Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 553 ggr
Froydis
0

Ekornhale og Pan`Pilot

Mailer med ei dame i England. Der borte mener de å ha funnet ut at Pan`s Pilot har gitt "ekornhale" i arv til sine etterkommere..
Er det noen som vet noe mer om dette?

Awanathas
0

Mulan här på forumet har jag för mig kan en del om detta.
Kontakta henne!:)

Froydis
0

Takk :)

Ixatrixa
0

hmmmm…vad fantastisk det är att vissa tror sig vet exakt vilken katt som har gett vad….jag antar att det är vetenskapligt undersökt…..

Blir snart tokig på folk som påstår sig veta att det finns olika defekter och sjukdomar i vissa linjer…

Upp till bevis säger jag….och nu pratar jag vetenskapliga bevis och inte hörsägen

Awanathas
0

men kanske är det så att just hans avkommor med olika honor har givit ekorrsvans?

(jag försvarar ingen, men det framgår inte i Froydis förfrågan)

Froydis
0

Er det jeg har forstått de har gjort der borte da, sjekket stamtavler mot hverandre og funnet hvilke katter som går igjen… er jo bra hvis de kan bevise det, hvis ikke er det som med alt annet dumt å gå ut med navn. Hun jeg mailer med er litt oppgitt pga hysteriet rundt linjene de sier skal bære det osv.. derfor lurte hun på om noen her i norden visste mer om fenomenet o.l.

Mulan
0

Hej!

För att klara upp lite runt ekorrsvans så kan jag meddela att anlaget för ekorrsvans definitivt är recessivt, men det kan slå relativt hårt ändå o nedärvas tungt..

Det snackas mycket om bl a Gårdarikes-katter o Pan's Pilot på mailinglistorna i England.. Men jag har påpekat att man nog behöver bli mer klar på fakta innan man börjar jaga skyldiga katter.. Är tacksam om fler vill bidra med vetande om katter med ekorrsvansar..

mvh Mulan

Eydimork
0

Vad i hela fridens dar är "ekorrsvans"? Förvånad

Froydis
0

Katten holder halen som en Bu-hund, i en bue over og på siden av ryggen..

Mulan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kolla på denna bilden.. Här har du en skogis med ekorrsvans..

Froydis
0

såååå søt..

Eydimork
0

Aha! Det vet jag att jag har sett förut och reagerat på men hade ingen aning om att det kallades så :-) Tack!