Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1287 ggr
Sagolika
0

Hane äntligen vald

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi äntligen hittat rätt hane till Tiffany. Vi får invänta hälsotester samt att han blir gammal nog att kunna para (än så länge är han ju väldigt ung), men han är helt klart värd att vänta på! Skrattande

Det är S*Golden Oracle's Snoop Dogg som blir den utvalde. Han är en otroligt snygg kille med ett fantastiskt temperament Kyss

Tack snälla Anna för denna underbara möjlighet!

På bilden är han 9 veckor och det är Anna som tagit bilden.

Sagolika
0

Se fler bilder på Snoopen & hans syskon på deras hemsida Glad

http://www.goldenoracles.com/

finamini
0

Oj!

Det var den yngste avelshane jag träffat på.

Kul med planer,men jag skulle nog vänta närmare ett år innan jag la in planernaFlört

Lycka till med planerna .

kram Anna

Sissi
0

Han ser kalas fin ut!

Lite ung men den som väntar på något gott…Glad

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sagolika
0

Tack! Glad

Kronängens
0

Jättesnygg katt! Som sagt, den som väntar på något gott…

kerstin2181
0

#1 har du gått och bokat dig en hane?Flört han ser kalasfin ut på bilderna, håller tummarna för en bra utveckling

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

LittleL
0

Han ser kanonfin ut men jag förstår inte? Har du bokat honom eller menar du att du ska para honom med Tiffany? Antar att det är det första alternativet annars känns det väldigt långt fram i tiden, och det är ju otroligt mycket som kan hända under ett år.

/Sylvia

kerstin2181
0

Jag gissar att en bokning är gjordSkrattande

solskenet
0

Tror nog att Nina skojar lite med oss alla, ett för tidigt aprilskämt helt enkelt.

Inte lägger man ut planer på en parning med en kattunge på 9-10v? Lillkillen har ju inte ens hunnit bli gammal nog att flytta hemifrån.

Är säker på att de är ett skämt och roligt var de.

Tack för ett gott skratt Nina!

LaSadie
0

#9 "Nu har vi äntligen hittat rätt hane till Tiffany. Vi får invänta hälsotester samt att han blir gammal nog att kunna para (än så länge är han ju väldigt ung), men han är helt klart värd att vänta på!"

första meningen ;)

kerstin2181
0

Jag tror Nina vill busa liteFlört tanken är nog att hon ska köpa honom, för kommande parningarFlört när hon vet hans utveckling och alltSkrattande

Kattilaforsens
0

Eller är det Ninas granne som äntligen har hittat rätt katt…Skrattande

LottaJ
0

#12 Fast han skulle väl ha en silverkatt eller en blå, utan för mycket vitt? Obestämd

UncutDiamond
0

Grattis till en snygg kille, Han var min favorit i  kullen. Det ska bli kul att se hur han blir när han blir stor. Lycka till

/Theresa

kerstin2181
0

Nina, var håller du husSkrattande

Sagolika
0

Skrattande Hehe, nu är ni allt nyfikna va? Flört

Okej, jag ska berätta hur det är. När jag såg bilderna på Snoopen blev jag kär Kyss Han var så himla fin och när Anna sen berättade vilket underbart temperament han dessutom har, så var jag såld.

Jag har ju länge letat efter rätt hane/hanar till mina töser Tiffy & Bijou (fast jag hade ju inte tänkt köpa hane, bara låna). Dessutom vill jag gärna ha en katt som lämpar sig väl för utställning, både utseendemässigt och temperamentsmässigt. Snoopen har troligtvis allt detta. Jag hade INTE tänkt mig att köpa någon ny katt, definitivt inte en hane och kanske inte en röd med mycket vitt, men jag föll som en fura för Snoopen och ja, jag bokade honom faktiskt! Skäms 

Han är egentligen leveransklar om några veckor, men eftersom Anna ska ställa ut honom först, så kommer jag inte att hämta honom förrän i slutet av maj.

