P-piller, var 5-e eller 7-e dag?
Hej, Jag har hör lite olika trådan nu om att honor löperigenom sina p-piller. Hur märker nu det? För det kan ju inte vara så att hon kommer in in höglöp det första hon gör.
Att Jag frågar är för att nu efter att Maja fått sin kull och jag börjat ge henne piller pga Bacardi så på måndagen (ger henne piller på onsdagar) börjar hon bli mera pipig, går runt med råtter och piper, extra kelig och lägger sej på rygg och rullar… Ett typiskt löp beteende tycker jag det ser ut som,, Då i början innan dom ser ut som ett bokstöd med rumpan upp.
Vad tror ni? Ska man ett piller kanske var 5-e dag istället? Jag ska prata med vet oxå ang detta men jag ränkte om ni har någon erfarenhet?
//Linda

Låter som att hon behöver piller oftare, det är större risk för livmoderproblem om man inte undertrycker löpbeteendet helt.
Jag hade en gång i tiden en Europé som jag fick ge var 5:e dag för att hon inte skulle elöpa, sen vet jag det finns flera rexägare som ger en ½ tablett 2 ggr per vecka (det funkar tydligen bättre än en per vecka eftersom det blir inte lika stora toppar..)

Jag får ge S*Vålbrändan´s Narnia piller var 5-6 dag. Hon lever tillsammans med en fertil hane så min teori är att det kanske är av den anledningen som hon löper igenom. Kanske det är fler som också har samma teori?
Jag behöver ge min hona piller var femte dag, annars löper hon igenom, vilket jag märker på pip och kråmande/ålande.
Susanna
#3 Innan min ena hona fick sin kull funkade det att ge henne p-piller en gång i veckan, trots att jag hade fertil hane hemma. Numera får hon p-piller var 6e dag för annars löper hon igenom och detta trots att min nuvarande hane inte visat minsta tecken på att vara fertil än.

#5 Jag säger tvärt om. Innan min hona fick kull fick jag ge henne var 5:e dag nu efter kull kan jag missa på var 7:e med.. dock har hon haft kull på våren nu 2kullar i rad nästa vår när hon skall vila kanske de bli annat (har left med fertil hane hela tiden eller nja dom är jämngamla typ några månader imellan)
Skönt att läsa detta, min lilla tjej verkar löpa igenom (hon får piller på tisdagar och redan på söndagarna börjar hon visa tendens till löp.
Min hona Mary löper i sk skov och då varannan vecka. Jag ger henne p-piller 1 gång i veckan men det verkar som om hon löper igenom.
Jag har ingen fertil hane hemma, så hon kan inte bli oplanerat dräktig. Hon har heller inga problem med viktnedgång eller dyl.
Så, ska jag ge henne p-piller tätare än en gång i veckan eller ska jag låta henne gå runt och ropa ett par dagar varannan vecka?
Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
#8 Prova ge henne var 6e dag och se om det blir någon skillnad. Vet att med Wilma fick ge var 5-6 dag, annars löpte hon igenom.

#8 Det är bättre att ge tätare än att hon löper igenom. Annars blir varken hackat eller malet. Ge var 5-6 dag så att löpet helt trycks ner.
/Sylvia
Gav henne ett p-piller dag 6 förra veckan, så jag provar med det den här veckan med. Får se på torsdag (dag 6) hur hon verkar och om det räcker med var 6:e dag eller om jag måste ge tätare.
#9 + #10 TACK för era svar!!!
Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

#11 Det låter som en bra idé! Vendela har tidigare löpt igenom under vårarna och jag var tvungen att ge var 5:e dag när det var som värst. Under sommaren brukar mina katter inte löpa alls och på hösten är allt som vanligt igen med ett piller i veckan.
Hoppas att det ger sig!
Jessica