Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 18-tävlingar-och-lekar
Läst 535 ggr
RolfH
0

Hur långt har vintern kommit?

Eftersom vi har medlemmar på sajten som är utspridda vida omkring i skandinavien så tänkte jag efterlysa vinterläget hemma hos er.

Här i Uddevalla finns det fortfarande löv kvar på träden och ännu är det sällsynt med minusgrader även nattetid. Blåklockorna såg jag blomma igår och lupinerna har växt upp igen.

//RolfH

Bengan
0

Ungefär liknande här i Katrineholm (södermanland).  Vi hade dock första frostnatten i natt och de lovar snö på tisdag.

Mvh Bengan

SillyZones
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här lågt har vintern kommit i Östersund!SkrikandesHemlis

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

SillyZones
0

… Och sähär såg katterna ut när jag öppnade dörren till baksidan i fredags när det vräkt ner 3-4 dm under natten…

SillyZones
0

Oj, här kommer bilden ocksåFlört

RolfH
0

Rejäl vinter redan i Östersund alltså.

//RolfH

Awanathas
0

ojj hääärligt väder i östersund!!! *längtar* Flört

här hade vi 5 minusgrader som mest inatt - Surahammar Västmanland.. frost var det i morse vid 1 minus :)
riktigt mysigt men kaaaallt så det var på med vinterjackan, halsduk och vantar :)

Vildfagre
0

Närkesrapport. Strålande sol och vindstilla men kyligt. Första minusnatten i natt. Trots det blommar klematisen och rosorna på övertid. Vill inte ha snö ännu. Må gott i hela sverige/Laila

West
0

Her er det efterår nu, omkring 10-13 plus grader. Træerne er begyndt at smide bladene. Ingen tegn på sne endnu. Skrattande

Seerath
0

I Umeå (Västerbotten) så är det -0,7 och sol. Stormen som skulle ge 30-50 cm snö blev det inte så mycket av. :)

Syllan
0

Här har vi haft våra två första frostnätter. Ingen snö i sikte och någon storm blev det ju inte:) Solen skiner och det är en mycket fin höstdag. Men lite kallt ute så det är gott att vara inne i stugvärmen och mysa med katteran! /Sylvia

av Edelmann(N)
0

GladGladoj sååå mycket snö i Östersund.

Där uppe bor min Norska bror också

Dom har uppfödning av Maine coons:

www.liwacoons.com

Du får hälsa till dom om du kanske har sett dom på utsälning nån gång

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

vettan
0

Hej här nere i skåne har vi haft vår första kyla hade 5 plusgrader i morse. I fredags hade vi 16 plusgrader!!! Jag har MYCKET löv kvar på träden eftersom vi haft så extremt varmt länge. Men har skiftat lite i färg ett par veckors tid. Bor utanför Lund i lilla Veberöd./Rosie

SillyZones
0

# 11 Ja, jag träffade dem på utställningen i Bergeforsen, de var där med den fantastiskt snygge Lord Lexus!  Så det är din bror? Roligt!!

av Edelmann(N)
0

Japp, det är min brorGlad Javist är den katten fin.

Jeg köpte hans syster: S*Liwa coons Blue TimaraGlad

Jag var i Ôstersund i somras första gången. Det är sååå långt att resa dit..ca 74 mil . Tråkig att han hittade sin fru där uppe… hihi

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

SillyZones
0

#14 Det är väl bra för Östersund att få hit litet kattfolk, hihi!

Då kanske man får se dig på utställning här i Östersund då!!Skrattande

Leffe
0

Idag fick jag för första gången skrapa vindrutan på bilen vid 11-tiden den här säsongen. Det är i Solna

Merlyn
0

I göteborg är det inte frostgrader än,,,mina Dahlior blommar fortfarande men börjar ge sig nuSkrattande

Juliette-
0

Idag skrapa vi för första gången i Västerås och nu känns de de är riktigt kallt.. men löv på träden är kvar och kanon väder var de idag såndär riktigt kall mysig höstdag med solsken..

Fast dom håller på att bygga om runt här så de ser inte klok ut ute så jag kan inte ta nå fina höstbilder på katterna *ledsen*

ronjo
0

Här i Sundsvall såg vi inte heller så mycket av den "fruktade" stormen!

