Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 507 ggr
Syllan
0

Fetsvans

Jag har äntligen blivit av med min hanes fetsvans. Givetvis hänger det  ihop med att han är kastrerad sen drygt två månader tillbaka. Men den har varit envis och inte velat ge med sig. Så jag tänkte att jag tar till drastiska metoder.

Började med att smörja in hela fetsvansen i olivolja första dagen. Men inte brydde han sig om att tvätta på den. Är man cool så är man , och bryr sig inte om lite olja i svansen inte. Men jag tänkte "fett löser fett". Sen bad jag min man ta hem CRC handrent från verksta´n. Så dag två stängde jag in mig på toa med Levis och kletade in fetsvansen i CRC. Under tiden som vattnet till badet värmde sig så fick han gå runt med det i svansen. Som vanligt så brydde han sig inte. Först sköljde jag svansen ordentligt och sen badade jag honom som vanligt. Och vips var det BORTA!!! För första gången sen han blev fertil så var det kletiga, svarta borta!! Och nu är han som snö, hela han!! (Håller tummarna nu för att det inte ska komma tillbaka). /Sylvia

parlan
0

Håller mina tummar för att din vackra Levis får behålla sin snövita färg utan en klibbig fetsvans..

/Maria

Frej
0

Handrengöringen är kanon-bra. Använder alltid sånt, visserligen en annan sort, men samma effekt, du hade nog inte behövts olja ens.  Har använt Handrengöring i svansarna i många år, det blir alltid perfekt, även nu sen jag fick min helvita hane, han blir kritvit ända ner till skinnet. Det ska kletas in i torr päls, ordentligt ända ner, sen sköljas ur och tvättas efter, för fettets skull och doften. Perfekt!!Glad