tindra och hon pussar tillbaka
Grattis från oss också… här har man varit begravd bland flyttlådor ett tag och då händer det massor…

#183 Tack!! Jag får önska lycka till på nya stället:)) Det är ju så jobbigt att flytta, men roligt …… Ha det bra kram Theresa
Grattis!

Grattis till bäbisarna! Vad roligt att de äntligen kommit
Gisela

#187 TACK! Bäbisarna är såå fina jag älskar dom
det är för tråkigt att jobba nu
Jag vill vara mamma ledig
. Ser verkligen fram emot att se dom växa upp :)
men det är så svårt att ta kort på dom

Ja vad ser man här då, efter såå lång väntan kom dom till slut. Grattis och så roligt att det gick bra. Stora bebbar verkar det vara också.
/Marie

#190 oj vilken stolt mamma! Det har hon all anledning till, hon är vacker…

Oj så söta man kan vara=))
S*Luddhuvet´z

Måste bara sätta in en bild på farfar Mums när han var liten! Inte helt olik Asslan va?! Tyvärr en väldigt suddig bild…

#195 Ja dom är så söta . Farligt söta i kväll när jag vägde dom så vägde honan 221gr hon vägde 123gr när hon föddes hon är ju bara 3 dagar gammal. Hanarna vägde 211 207gr dom växer så dom knakar
#196 JA ! VAD SÖÖT!! Men vad svårt det är att ta bra bilder på dom små … dom blir gärna suddiga . Hur ska jag göra ? Du är ju duktig på att ta kort Camilla hur gör du?

Det enklaste om du har en kompaktkamera att använda största bild inställningen och inte zooma alls mycket för då blir gärna korten suddiga för kameran fixar inte att hitta fokus på ungarna som gärna rör sig. Det är bättre om du sedan beskär bilden och på så vis kommer närmre. Sedan är ett tips att fota i absolut dagsljus så att kamerans slutare stänger sig så fort som möjligt. Använder man den inbyggda blixten nära kattungarna blir bilden ofta väldigt utfrätt (för ljus) och sedan är ju faktiskt kattungarna känsliga för starkt ljus så man ska ta det lite försiktigt med blixar tycker jag. Jag har själv en systemkamera och sedan jag skaffade den så har allt blivit mycket lättare tycker jag.

Vad kostar en bra kamera , på ett ungefär?

det beror lite på hur bra kamera man är villig att investera i..vi har tröttnat på suddiga kattungekort o så så vi har nu beställt en digital systemkamera nu..En Nikon D50 med ett par objektiv o ett 2 gigs minneskort..den kommer att kosta oss 8.800:- ..men då är vi intresserade av att knäppa kort på det mesta så den lär gå het framöver..: )..

Grattis Stefan#200 av bra val av kamera inköp… vi har också köpt en ny kamera en Nikon D70s och är mycket nöjda… en hel del att lära sig men kul… Lycka till

#201..tusen tack..funderade på en D70s eller en D80 också men vi beslöt oss för att investera i en D50..ett Paket med D50´n +ett Af 18-55 o ett Af 55-200..duger bra till att börja med iaf..: )..tar väl ett tag innan man lärt sig alla nya finesser..: )..

Själv har jag en Canon eos 300 D, haft den ett bra tag nu och är väldigt nöjd, men visst kliar det i fingrarna att skaffa en ny igen… Prylgalning som jag är
Priserna går ner hela tiden så det är svårt att säga vad en bra kamera kostar. Men systemkamrorna tycker jag är överlägsna.

så det ska vara en systemkamera man ska fråga efter ? Men är det så att man kan ta fram bilderna själv eller måste man skicka domtill framkallning?

Nä, jag laddar över bilderna till datorn. Men man kan ju lämna i minneskortet eller en bränd skiva till fotoaffärerna och få det som vanliga papperskopior också. Det viktiga är att fråga efter en digital systemkamera annars plockar de fram en vanlig som man har vanlig film i.

Tack för era svar …
Nu vet jag vad jag ska önska mig på min födelsedag den 27 nov
Då ska ni få se på fina kort minsann

Hej, alla som följer denna tråd! Nu har tråden blivit så himla lång att den upplevs av många som jobbig att scrolla ner. Så jag låser den nu och uppmanar att starta en ny tråd för att kanske fortsätta att följa Tindra och hennes bäbisar.
/Camilla