Här är fortfarande barmark och löven sitter, fläckvis, kvar på träden.

Idag har vi haft -3 & solsken!

Med andra ord, en härlig höstdag!!!!Skrattande

av Edelmann(N)
0

SillyZones

Då komme vi i så fall på sommaren nån gång… Flört

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

av Edelmann(N)
0

p.s.

Här snöade det på min födelsedag den 28. Vi bor ca 12 mil ifån Oslo mot söder. Det ligger i Vestfold.

Det kom bara 2 cm då…

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

SillyZones
0

#20 Hehe, vår utställning är 28-29:e april om jag ite minns helt fel, slutet av April i alla fall… Då sa det nog vara snöfritt. Om man har tur!Oskyldig

Vattungen
0

Här är det lite fram och tillbaka tycker jag..

Ena dagen frost och andra dagen regnFundersam

Första frostnatten hade vi för ca 1 månad sedan. Eftr det har det varit under nollan bara vissa nätter..

I lördagskväll snöade det när jag åkte från Värmland, hem till Dalsland.. Väl hemma i Bäckefors övergick det i regn!

Men, sent i går kväll började det komma små små snöflingor… För att i dag vara strålande vackert igen!

Så nu väntar jag med spänning på om det är vintern som är på väg eller om hösten håller greppet om oss ett tag till…

#21 Vi bor ju inte så jättelångt i från varandra jag har ca 20 mil till Oslo (nordväst)…

Runsviks
0

Vilket härligt vinterfoto du har lagt ut Lena#23…. jag riktigt längtar till vintern. De varna för nya snöväder, men den här gången tror jag vi bor för långt norrut (Sundsvallstrakten). Få se imorgon Glad

Skickar med en länk till vinterfoton jag tog från vår by Runsvik Trettondagshelgen 2006. Runsvik ligger 18 km väster om Sundsvall mot Östersund/Trondheim. Närmaste samhälle för oss är Matfors.

Runsvik - 2006

Awanathas
0

uppdaterar ang Surahammar :P

Här SNÖAR det NU!!!:) SÅÅÅÅ mysigt!:)
Men det vill inte ligga kvar på marken riktigt ;)
Men ligger fint på bilar och gräs och liknande :)

Vilka fina vinterbilder alla har lagt med!:)
Tyvärr har jag ingen att bidra med:)

WesthKiowas
0

Här i Grums (2.5 mil från Karlstad) spöregnar det och ca 5+ graderSkrikandes

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

parlan
0

Här blåser det är kallt och dom har hotat med snö och 0 gradit på OnsdagLedsen

Så här fina färger har vi det på marken hemma hos oss

Runsviks
0

Första snön har kommit till Runsvik - Sundsvall, få se hur mycket det blir. Just nu täcker den marken men inte mer… men det blåser!!!

Maria_a
0

Det här vaknade vi till idag, det kan visst bli uppemot 4dm snö idag Skrattande  Härligt med snö

Frostvikens
0

Det regnar i Stockholm i dag! 10 + , grått och mörkt, TRIST!!!!!

Mylingens
0

Till skåne har ett nytt blåsoväder dragit in tillsammans med regn och kyla. Det är ett väder man verkligen inte vill ge sej ut i. I tidningarna säger dom nu att imorgon ska ovädret fortsätta men det ska bli mycket kallare och snön ska komma till skåne då oxå med ner till -7 grader på natten. Sen ska det bli milt till helgen igen… //Kaisa

Vattungen
0

Här i Dalsland har det formligen ÖSREGNAT idag…

Ojojoj, tänk om all den nederbörden kommit i form av snö då vore det väl en halvmeter nuSkrattande

Ingen riktig vinter i sikte ännu alltså, längtar…Flört

Tinis
0

Här i huvudstaden är det mulet och trist. Flera plusgrader och ingen snö i sikte. Ledsen 

Längtar efter massor av snö som den norrbottning jag är. Glad

Lo-Looks
0

Idag öser och yrar det snö här hos oss. Det har kommit 2-3 dm snö och mer kommer det. Graderna ligger på ca -1-3.
Får väl hoppas man tar sig hem ikväll.

