Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 18-tävlingar-och-lekar
Läst 381 ggr
Livsnjutarnas
0

En rättelse ang. utställning...

Vill förklara att ni uppfattat mitt inlägg helt fel. Jag skrev att jag ibland kan tycka att folk är för mycket på utställning.

Med det menade jag inte att folk är på för många utställningar antalmässigt utan att dom är för mycket  just PÅ utställningen.

Nu i lördags så jag en man som borstade sin perserkatt i flera timmar. Det pudrades, sprayades, kammades, borstades osv….. Jag tyckte personligen att det gick till överdrift.  Nu snackar vi flera timmar med samma katt.

Jag älskar utställningar och vill gå på utställningar varje vecka om det skulle vara så. Ni trodde att jag menade att folk går på för många utställningar, men så var det inte.

Jag fick lite påhopp om en sak som jag aldrig sagt och som ni missuppfattade. Folk här inne påstod att jag kallat dom fanatiska för att dom går på utställningar, inte heller det är sant. Jag menade att det kan bli fanatiskt på utställningen beroende på hur många timmar man kammar sin katt. INTE för att man går på många utställningar. Då skulle jag med vara fanatisk snart.

Sen vill jag poängtera en liten detalj till….

Jag skrev ju faktiskt utställning i singular och inte plural. Jag sa inte att folk är för mycket på utställningar utan på utställning.

Jag beklagar att jag formulerade mig så dåligt så att så många tog illa vid sig. 

Är stidsyxan nedgrävd nu?

Hälsningar Karolina som är så ledsen över detta och som inte kan sova!

WesthKiowas
0

Skrattande Jag grävde aldrig upp stridsyxan ens… Missuppfattningarna har haglat tätt på forumet förut och jag tror inte att någon är speciellt upprörd någon längre stund. Hoppas du orkar sova nu och pussa vackre Nemo från mig!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Chamuels
0

Nu har jag inte följt den tråden här om prepareing.

Själv är jag av den åsikten att var och en gör som den vill.Vill jag borsta min katt i 2 timmar så måste det ju vara min angelägenhet.Det finns värre saker att reta sig på.Det är ju inte heller emot Sveraks regler.

Inget illa men det är min mening.

Susann(som tycker att var och en sköter sitt)

Syllan
0

Hahahaha! Måste bara skratta för ibland så blir det för mycket. Ibland så missuppfattas den som missuppfattat tror jag.

Och att allt är upp till var och en håller jag med #2 om. Men jag håller även med Karolina om att det ibland verkligen kan bli för mycket av det goda på utställning. I mitt tycke då alltså. Min personliga åsikt är att Skogkatten är en naturras som har så ofantligt många positiva egenskaper, bland annat en helt suverän päls. Detta antar jag att vi alla skogkattälskare kan hålla med om. Så min personliga åsikt är att det inte behövs så mycket preparering på skogisen. Sen om man väljer att ändå kamma i timmar så ja, då är det upp till var och en. Men jag har sett med egna ögon hur man kör upp en tops i näsan på skogkatter. Antagligen tror ägarna att domaren tittar med lampa och förstoringsglas i näsan på katten. Jag anser att det är att överdriva och t o m att plåga katten helt i onödan. Men som sagt detta gäller mig. /Sylvia

parlan
0

#3 haha duu det där inlägget gav mig ett gott skratt en tops i näsan på katten.. Det verkligen förklarar hur dumma vi människor kan vara iblandGlad enligt mig alltsåFlört…Nu sa jag säkert något dumt men men det kan inte hjälpas..Skrattande

I mina ögon tycker jag att katten ska vara hel,ren och sund där med basta.

Sedan får folk tycka vad dom vill om mina katter för enligt mig är jag nöjd sålänge dom är friska, sunda och  glada mina katter. Utställning är för mig ett sätt att träffa andra trevliga människor med likvärdigt intresse och även ett sätt att få utveckla mitt intresse….

Tack för mig/Maria

Snusan
0

Lagom är väl bäst Fot i munnnen Var med i Sverak för många år sedan och då var talkning av katter förbjudet. När jag nu åter gick med i Sverak och var på min första utställning på länge så höll jag på att trilla i backen , det första jag ser är att en människa tar en näve puder och tjoffar in i baken på en skogis Förvånad Det var ju inget halleluja moment precis att se det. Men jag anser att har man inte gjort iordning katten hemma så hjälper inte ens ett kilo puder på utställningen Generad Sen är det upp till var och en hur man gör och jag inbillar mig att vi alla här älskar våra katter och vill dom väl. Sen håller jag med #4