Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 462 ggr
SweetScarlet
0

Löpa trots kattunge

Min Scarlet fick en kattunge för knappt en vecka sedan. Jag tycker att hon börjar visar tendenser på att börja löpa framöver.

Kan man ge ett p-piller till henne? Jag vill ju inte att mjölken ska sina . Vad göra? Någon som har något förslag?

WesthKiowas
0

Ge henne ett p-piller du, det ska inte vara några problem.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

NinaToy
0

Jag hade aldrig gett min katt p-piller, gav det till min förra katt och hon fick cancer, ångrar det så enormt! Mina katter löper också när de har kattungar, inga problem.

Annica
0

Min hona fick oxå bara en kattunge och började löpa ca 2 veckor efteråt, så jag gav henne p-piller. Det var inga som helst problem. Saken är ju den att mjölken kan ju även ev sina om de löper för hårt och länge och då inte bryr sig om sin/sina ungar så mycket.

SweetScarlet
0

#3 Jag håller med. Mjölken kan sina om de löper hårt också och dessutom så är risken att de inte bryr sig om sina kattungar/kattunge då heller.Däremot är jag skeptisk till att ge hormoner som går vidare till kattungen via mjölken.Kanske man borde ringa veterinären och fråga…..

Tack alla för era svar :-)

WesthKiowas
0

Jag har redan frågat en veterinär om detta och han gav rådet att ge p-piller eftersom det inte är så ovanligt att kattungarna kan bli dåliga i magen av att honan löper. Tydligen förändras modersmjölken något så då kan kattungarna reagera på det.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

SweetScarlet
0

#5 Tack för att du kommer med denna information.Glad

Frej
0

Det stämmer det som WesthKiowa´s säger, mjölken förändrar sig på något vis när honan löper, smakar inte lika gott heller ( tycker kattungarna ) ofta blir de dåliga i magen och går ner i vikt. P-piller är inget farligt att ge. Det lilla som eventuellt går ut i mjölken, är så litet så det är ofarligt.