vägrar äta torrfoder
Jag har en liten katt som kom hem i söndags.. han fick då lite blötmat men har vägrat att äta torrfoder. Jag har royal canin och det har han ätit hos uppfödaren men nu vägrar han. Vad skulle ni göra? Är det bara att vänta ut honom? Va i en djuraffär idag och fick ett par provpåsar med purina pro plan.. vad tror ni? ska jag ge detta eller vänta till han äter det foder som han åt innan?? Är det någon som kan berätta vad purina pro plan delicate kostar? är det prisskillnad mellan detta och RC?

Jag skulle prova med olika provpåsar. Ibland äter inte katten samma torrfoder som den gjorde i hemmet innan, jag fick hem en katt som åt royal canin, men när hon kom hit så ville hon inte äta av den. Vi har hill's och den åt hon av, men inte RC. Så jag skulle prova att ge något annat foder.
Lycka till! 

Jag skulle nog vänta ut honom lite till. Är du säker på att han inte knaprar några kulor i smyg? En del katter kan vara lite blyga i början i ett nytt hem och vill inte visa att de äter. Men blir du orolig så testa provpåsen du fick.
tack för svaren 
Hej
Tänk på att inte göra för många foderbyten då magen kan få lite spel. Du kan pröva att mixa (med stavmixer) maten han har nu, så han smakar att det är samma, han är bara lite orolig att flyttat men det löser sig snart =)
Ha det bra
Cina