hur håller ni katterna?

Har ingen bild att visa, men ngt jag har lagt märke till på utställningar och när man är hemma hos andra och håller deras katter är att det är nästan bara jag som håller med höger hand under främre delen av katten… Ser man på era bilder så håller alla av er med vänster hand under främre delen av katten. Är själv högerhänt. Bara en liten reflektion som jag har tänkt på ibland. ;)

Jag tycker det beror på vilken sida av domaren man står, man vill ju hålla så både publiken och domaren ser katten. I dom här två fallen så stod jag på den sidan men har faktiskt inget problem med att hålla på någon av sätten. :)

Är oxå högerhänt, men håller alltid med vänster hand under främre delen av katten.
Har försökt vända, men det går bara inte! :)
Får öva mer ;)
#5 Tack! ;) Känns skönt att se ngn mer…
#6 Själv har jag svårt för att hålla på andra hållet s.a.s. ;) Istället försöker jag ställa mig så ffa domaren ser katten bra.
#7 Jag förstår dig! Problemet jag har är att nästan alla håller med vänsterhanden främst och när de ska lämna över katter till mig så blir det helfel iom att jag måste hålla med höger fram. Skumma grejer ;)

#9 Jag vet, det är jättesvårt att "ta över" en katt från dig ;)

Ha ha! Jag känner verkligen igen mig i problemet, jag bär alltid kattens bröstkorg i vänster hand och har jätteproblem att byta. Det har faktiskt blivit ett problem även för katterna harvant sig att alltid bli visade så och jag har märkt att de tycker att det är lite obehagligt at bli burna åt andra hållet. Så nu har jag försökt att byta håll ibland men hu va svårt jag tycker det är!

#11 Det där känner jag också igen. Så fort jag försöker byta och hålla höger hand vid bröstkorgen så blir katterna stela som pinnar (och förmodligen jag med)