Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 18-tävlingar-och-lekar
Läst 535 ggr
Sisikarlstad
0

Kattgård i hönsgård?

Är det dumt o ha en kattgård där hönsen gått?Fundersam Där finns ju nät o tak(utomhus) o ett litet rum de har värme i?

Jag vet att man INTE ska ha hästar i ett stall där höns varit för de har löss el. loppor???Ledsen

Är det ngn som vet???Fundersam

Bengan
0

Jag har ingen aning, men borde man inte kunna sanera utrymmet om man är rädd för ohyra? Jag har dock ingen aning, men är lite nyfiken på ett svar från någon som vet.

Mvh Bengan

WesthKiowas
0

Ja, det har jag har hört att det inte ska vara så bra. Men det måste ju bero på hur länge sedan det var hönsen fanns där och hur väl rengjort det är efteråt. Hönsloppor är inga trevliga djurLedsen

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Sisikarlstad
0

Va jag vet så har ju hönsen gått där typ hela sommaren! Men nu är det ju så KALLT så nu är det nog INGA problem ute med hönsloppor. Eller?

Men inne i rummet vet jag att hon har städat o skurat hela dagen!? MEN?! Där inne har de korgar, radio, element mm.

Jag har ju själv inte varit där inne o tittat!

Jag vet bara att katterna tyckte det var jättemysigt där inne, de har ju suttit inne i huset o jamat en massa för de vill uuuuuuuut!!Förvånad

Det här var ett tillfälligt val av dem tills de har byggt ett nytt!

WesthKiowas
0

Det man kan tänka på är att höns kan bära på salmonella och det är ju inte så kul att få på katterna. Fågelskiten kan ju innehålla det och jag vet ju faktikt inte hur länge sånt kan sitta kvar…

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Sisikarlstad
0

Ja du Camilla jag håller med dig o ska råda henne att inte ha katterna där!! TACK!!

Jag sökte lite på eniro o hönsloppor o fick fram lite läsbart som de diskuterat under ett annat.

TACK!!! Camilla & Bengan för Era svar!!Kyss

fjellans
0

Hm, vi har ju både höns o ankor, jag skulle nog inte vilja att mina katter var där ute, före en grundlig sanering, med ex Virkon, fåglar bär ju på både ohyra, virus och bakterier som kan ligga kvar länge i mellanrum , även mask och masklarver kan finns kvar länge,  Virkon finns att köpa hos Grangården/Odal/Lantmännen// Rita

Sisikarlstad
0

TACK!!! Rita!Kyss Jo hon ska inte använda den gården!Ledsen Hon ska göra om ena hundgården till en kattgård där finns det en liten koja till dem o gå in i!!!Glad

Hon tänkte ju att när hönsen är inne under vintern så kunde katterna vara där o få vara ute lite så vinden blåser genom deras päls!!Flört