Rapport från ett snöigt Järvös/Ljusdal i Hälsingland.

/Veronica

Nordlibakkens
0

Heia! Her nord, Utenfor Tromsø. har vinteren virkelig kommet! 30 cm hvitt puddersnø og -20 C!!! Kattene er ute og koser seg i små prsjoner, deretter inn foran varmovnen og så ut igjen i kattegården :-)

Bildet tatt i morges da veiene var glatte!

Da er det godt med skikkelig Skogis-pels!!FlörtSkrattande

av Edelmann(N)
0

Frostvikens ??

aha… du bor i Bro ser jagGlad Där har en av mina syskon bodd tills dom flyttade till Skokloster för ca 2 år senn.

Jag har varit där några gånger.

Jag har också två syskon till i Kungsängen och morsan på andra sidan av stan ( Skogås )

Vad roligt Glad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Carrocs
0

Här i Gbg är det småblött och lite duggregn, men temperaturen ska sjunka i natt, de varnar för blixthalka imorgon….*brrr*

Hittills har det varit MILT i Gbg, och det fanns smultron så sent som idag!

RolfH
0

I Uddevalla har det varit skyfall alldeles nyss och som orskade en del mindre översvämningar i stan. 7,6 plusgrader fortfarande.

//RolfH

parlan
0

Mitt norra öga skåda SNÖN dala ner över Helsingborg idag.

Frostvikens
0

#36 Edelmann, vad roligt! Världen är ganska liten i bland..

Kan rapporetera att det blåser kallt i dag, och det har kommit lite snö även om det verkar vara väldigt lokalt…inga rutor behövde dock skrapas på bilen

Kajsamatte
0

Sitter på jobbet mitt i Stockholm och utanför fönstret yr det snö!

Tyvärr blir det bara slask kvar till slut…

EddaM
0

Första snön kom i går kväll, men det är inte mycket som tur är. Det blåser jätte mycket ute o det ser väldigt kallt ut=(((

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Mindfields
0

I Åstorp blåser det just nu en "mindre" snöstorm, ligger strax under nollan o det har lagt sig ung 2cm i trädgården…

RolfH
0

Temperaturen sjönk kraftigt under natten och vi fick pyttelite snö. Vinden viner ordentligt och det är glashalt.

//RolfH

Vattungen
0

I Dalsland har vi nu ett tunt, vitt snötäcke!Skrattande

Det är ca 4 minus med sol & svinkall blåst!Förvånad

fjellans
0

Just nu snöstorm, blixthalka, det blåser så hela huset skakar,,-3 gr.. burrrrrrrrrrrrrrrrr // Rita i Vagnhärad, Södermanland (Trosa kommun)

Tinis
0

Just nu är det full snöstorm på Söder.Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Runsviks
0

Om nu den här bilden kan vara någon tröst för er som har det som värts nu … ni kanske kan ha det  så här vackert i morogn.

På den här lilla ängen och i skogen bakom är katterna och mina promenad områden.

Runsvik - Sundsvall, ca 20 - 25 cm snö och -5 grader.
En  helt underbar vinterdag.

parlan
0

Vilka härliga fantastiskt vackra bilder du tarSkrattande

/Maria

Runsviks
0

#50 tack Maria. Ja, skogisar, att fotografera och leka med datorn är mina stora intressen… familjen först såklart.

Idag har jag fått min nya kamera Nikon D70s… snacka om att det är julafton för migSkrattande

Frostvikens
0

Slutade kl 16:30, jobbar i Kista utanför stockholm och har tre mil att åka hem! Nu har vi precis kommit innan för dörren!!!!Bilarna ligger som pärlband i dikena, bussar står på sniskan överallt och mångar bilar åker baklänges neför uppförsbackarna… Hemma i bro har det kommit 1 decimeter snö. Jag hade ju tänkt hämta hem Thea efter sin romatiska vistelse på Tyresö men det får vänta till i morgon, är glad att jag tog mig hem//Gisela

parlan
0

Det förstår jag att det är rena julafton…Skrattande

Lycka till med dina nya kamra!

Tinis
0

Vintern har kommit till Stockholm. Så här såg det ut på min balkong för en liten stund sedan.Glad