Om vikt...igen
En av mina kattungeköpare hörde av sig igår, det var jättetrevligt. Hon är så nöjd med sin lille kille. Vi kom in på kattungens vikt eftersom hon vägt honom samma dag. Han vägde (igår) 3,5 kilo och han är 4,5 månad gammal (född i slutet av augusti). Det var ett tag sedan jag hade en kattunge i den ålder hemma, jag sa att det var en helt OK vikt, men nu är jag lite osäker…

Det är ju en jättefin vikt!
Det är en bra vikt! Det är en stor kattunge. Många väger nog lite mindre utan att det är onormalt.
Susanna

Hej!
Jag tycker det är en jättebra vikt. Fyra av mina killar (som var sju i kullen och ganska sena jämfört med våra vanliga kullars viktutveckling) vägde vid 7 månader 4,2kg, 4 kg och 3,2kg plus 3,4kg. De två sistnämnda är bara låååånga o smala för tillfället.. Så jag tycker 3,5 kg är en jättefin vikt om man är 4,5 månader gammal. Sedan handlar ju inte alltid storlek om vikt, men det är ju en helt annan diskussion.. 
mvh Malin

Tusen tack för era inlägg!
Håller med om att storlek och vikt inte alltid hör ihop, men såhär när man inte har honom framför sig är ju vikten det enda man har att gå på.
Han kommer med till Örebro den 31/1 det ska bli så kul att se honom igen! Han är visst en mycket stor personlighet, mycket hundlik. Han kan redan två kommandon: High five och puss :-)

Liten uppdatering: nu är den "lille" killen 8 månader gammal och väger 6,1 kilo… Nu ser t om jag att han är en ganska stor kisse :-)

Ja det är ju en superbra vikt,har du inget kort att visa?
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter