Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 699 ggr
Livsnjutarnas
0

Ut i Kylan?

Hej!

Hur länge kan våra katter vara ute under vinterhalvåret i kattgården? Vi har ett litet hus till dom med en kattlucka som dom går in i ibalnd, men den är inte isolerad.

Klarar dom ett par timmar? Jag vågar liksom inte ha ute dom knappt för att jag tror att dom ska frysa?

Hälsningar Karolina!

Ps. Ska jag släppa ut dom nu? Vi har nog 6 grader iallafall och sol. Solen dock på andra sidan.

Mindfields
0

Hej Karolina!

Jag tror inte det är några problem alls! Mina katter är ute några timmar om dagen. De har förvisso ett isolerat hus, men ingen ordentlig dörr till det än.
Bara de har nånstans att hoppa upp o lägga sig, komma undan det blöta då o då.

Katterna här är först ute o härjar i det blöta gräset, sen vilar de en stund på bädd i huset o sen ut igen!
De tycker det är toppen! Frisk luft i pälsen gillar de!

vettan
0

Mina är ute i alla väder om de vill, o för det mesta vill de komma ut. Jag har oxå platser så de kan ligga på utan snö och blött. De gillar verkligen det och det är nyttigt för dem.Glad Jag tror att du kan ha de ute med gott samvete OM de vill. Rosie

Syllan
0

Det är väldigt individuellt hur länge eller mycket en katt vill vara ute. Speciellt om det är lite kallt. Mina har kattlucka till rastgården så dom bestämmer själva. Men än om dom är där hela året så kan man bara kostatera att under den kalla delen av året så är dom där kortare stunder. På sommaren är dom ute både dag och natt.

Men generellt kan man säga att en katt måste ha ett torrt ställe att vara på. Vild katter som inte har samma möjligheter som våra bortskämda sällskapskatter, måste hålla sig torra. Annars har dom ingen chans på vintern.

Men om du provar att iakta dom när dom är ute så märker du snart när dom vill in. Katter brukar vara bra på att få matte och husse att förstå vad dom vill. Och när du ska vara borta längre stunder hemifrån så vänta med att ta ut dom tills du kommer hem igen. Det går säkert jättebra! /Sylvia

Margareta
0

Vår ena hona älskar att ligga ute när det snöar, henne får man sopa av när man hämtar in henne. Hon ligger på en gammal lamullsfäll som barnen hade i sittvagnen när de var små.

Numer pensionär i Nynäshamn

Carrocs
0

Min Cornell är ute korta stunder men ofta, ofta om dagarna, så han gillar att vara ute, men inte för länge varje gång.

Hans päls är verkligen tät och fin nu, just för att han är ute så mycket!

Bengan
0

Våra tre är ute i kattgården och det är inga problem. Får se hur det blir när snön kommer Glad

Mvh Bengan