Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1140 ggr
Labolina_73
0

Vad betyder?

Om man skriver i en annons för kattunge att den är till salu, men sedan står det

Only pet. Vad menas med det?

är det endast sällskap ?

Tack på förhand

mvh Linda

LaSadie
0

skulle chansa på det ja, endast sällskap

kerstin2181
0

Japp Linda, den säljs endast som sällskapskatt

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

[michaelalundgren]
0

Som #1 & #2 säger, endast sällskap.

grillkotte
0

Jag skulle kolla igenom inlägget om jag vore du, ganska mkt stavfel! Ursäkta men det ser så korkat ut =)

blondifire
0

#4.varför är du otrevlig?? hon ställde en fråga som uppenbarligen folk förstod..

S*Winsnes Wilda

grillkotte
0

#4 Jag sa ursäkta och gjorde en smiley, jag var inte otrevlig, bara skrev det att hon skulle kunna tänka på det liksom =)

KindredCold
0

Beror på. Om man säljer till utlandet kan "Only Pet" stå för att katten /djuret är ett husdjur och inte mat till människa eller annat djur, tex. orm.

Dock tror jag att i svenska sajter och säljare står det nog för sällskap Glad

#4 Det är två stavfel, och uppskattningsvis kan man använda än trevligare ton i orden så slipper folk ta illa vid. Det gick utmärkt att förstå frågan ändå.

Labolina_73
0

Tack för svaren, då var det som jag trodde.. :-)

#4 Jag tror att folk förstår och uppenbarligen har dom gjort det oxå.  Det blir ibland slarvfel när man skriver. Även om man tänker på det så kan det bli fel.

//Linda

kerstin2181
0

Ser  inga stavfelFlört

grillkotte
0

#8 Det var bara rubriken jag tänkte på först och främst =) När jag skulle kolla vad det var för inlägg, för jag fick inte ut något av huvudrubriken =P

kerstin2181
0

FixatSkrattande

Labolina_73
0

Tack.. men jag vet inte vad det var för fel på huvudrubriken?

Men tack iaf vännen.. :-)

Kram

[michaelalundgren]
0

#12 Det du kan tänka på när du skriver en rubrik, är att man ska förstå vad inlägget handlar om innan man går in i det. Självklart får inte rubriken bli för lång heller.

Bengan-A
0

Den här tråden blev rätt tramsig, Jag begrep hela tiden vad Labolina menade med eller utan stavfel i rubriken. Dessutom är rubriken vädigt tydlig. Vad betyder? är för mig en fråga om vad något betyder, i detta fall en engelsk mening.

Är man sugen på att vrida och vända på det svenska språket så finns det säkert sajter för det. här handlar det väl om Norsk Skogkatt, och råkar någon snubbla på tangentbordet så behöver väl inte det ältas i två dagar.

Mvh Bengan

rockringen
0

#14 TACK

Barbro