Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1008 ggr
kerstin2181
0

Viktiga frågor

Har lite funderingar ang våra löphonorSkrattande önskar svarFlört

Om en hona går i löp, när är den viktigaste dagen för honon att träffa hanen?

Har honan ägglossning i flera dagar, eller endast en dag?

Hur länge kan honan löpa efter att ha träffat hanen?

Kanske lite svårt att förstå mina frågor, har lite svårt att formulera hur jag tänker iblandSkäms

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Hyrrokkin
0

Tycker jag var intressanta frågor. Sparar tråden, har tyvärr själv inga svar men skulle gärna vilja veta :)

kerstin2181
0

Ja meSkrattande

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Juliette-
0

Jag ?ker till hanen dag2 d? honan kan ju tappa l?pet med. Endel talar om 3e dagen men tappar dom d? kanske dom inte kommer ig?ng igen. En hona sl?pper ?gg i ca 24h fr?n f?rsta ?gglossning. Det ?r hanen vid parning som s?tter ig?ng det. Hur l?nge dom l?per efter ?r nog olika men jag brukar l?ta dom para tills hon slutar helst d? jag har hane hemma s? jag vill inte ta hem en l?phona.

LaSadie
0

Antingen är Mim en superlöpare men vi åkte till Earl när hon var på löpets fjärde dag… men jag har läst nånstans att på andra dagen är en bra dag för honan att möta hanen

Labolina_73
0

Om en hona går i löp, när är den viktigaste dagen för honon att träffa hanen? Jag lämnar på dag 2-3 lite beroende på hur starkt hon löper. Jag hämtar sedan honan 3 dgr ca efter första parningen.

Har honan ägglossning i flera dagar, eller endast en dag? i ca 24 timmar från första parning släpper en hona sina ägg.

Hur länge kan honan löpa efter att ha träffat hanen? Individuellt skulle jag tro.. mina har slutat ganska snabbt tycker jag nog,, bara någon dag efter hemkomst.

Kram Linda,, som hoppas att jag svarat rätt ….