Det hade kanske inte behövts fler utställningar, men det behövs fler domare för kategori 2. Nu är det så svårt att komma med. /Sylvia

#1 DET håller jag med om, det är nog dax för klubbarna att tänka på det eftersom trycket på KAT II är stort.
Kan inget annat göra än att hålla med..

Håller fullständigt med , man får verkligen hänga på låset om man ska komma med . Och sen är man ju ingen miljonär så man kan ju inte anmäla till fler på samma gång om det inte skulle gå på den ena utställningen. Sen är det så i alla fall i min klubb att tidigast en vecka innan anmälningstiden börjar vill utställningsekr. ha anmälningsblanketterna och det kan jag förstå hon/han har ju ett privatliv oxå. Men kommer blanketterna lite sent till den utställande klubben så är det ju kört
Inte lätt att ha katter i Kat. 2
Ja, jag tycker att det behövs flera utställningar!
Jag hade en liknande tråd med intressanta svar.. puttade upp den i forumet… Läs gärna den också!
Ja,eftersom Örebroutställningen i januari är överfull redan efter 5 anmälningsdagar så behövs det nog fler utställningar.

Lätt att gnälla om att det är för få utställningar, men hur många orkar jobba och ha ansvar för dem?! Är ni alla aktiva och arbetar på era respektive klubbars utställningar? De flesta som sliter hårdast inför/under/efter tycker nog det räcker med en helg om året…
Vad det handlar om är kanske att det behövs mer engagerade klubbmedlemmar - då kanske det i slutänden kan bli fler utställningar!
#7.Håller helt med,om fler medlemmar var engagerad så skulle man kanske orka ordna fler också.
Min kattklubb har haft två utställningar i år. Jag hjälpte till på den första men hade tyvärr ingen möjlighet att göra det på den andra. Kan hålla med om att det gäng eldsjälar som alltid jobbar på utställningarna kan behöva mer hjälp…

Om det endast handlade om arbetsinsatsen under lördag-söndag (och byggandet på typ fredagen) så vore det väl inte hela världen. Det finns dock de som jobbar i månader innan och dubbelkollar och sammanställer resultaten samt skickar vidare till SVERAK efteråt. Många tar semester i samband med utställningar pga arbetsbelastningen. Det är en starkt begränsande faktor!
Skulle tro att det som behövs för fler utställningar per år är två team per klubb som sköter de tunga bitarna på varsin utställning eller något. Men å andra sidan - det är lätt att ändå hoppa på och hjälpa till på varje och därmed med tiden tappa orken och lusten :/
# 10 - Du har så rätt så… Det är ett enormt jobb att anordna utställning och jobbet inför nästa utställning börjar oftast nästan direkt efter att den förra utställningen är avklarad. Vi i min klubb körde dubbla utställningar ett par år, men var tvungna att ge upp det eftersom det blev för mkt för den lilla klicken som jobbar. Man orkar inte hur mkt som helst, så två lag som kan sköta varsin utställning vore väl toppen, om det gick att få ihop vill säga… Tyvärr är det sällan ngn rusning till att jobba och engagera sig…
Jo, kan tänka mig att det vore en bra idé.
Mera domare i Katt II o flera medlemar som hjälper till så kanske vi får mera utställningar!
Klubbarna lär ju tjäna pengar på utställningar i alla fall?!
Varför? Är det så svårt o få medlemar att hjälpa till tro? När jag var med o byggde på ngr utställningar o då saknade vi många som kunde hjälpa till!

Jag håller med er alla sen tycker jag att fler klubbar kan gå ihop och dela på dagar, då får man bättre arbetsbelastning, delade omkostnader.
Då skulle man säkert orka köra flera per år…tror jag.

#14: Anmälningar och resultat måste dock varje klubb sköta var för sig och jag envisas med att påstå att det är de begränsande posterna. Likaså är det mkt jobb med priser, cafeteria etc både före och under helgen. Själva jobbet på utställningsdagarna är inte det enda! Handlade det bara om att bygga och hålla utställningen flytande under två dagar orkar man väl med fler…

Jag håller med om att det borde vara fler utsällningar, men jag ser också problemet i att vi är för få som jobbar inför utställningarna! Tyvärr kräver folk mer men är inte villiga att hjälpa till. Jag satt själv och ringde runt till våra medlemmar i år och försökte få folk engagerade men fick INGET napp. Det var ändå bara för att försöka få folk att bygga utställningen. Så det vi måste ha är folk som bryr sig och vill hjälpa till, innan vi får det så orkar man bara en utställning om året…. Tyvärr.
Restless har sammanfattat mina åsikter…så det fanns inte så mycket mer att säga;)

Får jag bara fråga (kan ingenting!!!) VAD är kategori 2? Hur får jag reda på vilken kat. min katt tillhör? Han är född 060613 och ska ställas ut i Umeå i mars.Mvh Ingela
#18 Om din katt är en Skogkatt så tillhör den katergori 2 (semilånhår). /Sylvia

Tack nu vet jag vad som menas med kategorierna,kollade lite utställningsregler m.m. Jag trodde det hade med åldern att göra..Jo,det är en Norsk Skogkatt,röd tigre´som är helt suverän!!