Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett06-mat-leksaker
Läst 546 ggr
mina
0

kattmat

Hej! jag undrar hur ni gör med mat till era kissar får maten stå framme så dom får äta fritt eller ger ni dom lite åt gånge?Mina 2 katter äter olika foder så det är svårt att ha den framme./ Mina

Seerath
0

Jag har alltid torrfoder framme åt katterna så dom får alla äta samma sort även om det inte är helt perfekt. :)

Frostvikens
0

Torrfoder står alltid framme eftersom de går och småäter hela tider. Blötfoder får de två ggr om dagen, morgon och kväll. Och så byter jag vatten två gånger om dagen//Gisela

Mindfields
0

För tillfället ger jag endast blöstfoder och rått kött, så jag väljer att ge dem lite åt gången, det blir så ofräscht annars.
Men när jag ger dem torrfoder får de ha det framme hela tiden.

Loas
0

blötmaten ger jag två gånger om dagen och de äter alltid upp allt jag lägger fram, så sånt står inte framme. Torrfoder däremot står alltid framme, mina katter är helt olika byggda, ena lägger på sig(kastrat) den andra lillen är det tvärtom med :P så den som lägger på sig kan inte äta av lillens mat(kattungematen) men tvärtom funkar. Så jag har turen att ha en bardisk/bänk dit bara lillen är spänstig nog att komma upp på och käka , så där har vi hans mat, medan den andra äter på golvet i käket… :)

skogsdimmans
0

Vi har alltid torrfoder framme.
Men sen ger vi lite annat gott ibland och då kommer tigern fram Skrattande

Frej
0

Har alltid maten framme, både torrt och blött. Alla katterna äter ju inte samtidigt, så det får inte bli så att någon får vänta hela tiden och kanske får för lite.  Katter är ju också sådana, av naturen, till skillnad från hundar, att de småäter hela dagen, har man många måste det finnas till alla.