S*Cat Raising´s Daffodil
Daffodils nya matte fick tyvärr allergi och hon är därför till salu igen. För närvarande bor hon hemma hos oss i Västerås. Daffodil är född den 11 september 2008. Föräldrar är EC Just Catnap´s Wiktor och EC Mighty Claw´s Ce´Nedra. Hon är utställd en gång med fina resultat och har ett fantastiskt temperament! För mer info och bilder - se vår hemsida
www.catraising.se
//Anne-Lie

Väldigt snygg katt, betydligt snyggare än det elände till bil som den delar namn med. Såg det stod en liten sån bredvid kissen.
Mvh Bengan

#2 Talar du av egen erfarenhet?
Vi döper alla våra kattungar efter bilar. Ibland har nöden ingen lag
Daffodil betyder även påsklilja som ju är ett fint vårtecken 

Goa, söta Daffodilen…..om vi inte hade så många redan så skulle hon vara så välkommen hem till oss!!! 
Hörni forumare, här har ni en jättefin tjej som söker nytt hem. Fantastisk kropp, fint huvud, härlig pälskvalité och massa annat gott!
Foto taget för ca 1 månad sen kanske…..

#2 Daf Daffodil tillverkades mellan 1961-67 så en sådan tingest har jag inte närt vid min barm. Däremot minns jag en midsommarhelg år 1982 när det skulle ut och tältas. Detta gjorde att jag ficka köra en lånad Daf Marathon, man kan väl säga att eventuell kärlek till detta bilmärke dog då och har aldrig kommit tillbaks.
Automatväxlat kan ju vara trevligt, men en transmission som består av remmar och remhjul som ökar i diameter i takt med att pereferihastigheten ökar känns minst sagt skum. Samma varvtal på motorn i 30 som i 90, samt lika fort framåt som bakåt.
Men som sagt, er Daffodil är väldigt fin och kan inte på något sätt jämföras med denna hemska bil, tror mer på likhet med påskliljan.
Mvh Bengan

Vilken fin padda! Tyvärr har vi inte plats för fler, men det dyker säkert upp ett bra hem till en sån fin tös.