Vad tycker ni?
Hej.
Jag undrar, vad tycker ni om detta foder? SKulle ni köpa det? Tycker ni att det fattas nåt? JAg skriver sedan vad jag själv tycker. :-)
Kitten
Kyckling (>40%), kycklinglever (>15%), ris, fiskmjöl, kycklingfett, grovmalen majs, heläggspulver, sockerbetsfibrer, kycklingdigestiv, torkad öljäst, kaliumklorid, DL-metionin.
**
Analys
**
Protein
36,0%
Fett
23,5%
Mineraler
6,4%
Växttråd (fibrer)
1,5%
Vatten
8,0%
Kalcium
1,21%
Fosfor
0,99%
Magnesium
0,099%
Adult
Kyckling (>40%), kycklinglever (>15%), ris, fiskmjöl, grovmalen majs, kycklingfett, sockerbetsfibrer, heläggspulver, kycklingdigestiv, torkad öljäst, DL-metionin, kaliumklorid, natriumklorid.
**
Analys
**
Protein
35,0%
Fett
22,0%
Mineraler
6,2%
Växttråd (fibrer)
2,0%
Vatten
8,0%
Kalcium
0,95%
Fosfor
0,85%
Magnesium
0,090%
MVH Linda
Jag tycker att det inte var stor skillnad. Frågan är vilket märke det är? =) Trodde det skulle vara större skillnad, har aldrig själv gjort någon analys på mina teorier dock =P
Finner ikke taurin?

Själv tycker jag det är ett kanonfoder, som jag själv funderar på att gå över till
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Bara en enda som reagerar på att det inte finns nåt TAURIN i?
jag tycker att det är skrämmande fsktiskt iom att det faktiskt är livsnödvändigt för katten.
//Linda

Helt ärligt, jag tror inte dom skrivit ut alla näringsämnen ordagrant, tror inte Eukanuba skulle missa Taurin i sitt foder, det måste jag kolla upp med säljaren

Hej Kerstin,
Vad jag har förstått så måste man absolut skriva ut alla näringsämnen.
Jag tror och hoppas verkligen att Eukanuba har Taurin i fodret, men jag blir väldigt konfunderad till varför det inte står med.??
//L

#6 det får vi snart reda på
vet många uppfödare som andvänder det, och har blivit varmt rekomenderat det, till katter som behöver gå upp lite i vikt.
Min Satin och huskatten som var så sjuk, behöver få lite extra fett på kroppen.

Ja absolut,, fett är det ju helt klart.. :-)
Men ja,, jag ska oxå ringa min leverantör idag och kolla faktiskt varför det inte står med.
Kram på dej.

kram på dig med
Är detta ett Eukanuba foder?

Tittar man på Eukanubas amerikanska hemsida om samma två foder (kitten och adult (chicken)), så listas där att de innehåller 0.17 respektive 0,16 % Taurin.
Kanske det bara missats på den svenska hemsidan?
(jag har bestämt för mig att det står med på påsarna..?)

Det är mycket kött i eukanuba, och i kött finns det Taurin
gåtan är löst

#11 nej det stå inte på påsarna.
Jag ringde idag till Severa som är leverantör för Eukanuba och jag fick till svar att i alla foder där det står att det är tillsatt Taurin är det för att: det är sämre kvalitet eller mindre mängd kött i dessa foder, i Eukanuba foder är det så pass mycket kött att man inte behöver tillsätta extra Taurin.
//Linda