Varför så svårt?
Nu är jag riktigt besviken,men har fortfarande ett litet hopp inom mig,men jag tror inte det tagit mellan Janina&Sebek,syns ju inget ännu,dag 65 är 30 maj…..Varför ska det vara så svårt med hanar man lånar?Kan det bero på att dom inte är erfarna?
Känns så konstigt,när man vill så blir det aldrig,var ju samma med min Alovera som träffade samma hane 2ggr men icke att det blev något…Zindy som var borta i 7 veckor men inget där heller,sen kom en erfaren hane&vips så tog det…
Aja inget ni behöver svara på om ni inte vill. Men är det bara jag som har haft denna otur?Blir bara så frustrerad&besviken,Tack för att jag fick skriva av mig lite…
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter
Nej jag är ny inom detta område men det låter tråkigt att det ska bli så!
Hoppas det går bra för min hane som inte haft någon flickvän än =)
Jo en viss rutin underlättar ju alltid…min Leo tog tid på sig innan han fick till det….det blir ofta rena "lyckoträffen" ifall hanen är ung och oerfaren.
Minns att min stackars Ragna-Rök tog tre dagar på sig innan han fick till det med den första honan som kom på besök trots att han hade parat min egna hona hemma.
Det var lite skillnad mot den sista honan han träffade som han klippte i nacken så fort hon stack ut huvudet ur transportburen så till och med matte hann med att se parning.
Ja dudet är inte lätt…ibland får man ha en ängels tålamod med de små liven.

#2 otålig herre dvs =)

Ja jo såklart att det kanske ibland krävs erfarenhet, men så behöver det ju inte alltid vara.
Sebek har parat och som givit resultat. :-) Så inget fel där inte.
Ang Zindy och hehe hennes 7 veckor här. jaa där kan jag inte mer än att säga att Bacardi inte fick in rätta knycken.. MEn det vet vi ju att Sebek lyckats med.
Amadeus hade inte mera erfarenhet än Sebek. Båda har samma antalet kullar efter sej. ;-) Så det hänger nog inte på erfareneller inte erfaren, har dom fått kull så har dom ju fattat galoppen ju.. :-)
Det kan vara mycket, det kan vara sent i löp, eller för tidigt i löp om jag inte fattat fel totalt.
Men absolut,, visst är det trist och frustrerande.. Man får nog kanske helt enkelt bara inse att katterna har den sista talan,, trots all..
Men vännen,, du ska se att det löser sej.
puss puss

#2 Haha ja ibland är det nog så en ängels tålamod.
#4 Javisst vet vi att Sebek kan para och att det inte är något fel,det var ju inte så jag menade
Du vet ju att både du&jag har längtat efter denna parning,det är bara att man blir så trött när det inte tar,men det känns som att det bara är jag som är drabbad(vilket det naturligtvis inte är)
Hahahaha ja Bacardi&Zindy var väl inte menade för varandra..
Vi får helt enkelt sikta in oss på en omparning,jag vet ju att E-H också tror på dessa katter…
Marina/ S*Karmskogen's

*asg* njä men Zindy ficj ju vara lite kärring ett tag hon… fniss.

Hahahahahahahahaha har du ingen bild&visa?Hittar inte den du skickade,,,
Marina/ S*Karmskogen's

Vad tr?kigt det e n?r det inte blir som man planerat. Tyv?rr e det ju bara att envisas vidare eller byta hane. Kanske passar dom inte varandra o d?rf?r tar det inte. Lycka till

Kan ju faktiskt vara så att honan har en för dålig miljö i livmodern för att spermierna ska överleva. Pytteliten infektion kan göra så, om någon av katterna blivit behandlade med antibiotika eller penecelin, det kan leda till att hanar blir tillfälligt sterila i vissa fall upp till ett halvår. Antar att det kan vara lika för honor.
Ja, eller så passar de helt enkelt inte ihop.