Pälsvård
Hej!
Jag undrar lite över den Norska Skogkattens pälsvård, hur sköter man den på bästa sätt? :)
Har tänkt att en creme hane ska få flytta hem till mig sen framöver när jag hittat han hihi! Så det kan ju vara bra att få lite info om pälsvård redan nu tänkte jag.
Mvh cillisw.
jag har precis skaffat en liten skogkatt.. har en borste till honom och vänjer honom redan nu med att bli borstad då min förra katt avskydde detta. Men lille Ramses tycker att det är jätteskönt. Vänj honom tidigt och borsta ofta för att i största mån undvika tovor tror jag.. jag tänker iaf lägga ner tid på det =) det är ju bra för katten oxå då man får bort lite hår som denne annars skulle kunna slicka i sig å få hårbollar.

Hej!
Jag kammar mina med en sk "mirakelkam", annars så sköter de katterna som har bra pälskvalitet sin päls själva. En av våra kastratflickor har för mjuk päls och tovar lätt ihop sig, så henne badar vi med jämna mellanrum, hon har nämligen jättemycket päls.. Men kamning funkar bra på resten. Man får också kolla bakre regionerna samt under "armhålorna", för har de mkt ull kan det lätt bli tovor där annars.
Lycka till med din nya kisse!
mvh Malin
#1,2 Tack så mycket!