Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett00-bilder
Läst 669 ggr
Margona
0

Far och dotter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag fotat Amadeus och hans dotter Sunshine och visst är de rätt lika?

Margona
0

Sunshine

Margona
0

En till på pappa Amadeus

Margona
0

Och en sista på prinsessan

Margona
0

Amadeus färg är för mig ett fortsatt mysterium efterom jag har kollat igenom honom och jag tycker inte han ser röd ut och inte heller silver. Men han måste ju vara silver efterom han fått tre barn nu med en icke silver, Sunshine är klart rödsilver. Nu undrar jag dessutom om han är solid också.

ariel
0

Fina Amadeus&sötnosen SunhineKyssKyss

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Margona
0

#5 Ser du vad stor hon blivit? Hon börjar bli riktigt tungSkrattande

ariel
0

#6 Ja det ser jag&har hört oxåFlörtBlir nog en stor tjej som vuxen,hehe.Hon har ju föräldrar att brås påSkrattande

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

finamini
0

Har du aldrig ställt ut pappa katt?

En domare borde ju tveklöst veta vad han har för färgbeteckning.

Vad har han för beteckning i stamtavlan?

Personligen skulle jag kolla upp färg innan eventuell parning.

Överraskningar kan man ju få ändåFlört

kram Anna

Sissi
0

De är verkligen lika!!! Kyss

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Frostvikarna
0

De är fina och lika varandra!

#8 Amadeus är utställd flera gånger men det garanterar ju inte att han blir  rätt färgbedömd där då han ändrar färg lite hipp som happ beroende på i vilken päls han är.  Men tjusig, det är han utan tvekan och ger fina barn, det gör han oxå! . Han har blivit färgändrat till creme en gång på utställning men eftersom han ger silverbarn så är  han ju  silver, men kanske ett dåligt silver. Eller cremesilver…. MVH Gisela

finamini
0

Jag har hört att det finns katter som är reggade dubbelt i stamtavlan.alltså både silver och utan.

Lite trist annars att ställa ut och få meddelande att man är i fel grupp.

Men fina katter både far o dotter.

Margona
0

Det är precis som hans uppfödare skriver att han är utställd och även färgbedömd och att han vart ändrad till creme. Han tog även titel  i grupp 5 men har även tagit cert i grupp 7.

Labolina_73
0

Han ör ju helt klart silver iom att han ger silverbarn. Men han är ju en mycket dålig silver vissa delar av året kan man ju konstatera.. :-(

Jag personligen tycker inte att han är creme, Jag har ju några creme här hemma och han är inte lik i färgen någon av dom. 

Men han har absolut en svår färg. Men för mej är han en ds men mycket dålig i sitt silver ibland.

Kram Linda