Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 07-beteendefrågor
Läst 478 ggr
Tinis
0

Är katter tankeläsare?

Mina katter verkar känna på sig vad som är på gång redan innan jag har företagit mig något. T ex om jag tänker plocka fram nåt gott åt dem så är de i köket och svansar innan jag ens har hunnit sätta min fot där. När det är baddags försvinner de snabbt in bakom soffan trots att jag bara tänkt tanken och varken plockat fram schampo eller öppnat badrumsdörren. Finns det andra som har samma erfarenheter? Glad

Leffe
0

Jorå. När man ska på utställning på morgonen är alla katter som ska med försvunna innan transportkorgarna kommer fram. Däremot de katter som inte ska med ligger kvar på min säng och sover

Frej
0

Jadå ! Och läskunniga också.  När mina ser att jag skriver anmälningsblanketter, de ser vilka namn jag skriver också, då sätter dom igång med någon sorts mega-fällning !!! Slår aldrig fel.

Tinis
0

Det känns också igen. Glad

Tinis
0

Efter att jag skrev om min jamande hankatt här för ett par dagar sedan så har han varit ovanligt tyst.

Frej
0

Du ser……  Han är också läskunnig.  Hi hi hi.

Tinis
0

Fast just nu håller han låda igen….Ledsen Kanske ska skriva ett nytt inlägg…Skrattande

Mindfields
0

#6 Han är tyst för att du inte gått o lagt dig ännu! ;)

Tinis
0

I natt väckte han mig faktiskt bara en gång så han kanske läste vad jag skrev - igen! Flört

Margareta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När vi ställer fram transportväskan hoppar båda i och lägger sig och väntar på att vi ska åka, oavsett om vi ska eller ej….

Numer pensionär i Nynäshamn

WesthKiowas
0

När jag tar fram transportburarna så finns det ingen katt någonstans, de går upp i rök! När jag ska på utställning så får jag ställa fram burarna några dagar i förväg för att försöka lura dom men jag är helt säker på att dom kan klockan för när jag går upp riktigt tidigt en utställningsdag så VET dom vad som ska hända och alla gömmer sig.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Tinis
0

När jag läste om badning här på sajten tidigare ikväll så kom jag på att min hankatt inte badat sedan utställningen i augusti. Tänkte att det kanske var dags igen….Hankatten låg på hallmattan och tittade på mig och i samma ögonblick som jag tänkt tanken och reste mig försvann han in bakom soffan. Han måste bara vara tankeläsare!!! Skrattande

Tinis
0

Hmmmm….katter kan läsa vad man skriver,  de kan klockan och är tankeläsare. Vad kan de inte egentligen?Glad

WesthKiowas
0

Det är väl i så fall att dra sig själva från utställningen då Skrattande

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Frej
0

Mina är inte vidare bra på att sköta blommor, fast de försöker!! Tar inte rätt på jorden heller, när de planterar om !!!

EddaM
0

Nej det där med blommor är svårt. Norpade bort torra blommor på den enda som jag har kvar o Zlatan vill hjälpa till men han drog i de levande blommorna. *ler* Han hjälpte verkligen inte till.

Och som i förra vecka så tog jag fram transport buren för Zlatan skulle till Vetrinären o vaccineras. Men grinden var öppen o när jag fått fast den så syntes inte Zlatan inte till någonstans den lille rackaren, fick dra fram sängen för att få fram honom. Lustiga de är de små=)))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Tinis
0

Själv har jag bara ett två blommor kvar. Övriga har mina tre små trädgårdsmästare ansat lite väl mycket. Glad