snabbt svar någon! =)
Sitter och fyller i min första utställningsanmälan. =)
Nu idag är ju mina katter juniorer, (6mån) i vilken ålder ändras det och vad heter det då? Vill ju inte komma till en utställning om ytterligare sex månader och att de då ska komma i fel grupp (eller vad det heter…) Skulle bli jätteglad om nån kunde hojta till lite hjälp!
//annika
3-6 "bebisklassen"
6-10 Juniorer
10 mån Öppen klass om de är okastrerade, det vill säga vuxenklassen
tack så mkt!
men nu fick jag nytt problem… har liksom inte tänkt på att vi kommer att kastrera vår hona innan dess.. hur skriver man då?
Klass 10 är för kastrater och klass 9 för okastrerade vuxna.
Nu skall vi se(Host…skall ju kunna detta är ju sekreterare*garv*)
Skall du ställa henne som kastrat hamnar hon alltså kastraternas öppna klass där man kan börja ta titeln Premier som är = Champion som de okastrerade katterna får.
I denna klass skall du ta tre certifikat innan din hona blir Premier.
På utställningsanmälan har du de olika siffrorna för de olika klasserna
Du skall alltså ställa henne i klass 10 om hon är kastrerad och över 10 månader.
*heh*
jaa, det känns lite läskit att skriva att hon är kastrat innan hon är det på nåt sätt, får hemskt dåligt samvete… ligger i knäet just nu oxå :(
Men känns så himla skönt att bara få iväg pappren när man har lite tid och lust så här på eftermiddagen, ska läsa på mig ordentligt nu!
#3 tack för tipset!

#6 Vilken utställning har du tänkt åka på. Lite nyfiken. 
Du kan också läsa en hel del på CKs hemsida http://www.calmarekk.se/ under Att ställa ut. Jag vet också att du säkert kan få hjälp av Emma L, det är hon som är mottagare av din anmälan.
Det är ju snart dags för KMet, så om du inte behöver skicka in den innan dess kan vi ju visa dig där.
/Marie

Hej
Du kan anmäla Solsken som icke kastrat, det brukar gå ändra kattens klass ända fram till några veckor innan utställningen. Så det brukar aldrig vara några problem om ni skulle hinna kastrera henne så går det ändra.
/Johan & Lotta
Johan sajtvärd på Européringen i Fokus