Ringutställning
Kan någon vara snäll och förklara hur en "Ringutställning" går till. Vi sitter två tjejer i norrland och fundera på att flyga ned till Göteborg och ställa på GRK:s utställning den 10-11 februari… men vi blev fundersamma när det stod "Ringutställning top 5 finaler"????
//Kristin

Hej Kristin,
Ingen aning faktiskt, men jag planerar att åka dit :)
Om du kikar i tråden Inbjudan till Mölndal så har Restless förklarat kortfattat i #25
//Malin

Tack jag var så inne på Göteborg så jag såg inte tråden Möndal, det lät spännande, synd att det inte var en dubbelcertare… när vi nu tänkt flyga… så få se om vi dyker upp.

Vore ju jätteskoj att se er där! Visserligen en encertare, men en annorlunda och extra trevlig utställning ;) (Jaja, får väl göra liiite reklam för min klubb!)

Kommer vi, så blir det jag med S*Runsvik's Lovis och Susann Fahlén med S*Milda ma Tildes Sigrid Segerklou. Vi har pratat om att åka med våra tjejer och båda behöver tränning. Vi ska kolla vad flygbiljetten går på. För skoj skulle det vara att få träffa er alla i göteborgstrakten.

Vi ska oxå dit, har aldrig ställt på en ringutställning så det kan vara kul att testa! Men vi har inte bestämt vem vi ska ha med dit än…vi får se. Men anmälan ska snart in så vi får väl diskutera det här hemma inom det närmsta. //Kaisa

Jag har tänkt att anmäla dit oxå. Kan vara kul o testa på en ringutställning. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Kristin, förvisso bara en-cert MEN ni kan ta söndagen till slapp-dag i Göteborg, det är en himla trevlig stad att mysa i! :)
/Malin
JA!! Va är en Ringträning??? Jag vill oxå veta? Finns det någonstanns o läsa tro??

Tror att det är så att katterna sitter i sina burar och domarna går runt med sitt domarbord, typ Amerikansk utställning, 
Det enda jag vet är att ringutställningar är vanligt ute i europa och att det är lite som #9 skriver.

Burarna står i en ring /fyrkant med domarbordet i mitten, så att alla katter som den domaren ska dömma finns runt om henne/honom.

Hittade den här länken om ringutställningar, på Svenska katters diskussionsforum,hoppa att länken funkar

Förklarade ju i en annan tråd, men äsch. Ringutställningar handlar ju om att få flera bedömningar under en dag, men under GRKs är det en bedömning. Annars är den i mångt och mycket som en helt vanlig utställning. Det är bara det att alla vuxna har en och samma domare och panelen byts då ut mot en TOP5-final. (Detsamma gäller för ungdjur, juniorer och kastrater). BIV tas ut gemensamt av domarna för t ex ungdjur och vuxna om det skulle behövas.

# 12 Tyvärr får jag inte den länken att fungera, är det bara jag eller?
Det är snart dags att skicka in anmälningarna och jag kan inte bestämma mej för vilka katter som vi ska ha med oss. Tyvärr så tillåter inte plånboken mer än ett begränsat antal :) Man ska ju dessutom anmäla så långt i förväg innan en utställning och mycket kan hända innan det är dags. Men lite lättare är det dock när det gäller vinterhalvåret för då är de flesta i pälskondition åtminstone. //Kaisa

Det brukar ju faktiskt inte vara helt omöjligt att byta katt ifall det visar sig att man valde fel ur pälssynpunkt…

#14 jag får iaf upp länken,,,,,,,,,, du kanske får kopiera o klistar in
#14 Jo jag får upp länken! Men när jag tittade först trodde jag det var fel MEN ev. Rulla ner sidan så kommer du rätt! Det ser lite konstigt ut först!