Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett05-pälsvård
Läst 1168 ggr
vettan
0

Badning

Har badat min hane ikväll han uppför sig exemplariskt!!!Värre är det med mina flickor.Glad Hur har ni det ibadet är det slagsmål eller tar dem det med jämnmod? Det är klart de vänjer ju sig o hur tidigt börjar ni?

Jag badar inte gärna för ofta eftersom de har så bra päls, och har varit så fina men nu behövdes det!!!

Eithels
0

Jag badar när de behöver det! Alltså inte så ofta. Jag tar det som det kommer och kämpar på… Oftast behövs sambons hockeymundering och kevlarhandskar Flört Men det är ju upp till var och en hur ofta man vill bada.

Froydis
0

jeg setter mine i dusjkabinettet jeg. da kommer de ingen vei, og jeg slipper å holde dem..

parlan
0

Mina sitter fint allihopa i badet ylar och talar om högt hur illa dom tycker att det är att bada..

Men så snälla, goa och tålmodiga är domKyss

Vissa katter behöver bada oftare än andra men överlag så är mina katters pälsar bättre utan bad…

/Maria

vettan
0

Jag har mina i badkaret o är varsam men bestämd.  Håller med det är ju väldigt induviduellt hur ofta man behöver bada. #1 då är mina snälla!!!

Tinis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina funkar också bra att bada. Sitt missnöje visar de genom att yla och göra ett och annat utbrytningsförsök. Efteråt brukar honan vara sur på mig ända tills hon är torr igen. Bifogar en bild på hennes missnöjda min.

Mindfields
0

Cactus är en ren katastrof - det är så hjärtskärande att jag ber till högre makt att inte behöva göra det fler ggr.. Det är INTE uppskattat!
O se sin lilla kis slåss med livet som insant är inte roligt… Gråter

Den nya förmågan var annorlunda! Vi satt oss i duschkabinen o det var väl sådär tyckte hon, gick lite fram o tillbaka, men inga utfall el likn Flört
Vilket är skönt, då hon givetvis fått en päls som behöver badas ;)
Hon är ju bara kattunge än, men är ganska mjuk i pälsen, plus att hon är en bicolor o lär bli en liten smutsgris i kattgården!

Runsviks
0

Jag ser alltid till att vi är två, en hålller och en kan sköta duschen och shamponeringen.

Visst talar katterna om att det här tycker vi inte om, men de finner sig i det och sedan kan de väl tycka lite si och så om hårtorken. På något sätt efteråt så är de tacksamma för att de har blivit rena och ev. blivit av med en massa löspäls.

Ett bra tips om någon katt fäller mycket, ställ dem i duschen. De blir lite nervösa och släpper ännu mer päls. Katten slipper få en massa päls i magen och vi människor på kläder och möbler.

Jag ber alltid kattungeköparna att bada kattungarna efter någon månade eller så, i sufte att de som kattunge har varit med om det och att det inte är något farligt.

Ska jag vara ärlig så badar jag mina katter mycket sällan. Många frågar oss om vi badar S*Wildwood's Patina, jag vet inte när vi gjorde det sist. Hon ä 8 ½ år och vi har nog inte badat henne fem gånger…

Tinis
0

Mina katter gillar inte hårtorken så jag brukar låta dem självtorka.

Frej
0

#8.  Samma här, mina får också självtorka, kammar igenom dem medans de är lite fuktiga sen får de vara. De blir så fina som helst.

Awanathas
0

jag badar bara till utställning och på senare tid har det varit väldigt dåligt med utst.. så min kajsa e väl bara avsköljd här en gång i våras tror jag det var.. :)

men nu ska hon badas inför SK 11 nov. :)
hon tar det ganska bra med badning, är man två så.
hon varken skriker eller försöker klösa sig loss.. som man varit med om med andra katter förr.. ;)

hon gillar väl inte riktigt föningen men det går ok. OM man e två som sagt ;)

men fint blir det ju sen när man e klar!:)

EddaM
0

Jag badar mina katter inför utställning. Det brukar gå bra men de försöker ta sig där ifrån ibland och ibland jamar de hjärtskärande. Men det brukar att gå bra. Jag fönar bara Feztiz för hon har så mycket päls o brukar frysa. En bild på Zlatan som påminner mycket om en oriental när han badar=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z