Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett06-mat-leksaker
Läst 1181 ggr
Labolina_73
0

Vad tycker ni?

Hej.

Jag undrar, vad tycker ni om detta foder? SKulle ni köpa det? Tycker ni att det fattas nåt? JAg skriver sedan vad jag själv tycker. :-)

Kitten

Kyckling (>40%), kycklinglever (>15%), ris, fiskmjöl, kycklingfett, grovmalen majs, heläggspulver, sockerbetsfibrer, kycklingdigestiv, torkad öljäst, kaliumklorid, DL-metionin.

**
Analys
**

Protein

36,0%

Fett

23,5%

Mineraler

6,4%

Växttråd (fibrer)

1,5%

Vatten

8,0%

Kalcium

1,21%

Fosfor

0,99%

Magnesium

0,099%

Adult

Kyckling (>40%), kycklinglever (>15%), ris, fiskmjöl, grovmalen majs, kycklingfett, sockerbetsfibrer, heläggspulver, kycklingdigestiv, torkad öljäst, DL-metionin, kaliumklorid, natriumklorid.

**
Analys
**

Protein

35,0%

Fett

22,0%

Mineraler

6,2%

Växttråd (fibrer)

2,0%

Vatten

8,0%

Kalcium

0,95%

Fosfor

0,85%

Magnesium

0,090%

MVH Linda

grillkotte
0

Jag tycker att det inte var stor skillnad. Frågan är vilket märke det är? =) Trodde det skulle vara större skillnad, har aldrig själv gjort någon analys på mina teorier dock =P

Arabella
0

Finner ikke taurin?

kerstin2181
0

Själv tycker jag det är ett kanonfoder, som jag själv funderar på att gå över tillSkrattande

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Labolina_73
0

Bara en enda som reagerar på att det inte finns nåt TAURIN i?

jag tycker att det är skrämmande fsktiskt iom att det faktiskt är livsnödvändigt för katten.

//Linda

kerstin2181
0

Helt ärligt, jag tror inte dom skrivit ut alla näringsämnen ordagrant, tror inte Eukanuba skulle missa Taurin i sitt foder, det måste jag kolla upp med säljaren

Labolina_73
0

Hej Kerstin,

Vad jag har förstått så måste man absolut skriva ut alla näringsämnen.

Jag tror och hoppas verkligen att Eukanuba har Taurin i fodret, men jag blir väldigt konfunderad till varför det inte står med.??

//L

kerstin2181
0

#6 det får vi snart reda påFlört vet många uppfödare som andvänder det, och har blivit varmt rekomenderat det, till katter som behöver gå upp lite i vikt.

Min Satin och huskatten som var så sjuk, behöver få lite extra fett på kroppen.

Labolina_73
0

Ja absolut,, fett är det ju helt klart.. :-)

Men ja,, jag ska oxå ringa min leverantör idag och kolla faktiskt varför det inte står med.

Kram på dej.

kerstin2181
0

kram på dig medFlört

cillisw
0

Är detta ett Eukanuba foder?

Nenya
0

Tittar man på Eukanubas amerikanska hemsida om samma två foder (kitten och adult (chicken)), så listas där att de innehåller 0.17 respektive 0,16 % Taurin.

Kanske det bara missats på den svenska hemsidan?

(jag har bestämt för mig att det står med på påsarna..?)

kerstin2181
0

Det är mycket kött i eukanuba, och i kött finns det TaurinSkrattande

gåtan är löst

Labolina_73
0

#11 nej det stå inte på påsarna.

Jag ringde idag till Severa som är leverantör för Eukanuba och jag fick till svar att i alla foder där det står att det är tillsatt Taurin är det för att: det är sämre kvalitet eller mindre mängd kött i dessa foder, i Eukanuba foder är det så pass mycket kött att man inte behöver tillsätta extra Taurin.

//Linda