BORTSPRUNGEN NFO
Våran avkomma, S*Glömstaskogens Atlas, sprang den 12 Januari bort från Fullersta i Huddinge.
Han har hela sitt liv bott i Glömsta, Huddinge, men hade nu flyttat till Fullersta. Han kan ju ha fått för sig att traska hemåt igen.
Atlas är en kastrerad hankatt född 2002.
Han är öronmärkt.
Han är en van utekatt, men inte i detta område.
Atlas var som ung en väldigt fin solid rödvit (d 09) katt, med fint "spökmönster".
Har du sett honom, eller kanske vet vart han håller hus?! Kontakta då oss, michaela@glomstaskogens.com eller angelike@glomstaskogens.com så kan vi förmedla ägaruppgifterna vidare.
Denna bild är den nyaste vi har på honom, dock inte den bästa.

Håller tummar och tår, att han snarast hittas, förstår hur oroliga ni måste vara, kram
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Ja det är jobbigt.
Och han försvann från ett lägenhetsområde med en tungt trafikerad väg i närheten. Tidigare har han bott hela sitt liv i skogen. Så det måste varit förvirrande för honom att komma ut i det området.

Ojojoj! Hoppas verkligen han kommer tillrätta. Vägar är riktigt läskiga!!!

Håller alla tummar&tår att han kommer tillbaka.
Ovisshet är hemskt. MVH/Marina
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter
Nej vad tråkigt, hoppas verkligen att de hittar honom snart.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Hoppas ni hittar honom snart.

Jag såg en jättefin men något tilltrasslad rödvit långhårig katt i glömstaområdet idag. Den katten jag såg hade en vit svanstipp. Har Atlas det?? Är det inte honom ska jag verkligen hålla ögonen öppna, promenerar väldigt ofta runt i glömsta skogen.
#9 Han har inte vit svanstipp..
Men tack för att du håller ögonen öppna..
Hoppas att han hittas snart…
Fy vad trist! Jag hoppas verkligen att Atlas hittar hem snart.
Säger som alla andra här inne--hoppas hoppas att han hittas snart,eller bara kommer hem igen.

Hoppas han kommer tillbaka snart.

Jag hoppas verkligen att han kommer tillrätta snart.
Hoppas han kommer tillrätta!
Håll hoppet uppe - min brors kattunge försvann vid 14 veckors ålder ut genom ett lägenhetsfönster mitt i centrala Tranås. Han var borta i 5 dygn (och hade aldrig någonsin tidigare varit utomhus, än mindre mitt i stan). Men en kväll hörde min bror en katt jama på en parkering, och då satt katten under motorhuven på en bil! Så ja, håll hoppet uppe som sagt…
Jag håller alla tummar.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Vi håller våra tummar på att han kommer tillbaka till ägaren. Måste vara skita jobbigt både för er och ägaren.
Varma hälsningar Eva-helen

Även jag hoppas han kommer till rätta! Det kan ju vara så att han har tagit sig tillbaka till Glömsta för där är ju hans hem. Det har ju hänt att dom tar sig tillbaka där dom bott länge och känner sig riktigt hemma. Men hoppas att Atlas hittar hem igen eller någon som hittar honom.

Åh vilken mardröm, jag håller alla tummar att ni hittar honom snart
Kram
Barbro

Vad hemskt! Håller en massa tummar att han snart är hemma igen.. Kram Bittan

Hejsan
hur går det har ni hittar eller sett honom än
håller alla tummarna för att han kommer tillbaka
kram Annette

Jag undrar också om han har kommit hem nu?
Hoppas på det.
MVH Malin
Vi har inte hört något om att han har kommit hem.. :(

Har han kommit tillbaka?
Vi har fortfarande inte hört något, jätte tråktigt
Åh, vad trist! Jag håller fortfarande tummarna för att han hittar hem.

