Erfarenhet av....
Någon som testat FURminator av er? Ska tydligen vara bra för hårfällning….
länk: http://www.swecat.com/v4/product.php/1942
För er som testat, berätta gärna
Ha en trevlig kväll//Eva

Hm, ingen alls som hört/testat???????

Har tyvärr aldrig hört talas om det tidigare. Men tycker det verkar lite vanskligt…tar den verkligen bara bort gammal, död päls??
/Monica

Ja, de va därför jag frågade… om det är någon som testat eller så…
Men tydligen verkar det inte vara det.

Har också sett den… och undrar om den kan vara nåt att ha??! Ingen som har testat?
Jag har inte testat den själv, men har hört att den ska vara riktigt bra.

Jag har testat den,. jag har den i min butik, om någon vill så kan jag skicka den? Bara att ni betalar in till mitt bankgiro.
Jag har faktiskt aldirig testat nåt som är bättre.. helt fantastisk..
//Linda

Jag provade den i höstas när Theo fällde otroligt mycket. Den VAR fantastisk! Som tur var höll vi till utomhus för det lossade MASSOR, och ändå såg Theo ut som vanligt efteråt.
Jag har inte behövt använda den sedan dess men det blir nog lämpligt med en vårborstning snart.
Nu är jag inte "utställningskunnig" själv, men kanske ska man använda den sparsamt just innan en utställning om man vill bevara mera "fluff". /Eva

Att använda före utställning ser jag inget som helst hinder för. kanske inte dagen innan, men iaf en vecka innan för att få bort allt dött hår och få fram en bättre och finare päls.
jag vet bara med mina katter, dom fick en sån himla fin kvalitet på pälsen efter att ha provat en gång bara.
Men hehe ja,, efteråt undrar man ju om det är katten eller en själv som är hårig.. ;-)
//Linda

#8Ja jag har ju beställt den av dej Linda,så nu kanske gubben slutar tjata på alla katthår
Ska bli spännande att testa
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

#9 men marina.. kom den inte igår?
Hm aja då kanske den kommer på måndag.
Kram.
Så nu har jag köpt en furminator och jag kan bara säga WOOOOW! Mängde jag fick bort från mina på en halvtimme var så jag kunde fylla en kudde! Helt fantastisk!!
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
vad kostar den? har hört många som tycker den är suverän till både katt och hund…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Finns visst att köpa på internet från 250 kr och uppåt beroende på storlek.
Tycker själv att den är lite vansklig då den tar bort underullen,och en skogis ska ju ha den kvar.
//Anna
Kan det passa på en fällande labrador?
Numer pensionär i Nynäshamn
Eller kanske våra fyra ulltussar till shettisar - de ser ut som raggsockor allihopa och stora fällningsperioden har just börjat.
Där blir det inte kuddar - det blir madrasser kan jag lova.
Numer pensionär i Nynäshamn

#12 Den kostar 359:- för en liten jag vet inte alls var den ska kunna finnas för 250:- har aldrig sett.
Jag säljer den för 340:- + frakt för att inte komma över vad den skulle kosta ute i butik. :-)
#13 Ja en skogis ska ha underull, men denna tar inte bort underull som sitter fast utan detta som annars skulle hamna på din soffa.
#14 och 15 Ja absolut,, den skulle verkligen passa både och, även till katt,, om jag vore du skulle jag köpa en medium. (419:-) men hos mej 400:- så kan du hna den till alla dina fällande djur. :-)
//Linda

Idag kom min,attans vilken superkam,man blev lite nojjig ett tag att katterna skulle bli pälslösa,men icke,en superbra kam som jag verkligen rekommenderar.
Tack Linda,för du tipsade mej;)
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter
#16 Det skulle funka med den lilla till mina katter och hund väl? Hunden är en papillon/yorkshire-blandning så han är inte så stor…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

#16 då funkar en liten alldeles utmärkt.. ;-)
I webbutiken www.canis.se kan du köpa FURminator,den mindre för 259 kr. Fraktkostnad på 59 kr tillkommer på order under 1000 kr.
Billigt,om det funkar och så får man hem den i brevlådan.

Aaaa där ser man,, lustigt. Kruuse har ju ett högt inköpspris på den. Jag har bara sett den för small och katt,, (samma storlek men olika färger) 359:- medium 419:- och large 479:- Detta är rekomenderade utpriser från kruuse.
Jag kan lova att den funkar.
//Linda
Min kostade 298 kr i butik
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

#23 jaha aja oki,, ja jag har gått efter rekmenderat utpris.
Kanske att det ökat på sistånde? Jag vet inte, men jag kan inte gå ner mera iaf tyvärr,, inköpspriset är jättehögt oxå. :-(
//Linda