Flyga katt från Norge?
Är det någon som vet vad det kostar på en höft att flyga en katt från Norge?

Ixa om du ska köpa katt från annat land så brukar ju uppfödaren i det andra landet kolla upp vad det kostar o sen lägga det på priset, ibland e det billigare att hämta katten själv.// Rita
Skall inte köpa någon katt just nu i alla fall men vill av andra skäl veta vad det kostar att skicka en katt med flyg:)
Men tack ändå Rita:)

Det kostar ca: 2000 kr tror jag, flyget tar betalt för vikt/stolek på buren . ovansett vart katten kommer ifrån, du kan ju ringa till Arlanda o fråga oxå // Rita

Allra vackraste Hildur… *suck* Hon är helt underbar! Stort lycka till med henne - jag förstår att väntan tills hon kommer hem är hopplöst lång!

Jeg var med på fødselen. Hele kullet var helt fantastisk når de var nyfødte. Jeg fikk en skikkelig WOW følelse av hele kullet. Man så med en gang at dette er store FLOTTE kraftige unger med fantastiske lengder.

#9 Vad roligt att höra
jag får skriva till dig på din sida istället
#1 Förlåt IXATRIXA vi har kommit bort från tråden, men det blir så ibland när manblir lite ivrig
Det beror väl lite på var i Norge, hur långt det är, jag har skickat katt med flyg inom Sverige, även hund, och man betalar för vikten. Det var inte så förskräckligt dyrt, om inte jag minns fel, sen är jag lite emot att skicka dom ensamma. Mina klarade det jättebra, visserligen, utom ena hunden, den hade varit riktigt rädd, hade bajsat på sig t.o.m. Sen får man kolla lite så det inte är för många byten, ibland har det varit strul med omlastningar.
#10 inga problem ….är ganska bra på att sno trådar själv;)
hmm…känns inget kul detta men jag får försöka ta reda på så mycket jag kan…vill absolut i sista hand skicka ett djur själv. Nu är det liksom en nödsituation så jag har nog inte så mycket att välja på.
Et litet tips här ifrån Norje.
Jag vet iaf att det blir billigare att hämta katten själv.
När man bokar biljetten så säg ifrån att du ska ha:
Cat in cabin på vägen hem.
Tror nog man kan räkna med ca 1500; pluss minus.
Beställ tur o retur biljett 
Om katten ska åka ensam, så vet jag att den inte får åka inne i cabinen. Då kommer den att åka i det speciella utrymmet för djur.
Ja det stämmer Frej och det kostar mycket mera om katten åker ensam.
Mycket bättre att hämta den själv så att man kan ta den inn i cabinen