Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 08-skogkattens-hälsa
Läst 699 ggr
Mylingens
0

Ny kattparasit upptäckt...

Läste inne på MSN en artikel om att en ny elak kattparasit har upptäckts i Sverige. Låter jättetrist med tanke på att det tydligen inte finns någon vettig behandling. Läs själva… //Kaisa

Elak kattparasit upptäckt…

Sissi
0

Usch och fy, det vill man helst vara utan.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

skaujentas
0

Jeg har hørt om denne parasitten. Ettersom et tidligere kull slet med tilbakevendende diare ble jeg enig med min veterinær å teste kattungene for alt mulig. Gudskjelov var det bare et harmløst rotavirus som går over av seg selv og er ikke farlig.

Men min veterinær ville at jeg skulle teste for denne parasitten også siden det hadde dukket opp flere tilfeller av dette i det siste i Norge.

For å være helt sikker på at du ikke har den må du ta en litt spesiell test PCR, som tester for DNA-rester i avføringen. Noe jeg gorde og gudeskjelov var mitt katteri negativ for dette. Det var den eneste måten å være sikker på fikk jeg vite. Om de skal være bærere så kan du behandle med en type antibiotika mener jeg så det er ikke helt håpløst!

Det har blitt foretatt en stikk prøve på alle katter på en utstilling i USA og til deres sjokk viste det seg at 31% av kattene på utstillingen var infiserte.

Link til en engelsk side!

Obestämd

EddaM
0

Bra att veta o skall absout testa för det om mina katter skulle bli långvarit dåliga i magen bara sådär.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z