Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 709 ggr
Runsviks
0

Speciela dagar och kullar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är så många som får kattungarn just nu och lite här och där ser  jag att kattungarna kommer på speciela dagar…

Jag har två speciela dagar som jag inte glömmer och det är:

• Nyårafton 1998
    Den första kattungen kom vi 0.30 tiden jag hade ännu inte hunnit lägga mig och den sista kom 5.30. På den tiden hade jag småbarn så det blev ingen sovmorgon och nyårsfrämmande kom 14.00 i och försig en mycket nära vän och hans två barn så de tog allt med ro. Det var Lemis första kull och alla skulle komma och beundra de små. Vid tolvslaget var jag trött
  • Nästa speciela dag var min 50-årsdag… då kom S*Runsvik's Kaspers andra kull med bl.a. S*Milda ma Tildes Klara Solgull. Även den kullen kommer jag alltid att minnas.

Har ni några kattungar som har kommit på speciela dagar som ni aldrig glömmer?

Vattungen
0

Jag förstår att du minns dagen för Klara Solgull födelse för det är verkligen vackra kattungar!

Själv minns jag  den 15 aril 1987 …. Min Border Collietik födde 7 underbara valpar och när jag sitter på golvet bredvid valplådan för att hjälpa henne kommer min sköldpaddfärgade huskatt, Sussi uppkrypande i knät på mig och föder sina ungar! Helt fantastiskt!

Sussi lever tyvärr inte längre men avkommorna till henne har hela tiden funnits kvar hos mig och min släkt..

På bilden syns Lisa som är en av dem tillsammans med Botilda RagnarökSkrattande

Black Forest
0

Vilken skönhet Klara är!

..Här har det aldrig varit någon speciell dag på så vis…men glömmer aldrig hur snopen jag blev då min första kull föddes den 15 Juli 1998…5 livliga o pigga kattungar och allt gott och väl, alla födda tidiga morgontimmen…tyckte jag hade näsan i bolådan hela den dagen….senare på kvällen skulle min sambo kika till dem…han kom tillbaks och sa att nu har jag räknat tre ggr och jag får dem till 6! Han är väl utarbetad efter jobbet tänkte jag och gick med säkra steg in till bolådan…jodå…det är ju en till nu som diar och helt torr och fin är han! Det glömmer jag aldrig hur snopen jag blev…siste man ut blev en svartsmoke-vit kille vilken än idag kallas för "surprise" även av sina ägare:)

Mvh Marianne

Runsviks
0

#2 Glad vilken solskenshistoriaGlad

Vi råkade ut för samma…
Telias första kull, Indra kom på eftermidagen 14.30… stackars lite att bli alldeles ensam. Men vi har haft en kull med en liten kille i och det gick bra så Indra ska nog fixad det här, trodde vi. Jag hade bolådan bredvid sängen… klockan 5.00-5.30 hörde jag ett annorlunda pip, ljusare. Jag spratt upp, ramlade nästan ur sängen… Ååååå där låg Irina, torr och fin och det fanns inte ett spår efter någon förlossning i bolådan… storken kanske… Vad glada blev vi, men gladast blev nog Indra som fick ett syskonGlad

Sisikarlstad
0

Ja o mina kattungar B-kullen kom på självaste midsommarafton den 23 juni-06 så då var det bara o sluta o festa o medverka vid förlossningen. Kyss

Näää skämt o sido så festar vi inteFlört Men jag märkte på Maran att ngt var på G så vi bodde mesta dels brevid lådan den dagen.Glad Hon började föda den första vid 19.00 o var klar vid c:a 02.00 på natten.

Vildfagre
0

Min sista kull föddes 13 september på vår sons födelsedag så den kullen´s födelsedag kommer jag aldrig att glömma. Som vanligt födde hon i min säng lugnt och fint. Sex små knytten blev det som nu rusar runt i hela huset.

Chumalunga
0

Jeg fikk kull nå på Halloween, 31.10! Men det ble ingen skumle svarte spøkelseskatter likevel…Skrattande

Maria_a
0

Jag lär ju aldrig glömma min första kull nu i somras. Det var ett rejält åskväder med ett lååångt strömavbrott… det är nog den enda gången jag inte vart rädd för åskan utan vart helt inne i nåt annat Glad

Black Forest
0

#3 - Härlig överraskning:))

Jättetrevligt att läsa om alla berättelser här:) Själv är jag åskrädd som tusan, så tänk om en kull någon gång kunde födas i fullt åskväder så man hade annat att tänka på:)

Margareta
0

Vi fick visserligen ingen kull, men veterinärbesök vid fullt snökaos häromdagen i tro att det var dags för kejsarsnitt lär vi inte glömma så fort.

Numer pensionär i Nynäshamn

Sisikarlstad
0

#9 Ja du Margareta den turen lär man INTE glömma lätt!!!Fundersam