Det är väldigt många som frågat mig länge och väl om när jag ska ta nästa kull och med vilken hane. Därför satte jag ut Planerna redan nu. Men det får ju som sagt bli när det blir, när Snoopen är redo (vissa hanar kan ju faktiskt redan vid 6-9 månader, men vi får se).

Sen är det så här (och detta har jag berättat förr), att min familj och vissa av mina vänner tycker att "vi har djur så det räcker!" osv. så därför kommer jag INTE att gå ut med att Snoopen flyttar hem till oss ännu. Visserligen har de inte med det att göra (eller jo på sätt & vis har de det), men jag inväntar rätt tillfälle att säga något om det hela.  Min familj är inte inne på forumet, så därför kan jag berätta det för er i alla fall Flört Så nu får ni inte skvallra! Skrattande

Jag är jätteglad över Snoopen. Jag tror att detta kan bli jättebra. Det blir lite joxigt att få hem honom bara, för han bor lååångt ifrån mig, men det får helt enkelt lösa sig.

mvh Nina

kerstin2181
0

Grattis Nina, och jag håller tummarna för att han ska hålla för dina drömmarFlört lovar att inte ringa din familj

Sagolika
0

Tack Kerstin! Glad

Mylingens
0

Ett stort GRATTIS Nina! Han ser jättefin ut! //Kaisa

WesthKiowas
0

Grattis!!!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Poimandres
0

Grattis Nina, ska bli kul att få se honom när han väl blir Skånepåg Skrattande

//Monica

EvaHelen
0

#16 CoolStort grattis Nina, superkul för dig. Han är jättefin, hoppas du kommer upp och ställer framöver, så vi får träffas.

Kram Eva-Helen

Ps. Jag har ny MSN adress, men hittar inte din, adda mig på  evahelennystrom@hotmail.com.

Sagolika
0

Tack tjejer! Glad

Kronängens
0

Grattis till en jättefin kattunge! De blir ett vackert par så småningom.

ingela-anthon
0

Grattis Nina, jättefin killeKyss 

Det blir säkert många vackra bebisar där om ett år eller så.

Kram, Ingela

GoldenOracles
0

Men Nina vilken snygg liten kille som fastnat i ditt hjärtaKyss

Det känns så bra att han ska få flytta hem till dej och dina katter,synd bara att det är så långt emellan oss.Från norr till söder.

Men förhoppningsvis så kanske vi kan träffas på nån utställning framöverGlad

Anna

Sagolika
0

Tack så jättemycket Ingela & Anna!

Ja, det är synd med det långa avståndet Anna, men vi får hoppas vi ses på nån utställning.

Kram Nina

LittleL
0

Då förstår jag Skrattande En vacker kille som verkligen ser ut att ha framtiden för sig. Lycka till med honom och kanske blir dina planer som du tänktFlört

/Sylvia

Sagolika
0

Tack! Skrattande

Enda anledningen till att Planerna står redan nu är att dels så har folk tjatat och frågat mig så länge om mina Planer. Nu vet de vilka Planerna är i GOD TID Flört (sen kan ju Planerna ändras i värsta fall, det vet vi inget om), dels så ska jag inte gå ut med ännu att han flyttar till oss, men när man ser planerna kanske man listar ut det ändå. Det är säkert många som tycker det är fånigt att gå ut med det så tidigt, men alternativet tyckte jag inte var så mkt. bättre.

Runsviks
0

Grattis Nina och kul att du har hittat din drömprins. Lycka till.

Kattilaforsens
0

Grattis till en riktig goding! Lycka till med honom.

SillyZones
0

Grattis till en fin kille!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Sagolika
0

Tack! Jag är jätteglad & förväntansfull Skrattande

Nu ska vi "bara" hitta den rätte till min granne också Flört

Margona
0

Grattis till en fin kille!