Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett17-utställningar-resultat
Läst 1215 ggr
JennyT
0

Jag blir lite lessen.....

…. eftersom jag bara blir bortlottad hela tiden! *snyft* Jag är relativt ny och har precis upptäckt hur OTROLIGT ROLIGT det här med kattutställning är - jag är helt frälst!! Så jag anmäler mig till ALLT jag kan med min pärla S*Rockringens Kung Fu Fighting! Han är min ögonsten och jag tycker det är så roligt att visa upp honom. Dessutom vill jag gärna vänja honom vid utställningar när han är liten. Men tyvärr så blir jag bara bortlottad verkar det som - jättetråkigt!! Vad jag förstår på Storsjökattens hemsida så ska alla som kommit med ha fått en inbjudan nu, men det har inte jag - TREDJE utställningen i rad jag inte kommer med på! Jättelessamt!! Hur som helst är det väl bara att ta nya tag och anmäla och hålla tummarna igen! /Jenny

SillyZones
0

Grattis, du har alltså kommit med till SÖK´s utställning. Om du inte har fått meddelande om att du INTE kommit med nu, så har du alltså kommit med. Bekräftelsen brukar komma via post ca 2 veckor innan utställningen. Jag kommer också att vara där, ska kika på din fina kille!

Mvh/Jessica

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

JennyT
0

Är det så??  Skrattande ÅHHH vad kul!! Nu blir jag ju riktigt lycklig!! Börjar bli så "van" att bli bortlottad att jag trodde att det var tvärt om!!! Tjohooo!!!

Glad

EddaM
0

Ja se där =) Det är tråkigt att bli bort lottad, jag vet. Och sedan kan det ju vara försent att anmäla till en annan utställning som är samtidigt.

All lycka till =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

JennyT
0

#3 Ja precis…. Dessutom så tävlar jag en hel del med mina hundar och oturligt nog så verkar samma helger vara populära i både hund- och kattvärlden, så därför krockar det ofta. Rynkar på näsan Lydnadstävlingar för hund har 3 veckors anmälningstid, så det blir lite tajt att hinna boka om när man blir bortlottad från en kattutställning!

kerstin2181
0

Ge inte upp hoppet JennyFlört du kommer få många chanser att visa upp din underbara grabbSkrattande det är bara att kämpa på, Dogge hälsar.

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Runsviks
0

Hoppas du kommer med och jag tror som Jessica skriver, har du inte hört något så kommer du nog med. Maila och fråga. Vi kommer att vara där lördag, så vi kanske ses Glad

Singo-Torpet
0

TS: förstår din irritation.. känner samma sak nu 2 ggr på rad, väntar med spänning på att speed cat ska skriva ut något på sin hemsida om alla kommit med eller ej som ja hörde rykten om… är bara att vänta och se..

rockringen
0

Hej vännen och välkommen hit. Du vet att jag lider vansinnigt med dig, jag hoppas verkligen nu att du kommit med hos Storsjökatten. Som du märker här så finns det massor av trevliga uppföddare uppåt landet som kommer att vara där. Glad

SVERAKs årsmöte är nu till helgen, jag tror det är många som vill diskutera vad vi ska göra för att få någon ändring på denna trista trend, så det kommer säkert åtgärder framöver, även om det är en klen tröst nu.

Kram och hälsa Anders och glöm inte nospussar till vackra "Herman" Kyss

Barbro

SillyZones
0

#2 Ja, det står uttryckligen på SÖK:s sida att de som inte kommit med har blivit varskodda om den saken, så har du inte fått något mail eller blivit kontaktad på annat sätt så borde du absolut kommit med! Om du känner dig osäker så tycker jag att du ska ringa och fråga. Jag håller tummarna för din skull!

Mvh/Jessica

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Runsviks
0

Ja Barbro, det är en fråga som jag önskar att det diskuteras om på högre nivå. För det är frustrerande med nya kattungeköpare att de inte kommer ut med sina nya kattungar som så väl behöver träningen. De har inte samma gnista att anmäla till nästa och nästa utställning, när de inte vet vad en utställning är.  
Ha en trevlig helg ni som ska till SVERAKS årsmöte.

gottnerivers
0

Vad kul hoppas att du kom med jag ska också dit det ska bli spänande att få se en av Yngves barnbarn med Funky.SkrattandeSkrattande

kerstin2181
0

#10 Vi hoppas osso vi får det trevligt i Borås, på Sveraks årsmöte, och vi kan lyfta fram dessa viktiga frågor, och komma framåtFlört

EddaM
0

#12: Vi ses där, skall ta emot pris på Lördag =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

JennyT
0

Tack för alla trevliga kommentarer! Glad

Jag hoppas SVERAK tar upp frågan för det vore ju synd om det stora intresset (som ju är något positivt) gör att några ger upp och slutar - det är inte bra alls!

LittleL
0

#8 Men har inte "trenden" redan vänt? Tycker att det är flera klubbar som sista tiden inte fått fullt utan har förlängt sin anmälningstid. Kan dock tänka mig att problemet kvarstår längre norrut i landet då där inte ordnas så många utställningar som nere i Sverige.

/Sylvia

Merlyn
0

Säger som Sylvia, lite har väl trenden vänt?? Jag tror det har med landets taskiga ekonomi att göra dock.

Spinneriets utställning är långt ifrån fullt så varmt välkomna att anmäla :-) iofs. är det mest KAT II anmälda till oss men än finns det platser kvar.

rockringen
0

Svårt att säga om en trend har vänt på så kort tid… Jag tycker trenden har varit tydlig de senaste 2 åren. Anmäl första dagen så kanske du inte blir bortlottad…

Jag tycker det är trist och om det nu är så att det sjunker pga att privatekonomin är sämre, då vänder det ju direkt ekonomin stabiliserar sig igen, bättre då arbeta förebyggande, än att undra
efteråt vad som hände.

Vi behöver våra "nya" utställare, det är de som är framtiden för både klubbarna och SVERAK. Utställningar är beroendeframkallande men om man inte kan ställa ut, då blir man botad till slut och beroendet är borta Rynkar på näsan

Det finns massor av kortsiktiga saker man kan göra som klubb, bara viljan finns  Glad

Vi får se vad årsmötet kan ge, vi ses där!

Barbro

kerstin2181
0

#17 om 2 timmar börjar färden till Sveraks årsmöte, som skrivet, vi syns därFlört