Åh, hoppas han hittar hem snart.
Oj vilken oro. Jag vet ju hur det är sen min Marvin var borta en hel vecka. Området där han försvann är inte bara trafikerat - det är tätbebyggt också och inte helt lätt att leta i.
Numer pensionär i Nynäshamn

Michaela lägg även in denna tråd på Hittekatter i fokus om du inte redan gjort det.
Han kan ju blivit omhändertagen av någon som kontaktat någon hittekattsorganisation om ni har tur.
Annars är det bra om dom får veta i fall någon hittar han och tror han är hemlös.
//Mizzi

En mycket stilig herre för övrigt, påminner mycket om tjejerna i min E - kull som min gamla IC Sagoskogen`s Bosse var pappa till.
Kan han månne finnas i denna killers stamtavla också tro ???
Man brukar kunna se Bosses drag långt fram i leden efter honom nämligen, så det är därför jag undrar 

#28, #29 - Jag ska lägga in denna på Hittekatter också. Har inte tänkt på det.
Han har inte Bosse i stamtavlan.
/Michaela
Är han fortfarande inte hittad 
Han är fortfarande inte hittad :(

Kanske de kan efterlysa honom i radio, er lokala dagstidning med bild och löfte om hittelön (brukar vara effektivt), kanske ni redan kontaktat veterinärer, katthem & polisen? På Blocket kan man också lägga in under efterlysningar plus såklart sätta upp lappar i området där han försvann.
Hoppas att han snart är hemma igen välbehållen.
Plutte-gubben då!
Man kan ju alltid hoppas att någon förbarmat sig över honom och tagit hem honom och att det är därför han inte hittar hem igen.
Kram Sissi 
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Båda gångerna vi har förlorat katt har vi fått tillbaka dem genom att fullständigt gödsla omgivningarna med lappar.
Vi har haft en tydlig bild och text med chipmärkning och känntecken - men inget om raskatt. Lapparna har plastats in och suttit så att ingen skall kunna missa dem i de bostadsområden som varit aktuella.
Vi var även aktiva själva och gick runt och pratade med alla vi såg - till slut blev vi så igenkända att folk började fråga om katten.
Till slut - första gången bara 2 dygn - men katten var dräktig och andra gången en dryg vecka - så fick vi napp och fick hem våra katter. Ni är många här som stöttade mig när Marvin var borta en hel vecka och det är jag fortfarande mycket tacksam för.
Jag tror tyvärr att dom som äger honom inte lägger ner så mycket tid och energi som en annan kunnat göra.
Vi har inte heller tid eller råd nu att sitta och åka fram och tillbaka till Huddinge för att leta dag ut och dag in..
Vi har ögon ute, men det känns som att hoppet är ute lite grann.. :(

ÅÅ vad synd att han inte har kommit hem än.
Jag förstår dig Michaela - ni äger ju inte katten längre - men trist att nya ägarna inte engagerar sig mer - alla spår kallnar ju om det drar ut på tiden.
Hej!
Jag lider verkligen med dig. Men ge inte upp hoppet, jag har också varit med om samma sak förra året. Min ena katt bodde tillfälligt hos min sambos mamma och när hon skulle ta in henne i transportburen för att ta med henne tillbaka hem till oss igen, så smet hon ut på balkongen och vidare ut mitt i centrala Norrtälje.
Där mitt bland bilar, bussar och stekande hetta (juli 2008 inget regn om ni minns) försvann hon. Hon är van utekatt men bara mitt i skogen där det åker förbi ungefär 3 bilar per dag. Hon har aldrig varit ute där (hon bodde där i 1 vecka).
Sen ungefär 6 månader senare ringer en tjej och undrar om jag saknar en katt. Hon har då fått besök av min lilla tjej som har tagit sig in via deras kattlucka. Mycket mager och en del avskavd päls men vid liv. Hon lyckades få tag på Trulsa trots att hon är mycket skygg, och såg att hon var id-märkt. Så via skk´s hemsida så kunde hon hitta mig, hon hade inte sett några av alla lappar som hade suttit uppe.
Så ge inte upp hoppet oftast så finns katten i närheten av där de försvunnit, Trulsa hittades ungefär 300 meter från där hon försvann.
Lycka till / Mia
Han har kommit hem :D :D :D
21 Februrai kom han hem igen, tror jag det var..
Han hittades vid Sundby Gård, åt helt fel håll från hemma..
Oj vad skönt att läsa Michaela.
Jag passerar Sundby gårds infart varje gång jag åker till båda min barn som bor på den sidan av världen, inte har jag tänkt tanken att leta efter en bortsprungen skogis. Där ser man.
Men som vi sagt innan - man skall aldrig aldrig ge upp!

Waaow …!!! Va GÖTT Å HÖRE som vi säger här i värmland 
Super kul Michaela
verkligen jätteskönt för för hans familj och även för dig 
Kram Mizzi

Å va skönt att allt slutade väl, jättegrattis och välkommen hem 
Barbro
Vilka härliga nyheter!