Tvärsnytt ikväll
Ikväll, tisdag, ska det handla om katter på SVT Eftersnack (efter Tvärsnytt) kl 22.30 Tvärsnytt (sänds över Örebro och Västmanland län)
Bl.a kommer Eva Porat och en veterinär att vara med
Missar man detta kan man se gamla program på webben via Eftersnacks sida http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=72885&lid=menu&lpos=5
Hälsningar
Barbro

Å, hoppas jag kan hitta tvärsnytt. Får väl börja leta redan nu.

Attans jag glömde bort det! Hoppas snart de lägger ut inlaget.

#2 Ja det gör de säkert. Tyvärr är det ju väldigt kort och ger inte så mycket utrymme för diskussioner. Min avkomma S*Rockrinigen's Hoodoo Guru var tillsammans med Evas birma Linneahusets Mahrajah med i programmet.
Jag kan stolt hälsa att Hoodoo gjorde fin reklskötte sig förträffligt i studion. Han började med att hoppa upp och lägga sig på programledarens plats
Han charmade all TV-personal och gick inte ur soffan på 3 timmar, förutom när de fick lyfta ner honom för att sända Tvärsnytt
Hälsningar
Barbro

#3 Tänk… Nu har den "döda" katten varit på tv också
Jag såg honom på reklamen inför sändningen och gud va fin han är! Evas birma var nog det sötaste jag sett på länge! En sån där som man vill stjäla!

#4 Ja, visst är det lite konstigt
(För er som funderar vad vi pratar om så var det någon som sa för några år sedan att Hoodoo Guru var död eftersom Eva inte uppdaterade sidan med nya bilder)
Men nu har han återuppstått i TV, snart 11 år gammal 
Ja, Evas Maharajah är ett charmtroll, synd bara att belysningen var så stark så han ville ha sina vackra blå ögon stängda 
Barbro

Fick se lite av det idag då det var på när jag sappade på tvn. Men skall se hela när det väl kommer ut på hemsidan =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Dom är verkligen sega på att få upp det på hemsidan. :/ Vill se ju…

Men! Nu har ju gårdagens program kommit upp men inte från den 14:de
Jag vet inte vad de håller på med… Det ligger en vinjett under "Eftersnacksklipp" helt ensam där detta avsnitt tydligen ska vara…???? Jag har skrivit och frågat o hoppas få svar…
Eva
Vad kul att få lite livsnytt och kort på S*Rockringens Hoodoo Guru! Han är morfar till vår Hedvig (Marvins mamma). Då förstår jag mer varför jag fått så mysiga katter. De är supercoola helt enkelt.
Undrar om Hedvig känner av släktskapet med dig Eva - för så tillgiven som hon är på ditt bord är hon aldrig annars.
(Jag vågar skriva det nu eftersom vi inte ställer henne längre)
Numer pensionär i Nynäshamn
Nu ligger rätt länk ute..*L*
http://svtplay.se/v/1523174/tvarsnytt/eftersnack_14_4?sb,p103377,1,f,-1
Eva

bra repotage.. :-)
Men en fundering fick jag, jag vet ju att man inte ska ge vatten i plastskål. Men en vattenfontän är ju i plast,, iofs en annan yta på plasten men endock plast.
Jag har själv en fontän men jag undrar iaf. :-)
//Linda

#13 Kan bara gissa…
Jag tror att orsaken till att plast inte är bra är för det första att det påverkar smaken på vattnet. Det andra är att plast lätt blir repigt, vilket gör att det enkelt samlas bakterier.
Båda dessa sakerna undviks nog eller minimeras i och med att vattnet cirkulerar hela tiden.
Kan även hoppas att plasten är av en annan kvalitét än vanlig plast, den är ju dock ändå gjord för att hålla vattnet fräsht 
Barbro

Mycket bra reportage, katterna var ju superhärliga
bara låg helt coolt där och njöt.
Det skulle ha varit min Mizzi det, han hade kutat runt i studion och hälsat på och inspekterat allt och alla 

Appropå matskålar så kan jag tippsa om att jag köpte nyligen två stycken nya i keramik på IKEA för bara lite över 7 kr tror jag det var dom är jättebra , det är en skål för mat och en lite större för vatten.
Om det nu sitter någon därute med plastvarianter som vill ha nya 

Repotaget var ju kanon
Guru, i love you
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
#13 Menar framför allt skålar i mjukplast, som lätt ger smak och lukt ifrån sig, förutom att risken för repor och därmed bakterier, som Barbro skrev, är mer uppenbar.
Eva

#16 Ha ha, ja han var Kung i studion, synd bara att de inte filmade när veterinären satt o gosade med honom så hans huvud hängde ner mellan sofforna, det var en syn, men det var nog bara jag och studiopersonalen som upptäckte

Barbro

Jag såg hur han ålade sig för veterinären i soffan, la upp hela maggen
snacka om trygg katt, även Mahrajah skötte sig ju perfekt
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Nu har även jag sett programmet. (tog halva lunchen) 
Underbart att få se vackra Hoodoo Guru, vilken charm-knutte!
Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Och det har även jag gjort nu.
Härligt att se Goodoo Guru!!!