Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 1182 ggr
sandras-tiger
0

Köpa tillbaka katt?!

Hej!

Hur gör ni uppfödare då köpare blir allergiska eller inte kan ha kvar katten av olika anledningar? Köpa tillbaka eller hjälpa till med omplacering? Hur har ni gjort?

Labolina_73
0

Jag har skrivet i mitt överlåtelseavtal att jag tar tillbaks katten.

Jag inser att det ibland kan bli problem beroende på hur gammal katten hunnit bli.

Jag tog tillbaks en kattunge, men den hade bara varit borta i knappt en vecka så då var det ju inget problem alls.

//Linda

[michaelalundgren]
0

Vi vill hjälpa till att hitta ett nytt hem till katten. Eller framför allt veta vart katten tagit vägen.

Vi har placerat om 2 katter till nya hem pga allergi och andra omständigheter. Kan inte tala för alla katter, då vi tyvärr inte vet vart alla är :(

finamini
0

Om ni tar tillbaka katten inom exempelvis en månad  då får man väl tillbaka vad man gett för kattungen?

Hörde av en kollega om en tjej som köpt katt,vet inte vilken ras,men hon blev akut allergisk och fick lämna åter katten efter bara en vecka. Men hon fick inte tillbaka pengarna. Är det vanligt eller?

[michaelalundgren]
0

#3 Du kan läsa vad SVERAK har skrivit på sida 2 i överlåtelseavtalet här. Det tar upp återköp osv.

skogisen
0

Det har kommit tillbaka två katter  till oss p.g.a allergi

Hambo-efter två veckor-

Dom fick tillbaka pengarna förutom handpenningen. Han bor efter det hemma hos oss igen Kyss

Swing kom tillbaka efter 1½ år, där fick hon inga pengar tillbaka.

S*Järvaskogen's  förbarmade sej över honom SkrattandeDom behövde ej heller betala för honom.

darkisen
0

Jag har också varit med om detta och då ordnade jag med nytt hem som betalade ca 70% av inköpspriset för kattungen som hade blivit 9 månader.

Annars hade jag tagit tillbaka katten men kanske inte betalat tillbaka hela inköpspriset.

Labolina_73
0

Ja jag betalade tillbaka, men inte hela summan. Jag hade % sats på överlåtelseavtalet.

//Linda