Virusvarning...
Ang. virusvarningen
Som ni sett har flera medlemmar blivit varnade av sina virusprogramvaror när de besök iFokus.
Virusprogrammen trodde att en av våra helt vanliga javascript-filer var ett virus och drog därför i nödbromsen. De fungerade med andra ord lite för bra.
Vi är ganska säkra på att problemet nu är åtgärdat men är ändå fortsatt vaksamma på detta då det är av högsta vikt att alla känner att man kan lita på vårt system.
Mvh // Staffan

Hej, jag har ett annat problem.. jag kan inte skriva nya inlägg… "knapparna" är borta… Detta bara på de sajter jag är medlem inte på övriga sajter… *konstigt*

Så här skrev Erik till en annan tjej med samma problem som dig.
*Vilken browser (och version) använder du?
Knapparna i översiktsvyn är nydligen omgjorda för att förenkla underhållet av vår kodbas och skrivs nu dit av ett javascript, så det är möjligt att du har en olycklig browser som vi inte testat med.
Ännu mer trodligt är antagligen att du lider av kombinationen med att cssQuery hindras av vissa virusprogram. Om inte denna laddas kommer knapparna nämligen inte kunna visas.
cssQuery är ersatt med en klartextversion nu som inte bör fastna i virusprogrammen, så förhoppningsvis ska det fungera om du tömmer cachen och/eller laddar om sidan.
Säg till om det inte fungerar så får jag titta närmare på det.*
Skulle inte Eriks tips funka så hör av dig igen så vidarebefodrar jag ditt problem.
/Camilla

Hahhaa jaa,, jag blev lite fundersam på vad det var frågan om plötsligt,,, men nu har jag inte sett det på ett litet tag så det är nog borta nu.. :-)
Vad skönt att få detta förklarat. Jag undrade just vad det var med virusprogrammet som var alldeles galen på att skicka meddelanden på eftermiddagen då jag besökte denna sida.

Ja jag hade problem med det igår.=) Bra att det inte var något virus då=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z