klippa klor?
Har en liten kille hemma på fyra månader.. jag undrar måste man klippa klorna på en innekatt? Han klöser och grejar på sin klätterställning.. man har ju alltid hört att de ska sköta det själv, men gäller det bara utekatter? Hur ofta ska man i så fall klippa dom?

Enl mig, så bör man hålla efter klorna på innekatter, jag klipper mina var 3 e vecka. Inte skönt när dom ska mjölktrampa en i magen, kloa på soffor mm, och framför allt, dom kan lätt fastna i saker, om dom är vassa och långa. Du bör börja klippa dom snarast, så kissen vänjer sig vid det, om han är jobbig, börja med några i taget, och gosa mycket efter klipp
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Tja jag klipper klorna på mina katter ungefär en gång i veckan. Personligen så anser jag att innekatter inte sliter ner sina klor på samma sätt som utekatter gör men (men även utekatter behöver få klorna ompysslade o behöver tittas igenom) också genom att klippa klorna spara du på dina möbler.
jo jag får nog ta tag i det snarast.. han har så himla vassa klor, inte skönt när han busar och nu kliar det nog i hans tänder med för ha gillar att bita på allt möjligt, är ju inte så skönt när han fångar i handen å river och bits, får kolla över klorna.