Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 319 ggr
fjellans
0

Skogisen historia

En artikel om Skogisen ursprung, med tanke på andra trådar här, om ev. bondkatt/korthår,, vildkatt bakom våra kissar

http://www.kattliv.com/artiklar/artikelnr2-0505.htm

Majamaloss
0

**Tack Rita!

**Det var mycket trvlig och intressant läsning! Skrattande  // Maja

EddaM
0

Ja det var det =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

SpinE
0

Tackar,

Jag tyckte oxå det var intressant läsning!Skrattande

hälsar Gunilla

fjellans
0

Puttar upp den lite så att flera kan läsa denGlad

Denna kommentar har tagits bort.
Sisikarlstad
0

En MKT intressan läsning!!! Tack Fjällan …….Flört

skaujentas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flott artikkel!

Ja jeg har lest det samme selv og hørt de samme historiene. Boken om skogkatten var faktisk en direkte årsak til at jeg begynte med skogkattoppdrett. Jeg leste hele boken fra perm til perm og glemte aldri den sløvtigre og hvite skogkatten som stod i snøen avbildet på en av sidene i boken. Jeg bestemte meg der og da for at en slik katt vil jeg ha og kjøpte min første skogkatt fra Sissel, (N)Grünerløkkas, en sølvspotted og hvit jente.

Jeg syns det er svært viktig at vi som er oppdretter i dag IKKE glemmer det opprinnelige utseende, men prøver å ha bildet av Truls i bakhodet når vi planlegger neste generasjon av skogkatten.Jeg legger ved et bilde av min Tacan. Hans mor er Tale, men hans far er Cante. Cante er en "ekte vill skogkatt" og stammet fra vilkattstamme som så ut som skogkatter i Nordmarka. Dyrebeskyttelsen har nå fjernet denne stammen, men kattungen ble sånn noenlunde temmet og adoptert bort. Cante er et resultat av to katter fra denne stammen.

Er ikke Tacan vakker?(selv om han ikke ha stamtavle)

Julie

Anneli_G
0

Har sparat denna artickel!!! Jätte bra!!

Maxwell
0

#9 Såå veckar!!