Cargo p? arlanda
Hej Jag skulle vilja veta om n?gon vet p? vilken terminal p? arlanda man h?mtar ut djur som kommer via cargo? Tacksam f?r svar

kan ta reda på det tills imon om jag inte får tag på sambons pappa då han jobbar på arlanda

#1 hade varit guld

#2 en liten fråga, en del av dina bokstäver blir väldigt konstiga, kör du din dator och tv genom samma dosa?
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Det vet jag, de har en egen terminal utanför terminal 5.

Kanon margona s? jag vet vart jag ska leta. Utanf?r 5 hmm inte emot parkeringen d? utan p? baksidan eller vad jag ska s?ga eller hmm. 5an ligger ju i b?rjan men vart utanf?r haha lite seg i huvudet ;)

Det finns skyltar när du kommer fram. Bara att följa dem. OBS! Parkera inte vid terminal 5, utan kör bilen ända fram till stället. Sen ligger tullen ca 1 km från fraktcentralen.
// Anders
PS! Tänk på att Arlanda Cargo tar en avgift för hanteringen av katten, plus att det behövs en stämpel från tullen (annan plats än fraktcentralen). För oss kostade det ca 900:- för att lösa ut en hona som kom till oss från Norge. Om katten kommer från EU-land kanske det är andra regler… DS.

#6 jag kan osso läsa, men jag har en vän som hade såna problem, tills hon bytte dosa
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Avgiften dom sagt e 500 f?r att h?mta katten. Fast st?mpel visste jag inte. P? vad? F?r jag det bara jag har hans frakt kod? Hur funkar det ber?tta g?rna mera. Katten kommer fr?n norge

Katten måste tullas in i landet, eftersom Norge inte tillhör EU. Du måste kanske också räkna med att betala moms på katten… Hoppas inte. Ring till Arlanda Cargo och fråga, så kommer de säkert att hjälpa dig vidare.
// Anders

Tack f?r hj?lpen anders. Har pratat med cargo idag o vart s? klok att jag ej skall skicka honom dit utan vi valde en annan mycket b?ttre l?sning i slut?nden. Tack ?nd? alltid l?r man sig n?got