Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett07-beteendefrågor
Läst 784 ggr
sandras-tiger
0

Nappe hostade! Varför?

Hej alla!

Lilla Nappe har lite skitig i förrgår så jag duschade honom och lät honom självtorka. Sen igår sätter han sig och hostar i en minut, ser nästan ut som om han ska kräkas men inget kommer. Sedan var det bra igen och han har inte "hostat" något mer. Vi har avmaskat honom nyligen (1-2 månader sen) och han är pigg och frisk annars.

Vad var det för något? Hårboll? Till saken hör att jag är lite hönsmatte så varenda gång de fiser vill jag åka in till veterinärenSkäms 

Tack för hjälpen

Draken_old
0

Man behöver nog veta mer för att ge sig på en gissning?? kattunge, vuxen?? Utekatt eller inne katt??
Vänliga hälsningar
/Kattis

sandras-tiger
0

Oj självklartFörvånad.

Nappe född 6 september 2008 (lite drygt 7 månader) och innekatt. Ser ingen mask i rumpan eller i bajset. Jag tänkte att eftersom han blev badad och sedan slickade sig torr att han kanske har någon hårboll som kittlade i halsen lite?

Annars är han pigg som en liten j-l och busar, äter och leker.

sandras-tiger
0

och kastreradGlad

ariel
0

Min gissning är säkert  lite hår i halsen ingen fara eftersom han är som vanligtFlört

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

AngelicaT
0

Vad använder du för kattsand? En av mina katter fick hosta av en dammande sand varpå jag bytte, städade bort dammet och katten slutade hosta med en gång…

kerstin2181
0

Bara vad jag trorFlört en katt som får självtorka efter ett bad, tvättar sig otroligt mycket när den är blöt, så jag gissar på att han fått i sig mycket päls, och just nu fäller ju de flesta katterna.

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

sandras-tiger
0

Puh jag misstänkte också att det var pga allt hår. Men jag är så hönsig så jag var tvungen att frågaSkäms. När vi fick Tiger var jag tvungen att titta om han andades när han sov!!

Tack alla!