Adventstider med mys och faror!!!
Själv tillhör jag dem som älskar julmys med levande ljus och allt annat julmys. Jag har väl anpassat hemmet till katterna och tänker väl på vad som är bra o dåligt. Jag förankrar advensljusstakarna, har inga julstjärnor , tänder naturligtvis bara ljus där jag är eller i lyktor. Julgranen är förankrad i taket har bara plastkulor och sånt som jag tror de inte äter!!
Nu har jag ju rätt aktiva busiga katter, alla är ju inte sådana …..Men det är bra med tips från andra hur ni gör.
Jag brukar vakna på morgonen o hela julgruppen är demolerad!!!
Fick tips på att använda akvarium att sätta grupper i.
Ha en mysig advent
Men finns det inte julstjärnor som inte är giftiga också? de vita? eller jag kanske har virrat till det där? :)

Tror att alla julstjärnor är giftiga. Men jag har haft dem i alla år och det har gått bra, har i och för sig dom ganska skyddade från kattangrepp…
Jag har köpt julstjärnor i tyg på Ikea, de var helt ok och ser nästan ut som riktiga julstjärnor. Adventsljustakarna har hård konkurens av katterna och jag har fått byta ut några mot hängande stjärnor istället i vissa fönster
. Jag hittade "kattsäkra" värmeljus på Rusta som går på batteri så det känns bra att veta att katterna inte kan bränna sig på dem. Julgranspyntet består numera av plastkulor och halmdekorationer. Kulorna brukar plockas ner av flitiga tassar ett antal gånger under julen…
Man måste kunna läggga fy-kristaller i julgruppen. Jag har en busig katt som gärna gräver i krukorna och med fy-kristaller i får krukorna vara, så om jag ska ha julgrupp får det bli med dessa kristaller i för säkerhets skull.
Susanna

Alla julstjärnor är giftiga utom plast förstås. Murgröna är oxå giftig. Mina gräver inte så mycket men tar upp all mossa o dyligt
Jo här får vi väl också förankra granen i jul…
Men ljusstakarna.. hur förankrar du dom???
Nu får ni snart komma och titta IRL, webcam räknas inte =)

Jag tejpar alltid fast mina adventsljusstakar nu för tiden. Funkar bra. Sedan har jag en julgransfot i gjutjärn, knappt jag orkar rubba granen. Köpte den på ÖB för en herrans massa år sedan. Julgrupperna plockas undan på kvällen innan jag lägger mig och sen har vi för det mesta en lugn jul 

Hm inte fler som tycker om jul??? Jag sätter oxå fast mina advensljusstakar med tejp eller band.
Mina svärföräldrar har en katt som välte en adventsljusstake, när de kom hem luktade det bränt och det var märke efter den.
Mycket bra tips gjutjärnsfot.
Hyacinter är oxå giftiga. Där är många växter som är giftiga men nu är inte alla katter så ätbenägna. Nötter är inte så bra i heller.Rosie