Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 00-bilder
Läst 773 ggr
Labolina_73
0

Jag blir GALEN jö.....

Vad sjutton ska man göra när en katt bara blundar på verenda bild man tar?? Jag vet helöt ärligt inte hur jag ska få honom att titta ens på en enda bild…

Han är ju till salu så jag vill ju verkligen få in någon bild på honom.. men icke då….

Är det någon med nåt förslag? Fota ute javisst.

MEN om man inte har honom ute? givetvis kan han vara ute på innätad balkong men det är ju kanske inte alltd osm jag hinner med, han är inte precis stilla där jag säger SITT…  *s*

Snälla hjälp mej……

Tack på förhand

//Linda

Kronängens
0

Jag gissar att du använder blixt om han blundar på varenda bild? Är det så? Det går att ta bilder utan blixt inne om man har mycket dagsljus. Se till att ta bilden nära ett fönster där det är ljust, men inte mot fönstret.

Lycka till! Det är inte så lätt att ta fina fotografier. /Susanna

Turill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan Linda!

Jag säger bara till Ninon: -Visa nu dina vackra hasselnötsbrunaögon, åh så gör han detFlört

Skämt å sido, mitt förslag som även #1 skrev, är fota utan blixt och mycket tålamod, försök att få honom att fokusera på t ex en vippa.

Lycka till Linda

Kram Therese & Ninon

Labolina_73
0

Åååå men Therese,, han är ju för fin.. :-) Jaaninon har då aldirg varit något problem att fota… Jag har försökt allt, han tittar och leker med vippan eller vad jag nu försöker distrahera honom med, allt bra så långt… Sedan knäpper jag bild efter bild men nog f-n så blundar han precis..

Jag vet ju att detta beror på blixten men det är ju så svårt.. Mmmmmm tålamod jaa,, det har jag massor av,,, NOT inte efter 5000000 bilder varav 0 som han tittar på… *s*

Går allt bra med Ninon då? Gosar han med er? ;-)

Kram Linda och alla pälsklingar…

Turill
0

Jo du har helt rätt Linda, Ninon gillar att bli fotadGlad

Hoppas att du lyckas att fånga brorsans ögon på bild snart.

Vi är så otroligt nöjda och glada i Ninon, han är helt underbar i sitt temperament man kan inte önska sig en trevligare katt. Ninon har sin helt egna plats i våra hjärtan, tack Linda för att du har lagt ner så mycket tid, kärlek och omsorg på dina kattbäbisar så att vi fick hem en så trygg och lugn kille.

Om 2 veckor bär det av på Ninons allra första utställning, spännande

Kram Therese

Seerath
0

Det är hopplöst att fota med blixt, om katten inte blundar blir ögonen ändå underliga och bilden blir platt. :/
Blir alltid besviken om jag försöker mig på det.

Sissi
0

#4 Underbar bild!

#0 Fotografera utomhus UTAN blixt så ska du se att du får till det. När jag fotograferar mina kattungar så tar jag minst 300 bilder per vecka för att få ett antal BRA bilder på varje kattunge.

Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

darkisen
0

Haha stackarn, jag vet hur det är. Kan du inte göra nåt ljud precis innan du tar kortet så att han blir för intresserad för att blunda?? Typ vissla eller nåtSkrattande

iof lär sig ju katterna ljuden och struntar i dem efter ett tag, va rolig man måste se ut då när man springer runt å gör pussljud, visslar och har sig men katterna fullständigt struntar i det, haha

Labolina_73
0

Nu kommer här lite bilder som jag fångade på honom ute på balkongen nu på em.. :-) hm dessvärre fick jag inte till vitbalansen riktigt..

men man ser iaf hans ögon nu.. ;-)

Mera bilder kommer när jag fattat kameran,,, OXÅ… *s*

//Linda

Labolina_73
0

en till :-)

Labolina_73
0

och den sista för idag iaf.. :-)

men visst är han välan fin? :-)

//L

Labolina_73
0

aja oki,, en till… :-)

Sissi
0

Titta vad duktig du varit, de är ju jätte fina bilderna. Glad

Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Labolina_73
0

Tack Sissi… nja jo men heheh vitbalansen,, jaja Rom byggdes inte på en dag… Flört

//Linda

Labolina_73
0

Idag blev min Cacao bokad Skrattande. det var en underbar familj som kom och hälsade på.

så nu ska jag ombesiktiga honom under nästa vecka sedan blir det så tomt här hemma.. Gråter

Men det känns bra men som vanligt med blandade känslor.

Han är så himla gå min lilla Cacao…

PS:: Jag vet inte riktigt vad som hänt med bilden men man ser ju iaf hur fin han är. Kyss

//Linda

WesthKiowas
0

Sötnos!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Bengan-A
0

Hej linda

Jag har för mig att du köpte en Nikon, men jag kan minnas fel. Men hur som helst så tycker jag inte att man ska ta bort blixtbilden som ett alternativ när man fotar katter. Visst är dagsljus bra, men det går att få hyggliga bilder även med blixt.

Kravet är en extern blixt, har man den så kan man rikta ljuset i taket, på väggen bredvid eller något annat lämpligt ställe. Jag tycker att Nikons SB 600 och 900 är en jättebra blixtar, men de är ganska dyra. Det finns dock billigare alternativ till Nikon. Jag tog denna bild med en Nikon D80 och en Dörr DAF42/480. Det är en prisvärd blixt som har i princip alla finesser som SB 600. Blixten är riktad i taket. Sedan har jag ett mörkt tygstycke bakom katten. Visst får man lite blänk i ögonen, men ingen blinkning.

Själv tycker jag det är jättekul att leka med olika inställningar för att få fram skapliga kattbilder med blixt. Katterna är dock inte lika förtjusta.

Mvh Bengan

PS: länk till blixten

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=DAF42N

Labolina_73
0

Hej Bengan.

Tack så mycket, ja vi köpte en Nikon D 80.
Jag ska genast kolla på det.

Jag håller på och kollar olika inst'llningar för att sedan knappt hitta tillbaks*s* men det löser sej ju iaf.. Jag har ju Johan.. haha… :-)

Men du ska ha supertack.

Jag ska även köpa lite eller iaf nåt nytt objektiv för att kunna fota portrett och sedan oxå för att kunna fota långt.,

//Linda

ariel
0

Grattis Linda!Nu har han äntligen blivet bokad.

Han är superfin ,verkligen,gör ju så mycket när man ser ögonen,puss på honom&Kram till dig min vän;)

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Labolina_73
0

Nu har han åkt hem,,, min älskade lilla pojke,, eller hm nja lilla och lilla (3,6kg) men iaf… otroligt mysig och gå kisse får dom hem.

Hans nya tilltals namn blir Zeus, hehe dom tycker att han ser ut som en gud. :-)

//Linda