Ännu en gång....
blir man upprörd och frågar sig hur människor är skapta egentligen.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,934173,00.html
//RolfH
Jag läste också den artikeln och reagerade precis som du. Avskyvärt!!!! Hur kan en sån person ens få ha tillstånd att ha två katter när hon vanvårdat djur tidigare?
Att hon fick tillstånd att hålla två katter berodde på att hon inte misskött katterna i sig utan på att hon inte kunde sköta lådor etc. tidígare. Hankatter gick omkring och kissade ner både i och utanför lägenheten, beslutet om begränsningen i antalet katter är fattat med stöd av Miljöbalken ej djurskyddslagen.
Numera efter vad som hände i somras när hon blev vräkt och det uppdagades att hon hade en massa döda katter i lägeheten har hon ett djurförbud mot alla sorters djur. Innan detta har hon bara visat upp välmående katter.

Jag tycker att vi behöver lite amerikanska regler när det gäller djur vanvård. Ge dem högst två dagar att fixa till problemen och om det inte är gjort så ta djuren direkt. Här i värmland var det en bonde som vanvårdade sina djur och det tio, TIO år för staten att gå in o ta djuren. Det är fruktansvärt. Och när det gäller djursamlare så tar de djuren och ser till att ägaren får vård och sedan kollar de upp personen med jämna mellan rum. Och sedan att de personer som fälls får kännbara straff.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Somliga ska inte ha djur över taget! Man blir lessen när man tänker på hur djuren måste ha lidit sig till döds…

tragisk….
Det är fruktansvärt att sånt här ska kunna hända överhuvudtaget men som tur är så är det inte så ofta iaf. De flesta sköter sina djur bra.
I det här fallet vill jag säga att jag aldrig sett maken till effektivitet iaf, from att beslut fattades om omhändertagandet tills att beslutet om djurförbud utfärdats tog mindre än två veckor. Och det är nog det snabbaste man kan komma undan med, och ändå följa lagen i fråga om kommunicering mm. Omhändertagandet av katterna skedde inom loppet av ett par timmar sedan beslutet fattades. Så våra svenska myndigheter kan också vara effektiva även om vår lag kan verka tandlös i jämförelse med de amerikanska.