Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 669 ggr
Margareta
0

Smått v44

Nu vågar till och med jag tro att vi väntar smått vecka 44.
Presentation på vår hemsida:

http://gulltussens.sunsoft.se

Numer pensionär i Nynäshamn

parlan
0

Stort grattis och många lyckönskningarSkrattande

WesthKiowas
0

Grattis! Vad kul! Ett mycket bra val av pappa tycker jag också. Han är jätte snygg! Ska bli spännande att följa din blivande kull, de blir säkert väldigt vackra.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

SpinE
0

Vad roligt! Önskar all lycka på vägen  och hoppas förstås att Du presenterar undren när de väl är födda på denna site!

Vrethagens
0

Jättegrattis!! Önskar er allt gott!!

manlyckans
0

Grattis!! Jätteroligt!

Runsviks
0

GRATTIS Margareta!

Pussa på kattmamman och så önskar jag er alla lycka till.
Tiden bara rinner iväg… våra flyttar om en 3-4 veckor.
Så ta väl vara på den tid du får tillsammans med ulltussarnaGlad

/Kristin

Margareta
0

Vi längtar så efter "G"ulltussarna…

Planen var att låga kattungeköparna få hem dem lagom till jul/nyår. Så bidde det inte… men nu får vi äga dem över långhelgen och det känns hur mysigt som helst.

Kattans plan var klart bättre än vår eftersom de nu är beräknade till tisdag på höstlovet och jag funderar allvarligt på att vara helledig den veckan ändå eftersom min yngsta (snart 13) går sina sista skolår…

Båda tonåringarna är lediga och kan vakta och sen kalla in mig när det verkar vara dags…jag jobbar nära hemmet.

majema
0

Grattis & lycka till. Snygg "bevisbild" du hade under planer.Flört
Själv går jag och väntar på att min hona ska löpa. Hade tänkt få lite julbebbar kanske.

/Marie

Anneli_G
0

Hej… vad roligt… då blir det små halvsyskon till min Bailey… Har oxå Rubin som pappa!!

Margareta
0

Jo det var lätt att få en bevisbild eftersom De "unga tu" fattade tycke för varandra direkt. Jag tror det tog 7½min för att vara ganska exakt…

Nalle (Rubin) är inte bara snygg han är en underbar gentleman och en fantastiskt mysig katt. Precis det temperament jag vill ha som pappa till våra kattungar. Det var märkligt att se hur han nästan bad om ursäkt för att han skulle "bete" sig…

Mitt första möte med Nalle var på mitt livs första utställning.
Det var Birkas Solvallautställning påsken 2005. Nalle gjorde ett outplånligt intryck på mig. En så maffig katt med ett så fantastiskt temperament. Jag visste inte riktigt alla turer kring certifikat och annat på en utställning, men jag förstod att det var fint att vara Europachampion och det var S*Juvelens Rubin redan då.

Jag pratade rätt mycket husse & matte innan jag avslöjade för dem att jag skulle önska ett möte mellan Nalle och Hedvig. För varje gång vi "pratade katt" blev jag mer och mer förtjust i allt jag fick höra om Nalle.

Jag kollade sen stamtavlan och de stämde väl överens, så långt jag lärt mig att kolla. 0,0732% inavel när jag trycker på 6 generationer och 100% i Foundation Analysis.

Hedvig är svart med lite vitt på tårna och därför ville jag ha en röd katt med ordentligt vitt så att det vita hellre förstärks och vem kan motstå paddfröknar?

Så gick det till…och nu VÄNTAR vi…

fjellans
0

Lycka till Maggan.
Jag får mina om ca: 1.5 veckor,,,,,,,,pirrit värre nuFlört// Rita

Margareta
0

Vi har dessvärre rätt mycket att tänka på så det gör inget att det tar tid, vi har hittat "drömhuset" och står just nu mitt i budgivning

Loas
0

åå, va kul Margareta! men förstår att det kan vara lite jobbigt.. man är ju så nervös!! jag höll på dö när vi la budgivning på vår lägenhet.. ;) som tur så fick vi den då är det super skönt!

lycka till!

Runsviks
0

Lycka till med drömhuset, MargaretaGlad

Juliette-
0

Grattis vad spännande tror de kommer bli kanon snygga ungar

Margareta
0

Räcka ut tungan tack… vi leder ännu…

fjellans
0

ÅÅÅ,,Maggan, ett kråkslott eller spökslott kanske, så vi kan fira ju hos er, med hela tjocka kattsläkten, min kan sitta barnvaktSkrattande // Rita

RolfH
0

Skojigt med flera födslar samma vecka här på forumet.

//RolfH

Margareta
0

Jag det är ett helt gäng kattungar att vänta på v 44
För oss passar det utmärkt eftersom det är en lovvecka och min dotter som är kattens ägare kan vara hemma och passa.

Just nu ligger hon och pöser framför mig vid bildskärmen.
Lite rund och med många fina tuttar…

Kajsamatte
0

Hur mår Hedvig? och hur går det med budgivingen?

undrar "Nallematte"

smurfans
0

Grattis hälsar vi från Norsmarkshyttan,, vi har precis fått våran katt från Susanne Petersson från Karlstad , vi är jättenöjda , våran första.. ha det så bra mvh Bosse o KINA

Margareta
0

Hedvig mår ypperligt men båda katterna är lite sura för att det inte får vara på balkongen. Grannarna bygger ut så det är öppet rakt ut och vi vill INTE leta katt igen så nu är det bara koppel som gäller…

Vi förlorade budgivningen, men har ett nytt hus på gång.
Bättre men troligen dyrare…

Margareta
0

Ha ha vad efterklok man kan vara… jag kollade igenom den här tråden på kul och inser nu att vi till slut fick det BÄTTRE huset till slut och att det blev BILLIGARE än budet vi la på det första…

EddaM
0

Haha ja så kan det vara ibland=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z