Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett08-skogkattens-hälsa
Läst 1630 ggr
Labolina_73
0

GSD IV

I går skickade jag in  mitt GSD IV test på Maja och Engla. Så resultatet kommer väl om ett par veckor eller så..

Håller tummarna som attans men jag är helt ärligt inte speciellt orolig. Men jag vill ha det på papper.

Hoppas och håll tummarna för mej nu.. :-)

//Linda

darkisen
0

Håller tummarnaGlad. Är själv i full gång att testa mina vilddjurGlad

Margona
0

Jag håller också tummarna, jag ska snart testa Sunshine och Skrållan.

LaSadie
0

Håller tummarna för att de visar negativvt. Ska testa Mim snart med. Har testkittet hemma som Åsa skickade till mig.

Labolina_73
0

#2 jaha,, jag trodde inte du behövde testa Skråll?

Kram L

Margona
0

#4 Hennes pappa är testad men jag vet inte om mamman kommer att testas ska hon det behöver jag ju inte testa henne. Hon ska då vara UA innan hon ska få kattungar nästa gång. Jag har ju bokat in henne och Smeagol för HCM test.

[michaelalundgren]
0

Härligt att se att så många börjat testa sina avelsdjur :)

ariel
0

Jag har också tänkt att testa framöver,någon som vet pris&hur ett test går till?

Lycka till Linda

Kram/Marina

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Labolina_73
0

Ja Marina.. Via Skogkattslingan kostar ett test 400 + veterniärkostnad för att göra själva testet. En tops som förs in i munnen och "rotar" runt på slemhinnan i kinden om jag fattade rätt.. :-)

//Linda

Margona
0

Jag behöver ju inte testa Skrållan eftersom mamma ska testas vilket min förvirrade hjärna glömtSkrattande

[michaelalundgren]
0

#7 Sen ska veterinären skicka in testet till labbet. Inte ägaren själv. Detta för att undvika fusk.

kerstin2181
0

Skickar man via vet, och man ber om fax, så tar det inte många dagarFlört tror mitt tog 6 dagar.

Lycka till Linda vännen, håller tummarnaKyss

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

ariel
0

Tack för infon,ska kolla upp detta&ta tag i det snart.Lika bra att testa ju;)

Marina/ S*Karmskogen's

Margona
0

#12 Men då får jag testa Amadeus istället för Sunshine, om du ändå ska testa ZindyGlad

ariel
0

#13 Ja jag tänkte testa Zindy,så då är det ju onödigt att testa gummsan;=)

Marina/ S*Karmskogen's

rockringen
0

Någon som skickat blodtest och vet om det tar mycket längre tid, jag börjar bli orolig att mitt rör har hamnat på villovägar, för det har gått över två veckor nu. När jag skickade svabbtest, så fick jag svaret på en vecka… Jag har skickat till Laboklin…

Barbro

Bladdermaja
0

#15 Vi skickade blodtest och fick svar fort, men en kompis fick vänta 3 veckor om jag inte missminner mig.

// Maja

rockringen
0

# 16 Skönt att höra att någon mer väntat längre, jag förstod ju att det skulle ta lite längre, men det är jobbigt att vänta Skrikandes

Barbro

kerstin2181
0

Barbro, Skrattande håller tummarna att din blåa skönhet blir fritestadFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

MissMikkus
0

#15 Jag skickade blodtest till Laboklin. Fick vänta 13 låååånga dagar. Begärde svar via mejl. Svaren kom ett i taget med nån timmes mellanrum.

rockringen
0

# 22 Tack vännen, ja man kan inte göra annat än att hoppas

Barbro

LittleL
0

Jag testade med svabb och skickade till Laboklin. Men jag fick ändå vänta 12 dagar innan svaret kom och det är en lååång väntan.

/Sylvia

Margareta
0

BIRKA kattklubb (jag hoppas ni ser hur jag försöker dunka in vårt nya klubbnamn) testar gemensamt ytterligare en gång ikväll.

Jag hade tänkt ta med Hedvig först - men det blir sonen Marvin. Han är ensam om att vara fertil av Hedvigs barn. Deras far är redan fritestad.

Numer pensionär i Nynäshamn

mammakatt
0

Fick svar ifrån Laboklin att våran S*Tullertussens Gudrun är fri.

Angelike

Sissi
0

#23 Åh vad roligt, skönt när svaret äntligen kommer.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Labolina_73
0

Jag lär väl få vänta ett tag till kan man anta,,, skickade ju i onsdags… bara en vecka imorrn.

hm attans vill veta NU… Konstigt det där,.. man är inte orolig alls egentligen, men man vill veta NU iaf.. :-)

//Linda

MissMikkus
0

#23 Ååååå Tullertussens Gudrun Kyss Glad Kyss

skogisen
0

Ikväll var vi ett gäng som träffades i Hammarby Sjöstad genom Birka kattklubb. DSkrattandeet tackar jag för !!!

Vi var ett glatt gäng som kom med våra katter-ganska rörigt var det först--innan alla visste hur det skulle gå till Skrattande

Jag har redan testat  GIC S*Kickapoo's Bringing The Fire (Chili)

& CH S*Ulvborgens Fiesta bägge är normala-nu var det våran

S*Kaup Home Cat's   Souls  tur.

Om det är som jag hoppas ! & får beskedet normal,

så är det till 100 % att vårat katteri är fritt från GSDIV

Margareta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var där med S*Gulltussens Marvin som är min enda fertila katt just nu. Trångt om saligheten var det med "väntrum" ute på trottoaren i kylan för många av oss, men med gott humör fungerade det också.

Tack till BIRKA kattklubb och vår nya ordförande Carina Avemark för detta arrangemang! Tänk så mycket enklare det blir att testa när någon bara säger när och var man skall infinna sig!

Kvarnstugans
0

Jag var där med Diesel & Miss Sixty ( vår foderkatt )Jag var en av dom första så då fanns det plats inomhus men tyckte synd om er andra som fick stå ute och frysa.SkämsObestämd Tack Carina för all hjälp med testet!! Skrattande Kram Bittan

Margareta
0

Åh Bittan hade du Miss Sixty med dig - henne hade jag velat se…

Kram