Tips på schampo för fin päls
Hejsan alla kattvänner!!! 
Undrar om det är någon som kan ge mig lite tips på bra schampo, balsam m m m som gör pälsen fin på min Skogistjej. Hon är NFO a23 i sin färg.
Hon ska ev ställas ut i maj om vi kommer med….. hoppas!!!
Tänkte börja träna och testa lite olika tips nu innan det är dags för vår "utställningspremiär"
Ha det underbart alla o krama om era kissar från oss!!!
Hejsan svejsan! Jag vill tipsa om Summerwind schampoo & balsam, testade det på min kisse & han fick en jätte vacker päls. Har din katt fet päls & en väldigt fet svansrot tipsar jag också om groomers goop. Den används som avfettande & djuprengörande innan schampooneringen, perfekt inför en utställning. Det du ska tänka på när du badar är att du tvättar först med Goopen, sen sköljer du ur. Sedan ska du schampoonera minst 4 gånger. Schampoonera, skölja, schampoonera, skölja.. osv! sedan kan du ta lite balsam på kragen, men tänk på att både balsamet & schampoot måste vara utspätt!!
Lycka till & Hoppas ni kommer med på utställningen!
/mikaela petersson
www.mickiscattery.tk
Mickis ~ www.redtailsartie.tk

Håller med föregående talare om summerwind. Själv är jag väldigt förtjust i Espree Energee cat shampoo, den blåa flaskan. jag brukar köra KW:s Terrier shampoo på mjuka pälsar för att få hjälp med lite struktur. Badning för mig handlar mest om att man ser till att skölja ur schampot noga och att man fönar katten torr.
// Maja

summerwind eller Espree
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Tack för alla tips!!!
Var på zoot idag och köpte Espree Silky Show Cat Shampo plus Silky Show Cat Conditioner ….. vet inte hur de är…..
det fanns jue en hel uppsjö med schampo,,, fast inget Summerwind (det har jag oxå hört talas om)
Jag får börja o testa ikväll o se…… oj oj oj hoppas Geisha tycker det ska bli lika skoj (tror inte det………)
Fortsättning följer……… är som sagt jättetaksam för alla tips o trix som finns att tillgå, jag är helt grön på detta område…….
Mvh Linda

Hej Linda,
Jag tror att du har fått fel schampoo om du har köpt den "silkiga" varianten på espree. Missförstå mig nu inte, men en Skogkatt ska absolut inte ha silkig päls. Mitt råd är att du inte badar din skogis med det schampoot och går och byter det imorgon till espree energee då det är bättre när de ska ha sin speciella struktur på pälsen. Hoppas att det löser sig och lycka till.
// Maja
Ok där ser man… hihihi typiskt mig o handla fel
jag får skynda mig o byta till det schampot istället……. vad trött jag blir på mig själv, sa att jag ville ha till min Skogis, fast det får lösa sig ändå hoppas jag, tur att hon inte ska ställas ut i helgenn hihihi
Mvh Linda
Precis som Maja säger så är Esprees Silky Show till för katter där man vill ha en mjuk och silkig pälskvalitet. Det vill vi inte ha på Skogkatter…
Köp istället "Energy Plus" schampo samt "Honey and Oat conditioner" Det är det enda balsamet som inte är så mjukgörande..
Eva Porat
Jätte tack…. ska åka o byta direkt nu… hihihi Ska kolla om de har Energy Plus o det andra Honey and Oat conditioner, det sistnämda brukar det också finnas i zoo affärer el ska jag kolla på nätbutikerna istället??
Ser fram emot resultatet på min Skogis, ska bli sååå spännande.. träning ger färdighet säger de som vet….. 
Tack för alla tips, vad hade jag gjort utan er!
Ha det gott så länge!
Mvh Linda
Honey and Oat conditioner ingår i Esprees serie och borde finnas på samma ställe där du köpte det andra schampot.
/Eva
Jag beställde allt på nätet, så nu attans ska det bli bada av 
De hade inte de sorterna där på zooaffären.
Jätte tack!!!