OT : Behöver tips
Hejsan ! Jag blir så sur på nån av mina katter, här om dagen köpte jag nytt tagentbord, mus och hörlurar och i dag har nån av mina katter bitit av sladden på allt mitt nya
detta är inte första gången, Är det någon som har ett bra sätt att få slut på detta, då jag har tänkt att åka till stan i morn och köpa nytt igen !! // Eva

Sladdlöst? :)

Jag läste nånstans förrut att man kan gnida in sladden med citron eller tandkräm…. Kanske lite otympligt med tandkräm, men funkar det så kanske det är värt att prova…

Hej!!
Har hört att det sk fungera bra med att smeta på lite tabasco på sladdarna. Det verkar inte va så populärt. Man får dock inte glömma bort att bättra på med jämna mellanrum.
Jag har oxå en katt som tuggar sladdar och jag har varit på biltema och köpt sladduppsamlare i plast som jag har snott runt sladdarna. det funkar bra för mig.
För min bror har det räckt med att sätta fast sladdarna i väggen så att de inte hänger löst. Det är väl då det är som mest lockande gissar jag.
Lycka till!!
Pia - S*Skogslinden´s NFO
#1 de har jag ju inte tänkt på alls : )
#2 Citron kanske skulle fungerar
#3 super tack för tipset, ja får köpa hem citron och tabasco och prova , man blir ju inte så glad över att nån av dom gör det och dom passar ju på när man inte ser dom , dom små monsterna !!

HM har en donna som heter Satin, 19 mobilladdare har hon käkat upp, dyr katt
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
#6 Förlåt om jag skrattar! 

Just mobilladdare verkar vara extra mumsigt att tugga på så de lägger jag alltid undan. Några andra sladdar har de faktiskt inte rört. Det är värre med kattungarna. 
#0 Så jag har tyvärr inget tips att ge.
Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

#7 skrattade gjorde jag första gången, men inte resten av de 18
och att vara gammal och senil, och alltid glömma laddaren framme, gör ju inte saken bättre
Satin kan ju inte rå för att dom som gör mobilladdarna, gör de extra smakliga för katter, är ju en kanon affärside
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
#7 hmm na jag inte räknat hur många dom har lyckas bita av och gärna i flera dela utsprida över hela golvet *s* när det gäller mobil sladdar , Men nu var liksom droppen tre st data prylar åt hxxxxxxx , det blir lite dyrt att hålla på att springa o köpa nytt gansks så ofta … typ ägde detta i 2 dagar grr…… mobil sladdar lägger jag udan men inte tangetbord m,m men inser nu att jag får väl göra det oxå !! om inget annat hjälper, o tyvärr har jag inget rum att kunna stänga för heller så man kan ha det i fred /Eva

Skulle det inte funka att köpa den vita sladdsamlaren som de har på IKEA? Den som är som en lång plastslang och som man samlar många sladdar i för att hålla ordning på dom. Då blottar man inte sladdarna för katterna och de ligger skyddade inne i slangen. Väl värt att testa för de kostar inte många kronor… //Kaisa

Ett dataskåp är kanon. Det sparar även livet på skrivare som gärna blir katthårsangripna annars.
Dataskåp och sladdlöst är min melodi…*L*
/Eva

Sladdlöst till datorn och öviga sladdar i skenor längs golvlisten eller i sladdsamlare, som nämnts i tidigare svar. Detta för katternas säkerhet också!
Hej ! Jag ska någ köpa mig ett dataskåp det låter som det är bästa att göra för att slippa få kablar av bitna ! / Eva

#14 Ja, jag ångrar inte mitt köp. Verkligen värt pengarna!
Ett tips,köp akvarieslang.Skär upp den längs efter och stoppa in den sladd du vill skydda.Funkar här hemma.
Liza